Quantitative approach in educational: perspectives in the Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade Estadual do Ceará (2013-2016) research
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Ensino em Perspectivas |
Texto Completo: | https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/5141 |
Resumo: | The general theme of this article is the quantitative approach in a Graduate Program in National Reference Education, with Qualis CAPES note 5. It aims to show a documentary survey concerning the use of the quantitative approach in the conclusion of the Programa de Pós-Graduação em Educação Universidade Estadual do Ceará (PPGE/UECE), taking as a time frame the period of 2013 to 2016. The methodology used was bibliographic and documentary analysis. As a document, 106 dissertations were researched, 102 (97%) qualitative work and 4 (3%) quantitative approach. As a result, it was possible to measure an overview of the quantitative approach in educational research, in particular: the PPGE-UECE; and understand, in the numerical inexpressiveness of quantitative approach productions in the case analyzed, how the dissertations analyzed structure their quantitative approach in order to legitimize their importance and consistency in statistical methods and Pragmatism. |
id |
UECE-7_56bb121fb8e2eede1e7eebbe3cadef4c |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.uece.br:article/5141 |
network_acronym_str |
UECE-7 |
network_name_str |
Ensino em Perspectivas |
repository_id_str |
|
spelling |
Quantitative approach in educational: perspectives in the Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade Estadual do Ceará (2013-2016) researchAbordagem quantitativa em pesquisas educacionais: perspectivas no Programa de Pós-graduação em Educação da Universidade Estadual do Ceará (2013-2016)Abordagem quantitativa.Pesquisa Educacional.Dissertações.Quantitative approach.. Educational Research.Dissertations.The general theme of this article is the quantitative approach in a Graduate Program in National Reference Education, with Qualis CAPES note 5. It aims to show a documentary survey concerning the use of the quantitative approach in the conclusion of the Programa de Pós-Graduação em Educação Universidade Estadual do Ceará (PPGE/UECE), taking as a time frame the period of 2013 to 2016. The methodology used was bibliographic and documentary analysis. As a document, 106 dissertations were researched, 102 (97%) qualitative work and 4 (3%) quantitative approach. As a result, it was possible to measure an overview of the quantitative approach in educational research, in particular: the PPGE-UECE; and understand, in the numerical inexpressiveness of quantitative approach productions in the case analyzed, how the dissertations analyzed structure their quantitative approach in order to legitimize their importance and consistency in statistical methods and Pragmatism.O tema geral deste artigo é a abordagem quantitativa em um Programa de Pós-Graduação em Educação de referência nacional, com qualis CAPES nota 5. Objetiva mostrar um levantamento documental concernente ao uso da abordagem quantitativa nos trabalhos de conclusão do Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade Estadual do Ceará (PPGE/UECE), tendo como recorte temporal o período de 2013 a 2016. A metodologia empregada foi a da análise bibliográfica e documental. Como documento, foram pesquisadas 106 dissertações, sendo 102 (97%) trabalhos qualitativos e 4 (3%) de abordagem quantitativa. Como resultado foi possível mensurar um panorama da abordagem quantitativa em pesquisas educacionais, em específico: o PPGE-UECE; e compreender, na inexpressividade numérica de produções de abordagem quantitativa no caso analisado, como as dissertações analisadas estruturam sua abordagem quantitativa de forma a legitimar sua importância e consistência nos métodos estatísticos e no Pragmatismo. EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará2021-03-25info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/5141Teaching in Perspectives; Vol. 2 No. 2 (2021): Ensino em Perspectivas; 1-19Enseñar en perspectivas; Vol. 2 Núm. 2 (2021): Ensino em Perspectivas; 1-19Ensino em Perspectivas; v. 2 n. 2 (2021): Ensino em Perspectivas; 1-192675-9144reponame:Ensino em Perspectivasinstname:Universidade Estadual do Ceará (UECE)instacron:UECEporhttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/5141/4080Copyright (c) 2021 Márcia Cristiane Ferreira Mendes, Augusto Ridson Araújo Miranda, Vitória Chérida Costa Freirehttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessMendes, Márcia Cristiane FerreiraMiranda, Augusto Ridson AraújoFreire, Vitória Chérida Costa2022-10-06T12:41:50Zoai:ojs.revistas.uece.br:article/5141Revistahttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/indexPUBhttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/oaiensino.perspectivas@gmail.com2675-91442675-9144opendoar:2022-10-06T12:41:50Ensino em Perspectivas - Universidade Estadual do Ceará (UECE)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Quantitative approach in educational: perspectives in the Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade Estadual do Ceará (2013-2016) research Abordagem quantitativa em pesquisas educacionais: perspectivas no Programa de Pós-graduação em Educação da Universidade Estadual do Ceará (2013-2016) |
title |
Quantitative approach in educational: perspectives in the Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade Estadual do Ceará (2013-2016) research |
spellingShingle |
Quantitative approach in educational: perspectives in the Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade Estadual do Ceará (2013-2016) research Mendes, Márcia Cristiane Ferreira Abordagem quantitativa. Pesquisa Educacional. Dissertações. Quantitative approach. . Educational Research. Dissertations. |
title_short |
Quantitative approach in educational: perspectives in the Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade Estadual do Ceará (2013-2016) research |
title_full |
Quantitative approach in educational: perspectives in the Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade Estadual do Ceará (2013-2016) research |
title_fullStr |
Quantitative approach in educational: perspectives in the Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade Estadual do Ceará (2013-2016) research |
title_full_unstemmed |
Quantitative approach in educational: perspectives in the Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade Estadual do Ceará (2013-2016) research |
title_sort |
Quantitative approach in educational: perspectives in the Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade Estadual do Ceará (2013-2016) research |
author |
Mendes, Márcia Cristiane Ferreira |
author_facet |
Mendes, Márcia Cristiane Ferreira Miranda, Augusto Ridson Araújo Freire, Vitória Chérida Costa |
author_role |
author |
author2 |
Miranda, Augusto Ridson Araújo Freire, Vitória Chérida Costa |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Mendes, Márcia Cristiane Ferreira Miranda, Augusto Ridson Araújo Freire, Vitória Chérida Costa |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Abordagem quantitativa. Pesquisa Educacional. Dissertações. Quantitative approach. . Educational Research. Dissertations. |
topic |
Abordagem quantitativa. Pesquisa Educacional. Dissertações. Quantitative approach. . Educational Research. Dissertations. |
description |
The general theme of this article is the quantitative approach in a Graduate Program in National Reference Education, with Qualis CAPES note 5. It aims to show a documentary survey concerning the use of the quantitative approach in the conclusion of the Programa de Pós-Graduação em Educação Universidade Estadual do Ceará (PPGE/UECE), taking as a time frame the period of 2013 to 2016. The methodology used was bibliographic and documentary analysis. As a document, 106 dissertations were researched, 102 (97%) qualitative work and 4 (3%) quantitative approach. As a result, it was possible to measure an overview of the quantitative approach in educational research, in particular: the PPGE-UECE; and understand, in the numerical inexpressiveness of quantitative approach productions in the case analyzed, how the dissertations analyzed structure their quantitative approach in order to legitimize their importance and consistency in statistical methods and Pragmatism. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-03-25 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/5141 |
url |
https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/5141 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/5141/4080 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará |
publisher.none.fl_str_mv |
EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará |
dc.source.none.fl_str_mv |
Teaching in Perspectives; Vol. 2 No. 2 (2021): Ensino em Perspectivas; 1-19 Enseñar en perspectivas; Vol. 2 Núm. 2 (2021): Ensino em Perspectivas; 1-19 Ensino em Perspectivas; v. 2 n. 2 (2021): Ensino em Perspectivas; 1-19 2675-9144 reponame:Ensino em Perspectivas instname:Universidade Estadual do Ceará (UECE) instacron:UECE |
instname_str |
Universidade Estadual do Ceará (UECE) |
instacron_str |
UECE |
institution |
UECE |
reponame_str |
Ensino em Perspectivas |
collection |
Ensino em Perspectivas |
repository.name.fl_str_mv |
Ensino em Perspectivas - Universidade Estadual do Ceará (UECE) |
repository.mail.fl_str_mv |
ensino.perspectivas@gmail.com |
_version_ |
1801213949843079168 |