The principles of the creative process in graphic-visual brand identity design
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Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
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Título da fonte: | Projética Revista Científica de Design |
Texto Completo: | https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/projetica/article/view/34913 |
Resumo: | In this paper, we present an analysis of the creative steps in designing ideas for graphic-visual brand identity. The analysis is based on three principles, drawn from creative problem-solving techniques found in the literature: (1) intuitive or rational approach; (2) use of related or unrelated stimuli; (3) free or forced elements association. Results indicate the predominance of intuition, the use of stimuli related to the problem and free associations. Thus, the experience and aesthetic sensibility of the designer are decisive in the management of the creative process and the generation of original ideas. |
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The principles of the creative process in graphic-visual brand identity designOs princípios do processo criativo no projeto de design de identidade gráfico-visual de marcaCreativityGraphic-visual Brand IdentityGraphic DesignIdeas GenerationCriatividadeIdentidade Gráfico-visual de MarcaDesign GráficoGeração de IdeiasIn this paper, we present an analysis of the creative steps in designing ideas for graphic-visual brand identity. The analysis is based on three principles, drawn from creative problem-solving techniques found in the literature: (1) intuitive or rational approach; (2) use of related or unrelated stimuli; (3) free or forced elements association. Results indicate the predominance of intuition, the use of stimuli related to the problem and free associations. Thus, the experience and aesthetic sensibility of the designer are decisive in the management of the creative process and the generation of original ideas.Neste artigo é apresentada uma análise da etapa criativa de geração de alternativas em design de identidade gráfico-visual de marca. A análise é baseada em três princípios, retirados da literatura sobre técnicas de solução criativa de problemas: (1) abordagem intuitiva ou racional; (2) uso de estímulos relacionados ou não ao problema; e (3) associação livre ou forçada de elementos. Os resultados apontam o predomínio da intuição, estímulos relacionados ao problema e associações livres. Assim, a experiência e sensibilidade estética do designer são determinantes na gestão do percurso criativo e geração de ideias originais.Universidade Estadual de Londrina2021-05-25info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado por Paresapplication/pdfhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/projetica/article/view/3491310.5433/2236-2207.2021v12n1p114Projetica; v. 12 n. 1 (2021); 114-1422236-2207reponame:Projética Revista Científica de Designinstname:Universidade Estadual de Londrina (UEL)instacron:UELporhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/projetica/article/view/34913/29204Copyright (c) 2021 Projeticainfo:eu-repo/semantics/openAccessSchmiegelow, Sarah SchmithausenSousa, Richard Perassi Luiz de2021-08-24T18:43:11Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/34913Revistahttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/projetica/PUBhttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/projetica/oai||projetica@uel.br2236-22072236-2207opendoar:2021-08-24T18:43:11Projética Revista Científica de Design - Universidade Estadual de Londrina (UEL)false |
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In this paper, we present an analysis of the creative steps in designing ideas for graphic-visual brand identity. The analysis is based on three principles, drawn from creative problem-solving techniques found in the literature: (1) intuitive or rational approach; (2) use of related or unrelated stimuli; (3) free or forced elements association. Results indicate the predominance of intuition, the use of stimuli related to the problem and free associations. Thus, the experience and aesthetic sensibility of the designer are decisive in the management of the creative process and the generation of original ideas. |
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