Mono Crest graphic style in visual identity: a coherence analysis between visual identity and brand identity

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Aros, Kammiri Corinaldesi
Data de Publicação: 2015
Outros Autores: Straioto, Ricardo Goulart Tredezini, Figueiredo, Luiz Fernando Gonçalves de, Sousa, Richard Perassi Luiz de
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Projética Revista Científica de Design
Texto Completo: https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/projetica/article/view/23333
Resumo: In our relationship with the objects within the culture of consumerism, we do not consume the objects, but the relationship itself instead. Brands are representations of this relationship idea, which is, in fact, consumed and renewed in the materiality the objects present. More than a discourse on the object, brands become consumerism objects. In the context of graphic brands design, the diversity of styles and trends in visual identity creation showcases the variety of positioning spots our symbolic differentiation culture produces. Each style creates visual codes whose intention is to represent a discourse – or a message – to be communicated to a specific target audience. Based on an analysis report over more than 24.000 visual identities, Logo Lounge website categorized 14 top trend styles in 2014. Among them is the Mono Crest style. The objective of this paper is to identify, in the visual features of this graphic style, the logic of its visual code, and then discuss its use on the visual identity of a brand. 
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spelling Mono Crest graphic style in visual identity: a coherence analysis between visual identity and brand identityEstilo gráfico Monocrest em identidades visuais: uma análise da coerência entre a identidade visual e a imagem da marcaMarcaIdentidade VisualLinguagem VisualEstilo Mono crestIn our relationship with the objects within the culture of consumerism, we do not consume the objects, but the relationship itself instead. Brands are representations of this relationship idea, which is, in fact, consumed and renewed in the materiality the objects present. More than a discourse on the object, brands become consumerism objects. In the context of graphic brands design, the diversity of styles and trends in visual identity creation showcases the variety of positioning spots our symbolic differentiation culture produces. Each style creates visual codes whose intention is to represent a discourse – or a message – to be communicated to a specific target audience. Based on an analysis report over more than 24.000 visual identities, Logo Lounge website categorized 14 top trend styles in 2014. Among them is the Mono Crest style. The objective of this paper is to identify, in the visual features of this graphic style, the logic of its visual code, and then discuss its use on the visual identity of a brand.  Em nossa relação com os objetos em uma cultura de consumo, não consumimos objetos mas sim a própria relação. A marca, enquanto representação da ideia desta relação, que de fato é consumida e renovada na materialidade que os objetos lhe ofertam. Além de um discurso sobre o objeto, as marcas tornam-se elas próprias objeto de consumo. No contexto do design de marcas gráficas, a diversificação de estilos e tendências na criação de identidades visuais reflete a variedade de posicionamentos que nossa cultura de diferenciação simbólica produz. Cada um destes estilos produz códigos visuais que buscam representar um discurso, ou mensagem a ser comunicada a um determinado público. Com base em um relatório da análise de mais de 24.000 identidades visuais, o site Logo Lounge categorizou 14 estilos que foram tendência no ano de 2014. Dentre eles está o estilo Mono Crest.  O objetivo deste artigo é identificar nas características visuais deste estilo gráfico a lógica do seu código visual, para em seguida explanar sobre sua utilização na identidade visual de uma marca.Universidade Estadual de Londrina2015-07-22info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigo avaliado pelo comité científico do IDEMI 2015application/pdfhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/projetica/article/view/2333310.5433/2236-2207.2015v6n2p54Projetica; v. 6 n. 2 (2015); 54-602236-2207reponame:Projética Revista Científica de Designinstname:Universidade Estadual de Londrina (UEL)instacron:UELporhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/projetica/article/view/23333/19142Copyright (c) 2015 Projeticainfo:eu-repo/semantics/openAccessAros, Kammiri CorinaldesiStraioto, Ricardo Goulart TredeziniFigueiredo, Luiz Fernando Gonçalves deSousa, Richard Perassi Luiz de2021-11-09T18:20:46Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/23333Revistahttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/projetica/PUBhttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/projetica/oai||projetica@uel.br2236-22072236-2207opendoar:2021-11-09T18:20:46Projética Revista Científica de Design - Universidade Estadual de Londrina (UEL)false
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