The teaching of history in the Nova Escola magazine (1986-2002): mediatic culture, curriculum and teachers in action
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2009 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Antíteses |
Texto Completo: | https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/antiteses/article/view/1922 |
id |
UEL-13_be6ec195195f42bd5dce33c4bd9dc712 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/1922 |
network_acronym_str |
UEL-13 |
network_name_str |
Antíteses |
repository_id_str |
|
spelling |
The teaching of history in the Nova Escola magazine (1986-2002): mediatic culture, curriculum and teachers in actionO ensino de história na revista Nova Escola (1986-2002): cultura midiática, currículo e ação docenteHistory teachingNova Escola magazineMediatic CultureCurriculumTeacher actionEnsino de históriaRevista Nova EscolaCultura midiáticaCurrículoAção docenteUniversidade Estadual de Londrina2009-04-05info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/antiteses/article/view/192210.5433/1984-3356.2009v2n3p519Antíteses; Vol. 2, n. 3, jan./jun. 2009. Dossier History and Education. The Production of Knowledge; 519-522Antíteses; Vol. 2, n. 3, jan./jun. 2009 - Dossiê: História e Ensino. A Produção de Conhecimento; 519-5221984-3356reponame:Antítesesinstname:Universidade Estadual de Londrina (UEL)instacron:UELporhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/antiteses/article/view/1922/2213Ramos, Márcia Elisa Tetéinfo:eu-repo/semantics/openAccess2015-10-19T10:31:36Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/1922Revistahttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/antitesesPUBhttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/antiteses/oaiantiteses@uel.br||1984-33561984-3356opendoar:2015-10-19T10:31:36Antíteses - Universidade Estadual de Londrina (UEL)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The teaching of history in the Nova Escola magazine (1986-2002): mediatic culture, curriculum and teachers in action O ensino de história na revista Nova Escola (1986-2002): cultura midiática, currículo e ação docente |
title |
The teaching of history in the Nova Escola magazine (1986-2002): mediatic culture, curriculum and teachers in action |
spellingShingle |
The teaching of history in the Nova Escola magazine (1986-2002): mediatic culture, curriculum and teachers in action Ramos, Márcia Elisa Teté History teaching Nova Escola magazine Mediatic Culture Curriculum Teacher action Ensino de história Revista Nova Escola Cultura midiática Currículo Ação docente |
title_short |
The teaching of history in the Nova Escola magazine (1986-2002): mediatic culture, curriculum and teachers in action |
title_full |
The teaching of history in the Nova Escola magazine (1986-2002): mediatic culture, curriculum and teachers in action |
title_fullStr |
The teaching of history in the Nova Escola magazine (1986-2002): mediatic culture, curriculum and teachers in action |
title_full_unstemmed |
The teaching of history in the Nova Escola magazine (1986-2002): mediatic culture, curriculum and teachers in action |
title_sort |
The teaching of history in the Nova Escola magazine (1986-2002): mediatic culture, curriculum and teachers in action |
author |
Ramos, Márcia Elisa Teté |
author_facet |
Ramos, Márcia Elisa Teté |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Ramos, Márcia Elisa Teté |
dc.subject.por.fl_str_mv |
History teaching Nova Escola magazine Mediatic Culture Curriculum Teacher action Ensino de história Revista Nova Escola Cultura midiática Currículo Ação docente |
topic |
History teaching Nova Escola magazine Mediatic Culture Curriculum Teacher action Ensino de história Revista Nova Escola Cultura midiática Currículo Ação docente |
publishDate |
2009 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2009-04-05 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/antiteses/article/view/1922 10.5433/1984-3356.2009v2n3p519 |
url |
https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/antiteses/article/view/1922 |
identifier_str_mv |
10.5433/1984-3356.2009v2n3p519 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/antiteses/article/view/1922/2213 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual de Londrina |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual de Londrina |
dc.source.none.fl_str_mv |
Antíteses; Vol. 2, n. 3, jan./jun. 2009. Dossier History and Education. The Production of Knowledge; 519-522 Antíteses; Vol. 2, n. 3, jan./jun. 2009 - Dossiê: História e Ensino. A Produção de Conhecimento; 519-522 1984-3356 reponame:Antíteses instname:Universidade Estadual de Londrina (UEL) instacron:UEL |
instname_str |
Universidade Estadual de Londrina (UEL) |
instacron_str |
UEL |
institution |
UEL |
reponame_str |
Antíteses |
collection |
Antíteses |
repository.name.fl_str_mv |
Antíteses - Universidade Estadual de Londrina (UEL) |
repository.mail.fl_str_mv |
antiteses@uel.br|| |
_version_ |
1797069044731346944 |