Portugues

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Dall Cortivo Lebler, Cristiane
Data de Publicação: 2022
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: A Cor das Letras
Texto Completo: http://periodicos.uefs.br/index.php/acordasletras/article/view/7739
Resumo: This article aims to discuss, through a quantitative analysis, the panorama of the offer of Letters courses in distance education and face-to-face. The data analysed is from the Census on Higher Education (Inep), in the period from 2010 to 2018, considering variables such as distribution of these courses by administrative category, the concentration of vacancies, the number of newcomers, enrolled and graduates. In a scenario of renewal of public policies, we hope to offer information to think about the Letters teachers education based on these legal frameworks, the student context and the universities that offer these courses.
id UEFS-1_39082c97f0ec1752f3d3361c8d3fe1ca
oai_identifier_str oai:ojs3.uefs.br:article/7739
network_acronym_str UEFS-1
network_name_str A Cor das Letras
repository_id_str
spelling PortuguesContornos da formação de professores de Letras no Brasil: uma análise segundo dados do Censo da Educação Superior Teacher education. Census on Higher Education. Letters Courses.Formação de professores. Censo da Educação Superior. Cursos de Letras.This article aims to discuss, through a quantitative analysis, the panorama of the offer of Letters courses in distance education and face-to-face. The data analysed is from the Census on Higher Education (Inep), in the period from 2010 to 2018, considering variables such as distribution of these courses by administrative category, the concentration of vacancies, the number of newcomers, enrolled and graduates. In a scenario of renewal of public policies, we hope to offer information to think about the Letters teachers education based on these legal frameworks, the student context and the universities that offer these courses.Este artigo tem como objetivo discutir, através de análise quantitativa, o panorama da oferta de cursos de Letras nas modalidades presencial e a distância com base nos dados do Censo da Educação Superior (Inep), no período de 2010 a 2018, considerando variáveis como a distribuição desses cursos por categoria administrativa, a concentração de vagas, o número de ingressantes, de matriculados e de concluintes. Num cenário de renovação das políticas públicas de formação docente, esperamos oferecer subsídios para pensar os cursos de formação de professores de Letras a partir desses marcos legais, do contexto estudantil e das IES que ofertam esses cursos.UNIVERSIDADE ESTADUAL DE FEIRA DE SANTANA2022-12-28info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://periodicos.uefs.br/index.php/acordasletras/article/view/773910.13102/cl.v22i3.7739A Cor das Letras; v. 23 n. 3 (2022): Ensino de Língua e Literatura; 112-1272594-96751415-8973reponame:A Cor das Letrasinstname:Universidade Estadual de Feira de Santana (UEFS)instacron:UEFSporhttp://periodicos.uefs.br/index.php/acordasletras/article/view/7739/7641Copyright (c) 2022 A Cor das Letrashttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessDall Cortivo Lebler, Cristiane2022-12-28T21:41:37Zoai:ojs3.uefs.br:article/7739Revistahttp://periodicos.uefs.br/index.php/acordasletrasPUBhttp://periodicos.uefs.br/index.php/acordasletras/oairevistacordasletras@uefs.br||revistacordasletras@uefs.br1415-89732594-9675opendoar:2022-12-28T21:41:37A Cor das Letras - Universidade Estadual de Feira de Santana (UEFS)false
dc.title.none.fl_str_mv Portugues
Contornos da formação de professores de Letras no Brasil: uma análise segundo dados do Censo da Educação Superior
title Portugues
spellingShingle Portugues
Dall Cortivo Lebler, Cristiane
Teacher education. Census on Higher Education. Letters Courses.
Formação de professores. Censo da Educação Superior. Cursos de Letras.
title_short Portugues
title_full Portugues
title_fullStr Portugues
title_full_unstemmed Portugues
title_sort Portugues
author Dall Cortivo Lebler, Cristiane
author_facet Dall Cortivo Lebler, Cristiane
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Dall Cortivo Lebler, Cristiane
dc.subject.por.fl_str_mv Teacher education. Census on Higher Education. Letters Courses.
Formação de professores. Censo da Educação Superior. Cursos de Letras.
topic Teacher education. Census on Higher Education. Letters Courses.
Formação de professores. Censo da Educação Superior. Cursos de Letras.
description This article aims to discuss, through a quantitative analysis, the panorama of the offer of Letters courses in distance education and face-to-face. The data analysed is from the Census on Higher Education (Inep), in the period from 2010 to 2018, considering variables such as distribution of these courses by administrative category, the concentration of vacancies, the number of newcomers, enrolled and graduates. In a scenario of renewal of public policies, we hope to offer information to think about the Letters teachers education based on these legal frameworks, the student context and the universities that offer these courses.
publishDate 2022
dc.date.none.fl_str_mv 2022-12-28
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://periodicos.uefs.br/index.php/acordasletras/article/view/7739
10.13102/cl.v22i3.7739
url http://periodicos.uefs.br/index.php/acordasletras/article/view/7739
identifier_str_mv 10.13102/cl.v22i3.7739
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv http://periodicos.uefs.br/index.php/acordasletras/article/view/7739/7641
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2022 A Cor das Letras
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2022 A Cor das Letras
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv UNIVERSIDADE ESTADUAL DE FEIRA DE SANTANA
publisher.none.fl_str_mv UNIVERSIDADE ESTADUAL DE FEIRA DE SANTANA
dc.source.none.fl_str_mv A Cor das Letras; v. 23 n. 3 (2022): Ensino de Língua e Literatura; 112-127
2594-9675
1415-8973
reponame:A Cor das Letras
instname:Universidade Estadual de Feira de Santana (UEFS)
instacron:UEFS
instname_str Universidade Estadual de Feira de Santana (UEFS)
instacron_str UEFS
institution UEFS
reponame_str A Cor das Letras
collection A Cor das Letras
repository.name.fl_str_mv A Cor das Letras - Universidade Estadual de Feira de Santana (UEFS)
repository.mail.fl_str_mv revistacordasletras@uefs.br||revistacordasletras@uefs.br
_version_ 1798321161564585984