Portugues
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | A Cor das Letras |
Texto Completo: | http://periodicos.uefs.br/index.php/acordasletras/article/view/7739 |
Resumo: | This article aims to discuss, through a quantitative analysis, the panorama of the offer of Letters courses in distance education and face-to-face. The data analysed is from the Census on Higher Education (Inep), in the period from 2010 to 2018, considering variables such as distribution of these courses by administrative category, the concentration of vacancies, the number of newcomers, enrolled and graduates. In a scenario of renewal of public policies, we hope to offer information to think about the Letters teachers education based on these legal frameworks, the student context and the universities that offer these courses. |
id |
UEFS-1_39082c97f0ec1752f3d3361c8d3fe1ca |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs3.uefs.br:article/7739 |
network_acronym_str |
UEFS-1 |
network_name_str |
A Cor das Letras |
repository_id_str |
|
spelling |
PortuguesContornos da formação de professores de Letras no Brasil: uma análise segundo dados do Censo da Educação Superior Teacher education. Census on Higher Education. Letters Courses.Formação de professores. Censo da Educação Superior. Cursos de Letras.This article aims to discuss, through a quantitative analysis, the panorama of the offer of Letters courses in distance education and face-to-face. The data analysed is from the Census on Higher Education (Inep), in the period from 2010 to 2018, considering variables such as distribution of these courses by administrative category, the concentration of vacancies, the number of newcomers, enrolled and graduates. In a scenario of renewal of public policies, we hope to offer information to think about the Letters teachers education based on these legal frameworks, the student context and the universities that offer these courses.Este artigo tem como objetivo discutir, através de análise quantitativa, o panorama da oferta de cursos de Letras nas modalidades presencial e a distância com base nos dados do Censo da Educação Superior (Inep), no período de 2010 a 2018, considerando variáveis como a distribuição desses cursos por categoria administrativa, a concentração de vagas, o número de ingressantes, de matriculados e de concluintes. Num cenário de renovação das políticas públicas de formação docente, esperamos oferecer subsídios para pensar os cursos de formação de professores de Letras a partir desses marcos legais, do contexto estudantil e das IES que ofertam esses cursos.UNIVERSIDADE ESTADUAL DE FEIRA DE SANTANA2022-12-28info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://periodicos.uefs.br/index.php/acordasletras/article/view/773910.13102/cl.v22i3.7739A Cor das Letras; v. 23 n. 3 (2022): Ensino de Língua e Literatura; 112-1272594-96751415-8973reponame:A Cor das Letrasinstname:Universidade Estadual de Feira de Santana (UEFS)instacron:UEFSporhttp://periodicos.uefs.br/index.php/acordasletras/article/view/7739/7641Copyright (c) 2022 A Cor das Letrashttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessDall Cortivo Lebler, Cristiane2022-12-28T21:41:37Zoai:ojs3.uefs.br:article/7739Revistahttp://periodicos.uefs.br/index.php/acordasletrasPUBhttp://periodicos.uefs.br/index.php/acordasletras/oairevistacordasletras@uefs.br||revistacordasletras@uefs.br1415-89732594-9675opendoar:2022-12-28T21:41:37A Cor das Letras - Universidade Estadual de Feira de Santana (UEFS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Portugues Contornos da formação de professores de Letras no Brasil: uma análise segundo dados do Censo da Educação Superior |
title |
Portugues |
spellingShingle |
Portugues Dall Cortivo Lebler, Cristiane Teacher education. Census on Higher Education. Letters Courses. Formação de professores. Censo da Educação Superior. Cursos de Letras. |
title_short |
Portugues |
title_full |
Portugues |
title_fullStr |
Portugues |
title_full_unstemmed |
Portugues |
title_sort |
Portugues |
author |
Dall Cortivo Lebler, Cristiane |
author_facet |
Dall Cortivo Lebler, Cristiane |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Dall Cortivo Lebler, Cristiane |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Teacher education. Census on Higher Education. Letters Courses. Formação de professores. Censo da Educação Superior. Cursos de Letras. |
topic |
Teacher education. Census on Higher Education. Letters Courses. Formação de professores. Censo da Educação Superior. Cursos de Letras. |
description |
This article aims to discuss, through a quantitative analysis, the panorama of the offer of Letters courses in distance education and face-to-face. The data analysed is from the Census on Higher Education (Inep), in the period from 2010 to 2018, considering variables such as distribution of these courses by administrative category, the concentration of vacancies, the number of newcomers, enrolled and graduates. In a scenario of renewal of public policies, we hope to offer information to think about the Letters teachers education based on these legal frameworks, the student context and the universities that offer these courses. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-12-28 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://periodicos.uefs.br/index.php/acordasletras/article/view/7739 10.13102/cl.v22i3.7739 |
url |
http://periodicos.uefs.br/index.php/acordasletras/article/view/7739 |
identifier_str_mv |
10.13102/cl.v22i3.7739 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://periodicos.uefs.br/index.php/acordasletras/article/view/7739/7641 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2022 A Cor das Letras https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2022 A Cor das Letras https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
UNIVERSIDADE ESTADUAL DE FEIRA DE SANTANA |
publisher.none.fl_str_mv |
UNIVERSIDADE ESTADUAL DE FEIRA DE SANTANA |
dc.source.none.fl_str_mv |
A Cor das Letras; v. 23 n. 3 (2022): Ensino de Língua e Literatura; 112-127 2594-9675 1415-8973 reponame:A Cor das Letras instname:Universidade Estadual de Feira de Santana (UEFS) instacron:UEFS |
instname_str |
Universidade Estadual de Feira de Santana (UEFS) |
instacron_str |
UEFS |
institution |
UEFS |
reponame_str |
A Cor das Letras |
collection |
A Cor das Letras |
repository.name.fl_str_mv |
A Cor das Letras - Universidade Estadual de Feira de Santana (UEFS) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistacordasletras@uefs.br||revistacordasletras@uefs.br |
_version_ |
1798321161564585984 |