The body dimension in the educational relationship with children
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Ensino em Perspectivas |
Texto Completo: | https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/5985 |
Resumo: | The present work sought to present the experiences of the Supervised Internship in Early Childhood Education, focusing on the body dimension in the educational relationship with children. The investigation, of a qualitative nature in the form of a case study, in two institutions of the public education system in the city of Crateús – Ceará. It is concluded that, in the pedagogical actions, there was the mechanization of teaching by encouraging the early literacy of children. The multiple ways in which the child understands the world, through feelings and curiosities |
id |
UECE-7_f80237bd647f80aa92c2b19de39ae19c |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.uece.br:article/5985 |
network_acronym_str |
UECE-7 |
network_name_str |
Ensino em Perspectivas |
repository_id_str |
|
spelling |
The body dimension in the educational relationship with childrenSaberes e práticas sobre a dimensão corporal na relação educativa com crianças InfânciaCriançaCorpoEstágio na Educação InfantilThe present work sought to present the experiences of the Supervised Internship in Early Childhood Education, focusing on the body dimension in the educational relationship with children. The investigation, of a qualitative nature in the form of a case study, in two institutions of the public education system in the city of Crateús – Ceará. It is concluded that, in the pedagogical actions, there was the mechanization of teaching by encouraging the early literacy of children. The multiple ways in which the child understands the world, through feelings and curiositiesO presente trabalho buscou apresentar as experiências do Estágio Supervisionado na Educação Infantil, com foco na dimensão corporal na relação educativa com crianças. A investigação, de natureza qualitativa na forma de um estudo de caso, teve uma amostra composta por trinta e seis crianças da EI e duas professoras da rede pública de ensino do município de Crateús – Ceará. Conclui-se que, nas ações pedagógicas, havia a mecanização do ensino por meio do incentivo à precocidade da alfabetização das crianças. Não eram consideradas as múltiplas formas pelas quais a criança entende o mundo, mediante sentimentos e curiosidades, nem a sua expressão com manifestações corporais.EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará2021-07-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/5985Teaching in Perspectives; Vol. 2 No. 3 (2021): Edição especial: formação de professores; 1-10Enseñar en perspectivas; Vol. 2 Núm. 3 (2021): Edição especial: formação de professores; 1-10Ensino em Perspectivas; v. 2 n. 3 (2021): Edição especial: formação de professores; 1-102675-9144reponame:Ensino em Perspectivasinstname:Universidade Estadual do Ceará (UECE)instacron:UECEporhttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/5985/5322Copyright (c) 2021 Jeriane da Silva Rabelo, Rosa Gabrielle Sousa Matos, Isabel de Carvalho Paivahttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessRabelo, Jeriane da Silva Matos, Rosa Gabrielle Sousa Paiva, Isabel de Carvalho 2022-09-23T14:40:21Zoai:ojs.revistas.uece.br:article/5985Revistahttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/indexPUBhttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/oaiensino.perspectivas@gmail.com2675-91442675-9144opendoar:2022-09-23T14:40:21Ensino em Perspectivas - Universidade Estadual do Ceará (UECE)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The body dimension in the educational relationship with children Saberes e práticas sobre a dimensão corporal na relação educativa com crianças |
title |
The body dimension in the educational relationship with children |
spellingShingle |
The body dimension in the educational relationship with children Rabelo, Jeriane da Silva Infância Criança Corpo Estágio na Educação Infantil |
title_short |
The body dimension in the educational relationship with children |
title_full |
The body dimension in the educational relationship with children |
title_fullStr |
The body dimension in the educational relationship with children |
title_full_unstemmed |
The body dimension in the educational relationship with children |
title_sort |
The body dimension in the educational relationship with children |
author |
Rabelo, Jeriane da Silva |
author_facet |
Rabelo, Jeriane da Silva Matos, Rosa Gabrielle Sousa Paiva, Isabel de Carvalho |
author_role |
author |
author2 |
Matos, Rosa Gabrielle Sousa Paiva, Isabel de Carvalho |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Rabelo, Jeriane da Silva Matos, Rosa Gabrielle Sousa Paiva, Isabel de Carvalho |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Infância Criança Corpo Estágio na Educação Infantil |
topic |
Infância Criança Corpo Estágio na Educação Infantil |
description |
The present work sought to present the experiences of the Supervised Internship in Early Childhood Education, focusing on the body dimension in the educational relationship with children. The investigation, of a qualitative nature in the form of a case study, in two institutions of the public education system in the city of Crateús – Ceará. It is concluded that, in the pedagogical actions, there was the mechanization of teaching by encouraging the early literacy of children. The multiple ways in which the child understands the world, through feelings and curiosities |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-07-30 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/5985 |
url |
https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/5985 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/5985/5322 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2021 Jeriane da Silva Rabelo, Rosa Gabrielle Sousa Matos, Isabel de Carvalho Paiva http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2021 Jeriane da Silva Rabelo, Rosa Gabrielle Sousa Matos, Isabel de Carvalho Paiva http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará |
publisher.none.fl_str_mv |
EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará |
dc.source.none.fl_str_mv |
Teaching in Perspectives; Vol. 2 No. 3 (2021): Edição especial: formação de professores; 1-10 Enseñar en perspectivas; Vol. 2 Núm. 3 (2021): Edição especial: formação de professores; 1-10 Ensino em Perspectivas; v. 2 n. 3 (2021): Edição especial: formação de professores; 1-10 2675-9144 reponame:Ensino em Perspectivas instname:Universidade Estadual do Ceará (UECE) instacron:UECE |
instname_str |
Universidade Estadual do Ceará (UECE) |
instacron_str |
UECE |
institution |
UECE |
reponame_str |
Ensino em Perspectivas |
collection |
Ensino em Perspectivas |
repository.name.fl_str_mv |
Ensino em Perspectivas - Universidade Estadual do Ceará (UECE) |
repository.mail.fl_str_mv |
ensino.perspectivas@gmail.com |
_version_ |
1801213950244683776 |