Political language in the digital age: Matteo Salvini's Populism in Italy
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Mediações - Revista de Ciências Sociais |
Texto Completo: | https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/mediacoes/article/view/39792 |
Resumo: | In this article, we provide an interpretation of Matteo Salvivi's populist political language in Italy. Analyzing the form and content of the aesthetic and political manifestations posted on the digital media, we seek to demonstrate the strength of the emotional words and images in the construction of a new subjectivity and political audience, which enabled the success of the Lega party at Italian election of March 2018. |
id |
UEL-16_3a7b3ae0a2dd2dea9f70d628ee13accc |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/39792 |
network_acronym_str |
UEL-16 |
network_name_str |
Mediações - Revista de Ciências Sociais |
repository_id_str |
|
spelling |
Political language in the digital age: Matteo Salvini's Populism in ItalyLenguaje político en la era digital: el populismo de Matteo Salvini en ItaliaA linguagem política na era digital: O populismo de Matteo Salvini na ItáliaMatteo SalviniLegaPopulismDigital populismMatteo SalviniLegaPopulismoPopulismo digitalMatteo SalviniLegaPopulismoPopulismo digitalIn this article, we provide an interpretation of Matteo Salvivi's populist political language in Italy. Analyzing the form and content of the aesthetic and political manifestations posted on the digital media, we seek to demonstrate the strength of the emotional words and images in the construction of a new subjectivity and political audience, which enabled the success of the Lega party at Italian election of March 2018.En este artículo, ofrecemos una interpretación del lenguaje político populista de Matteo Salvini en Italia. Analizando la forma y contenido de las manifestaciones estéticas y políticas publicadas en los medios digitales, buscamos demostrar la fuerza de las palabras e imágenes emocionales en la construcción de una nueva subjetividad y audiencia política, que hizo que el partido Lega triunfara en las elecciones italianas. de marzo de 2018.Neste artigo, fornecemos uma interpretação da linguagem política populista de Matteo Salvini na Itália. Analisando a forma e o conteúdo das manifestações estéticas e políticas postadas na mídia digital, buscamos demonstrar a força das palavras e imagens emotivas na construção de uma nova subjetividade e audiência política, que possibilitou o sucesso do partido Lega na eleição italiana de março de 2018.Universidade Estadual de Londrina2021-04-25info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionHistorical and sociological researchInvestigación histórica y sociológicaPesquisa histórica e sociológicaapplication/pdfhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/mediacoes/article/view/3979210.5433/2176-6665.2021v26n1p143Mediações - Revista de Ciências Sociais; v.26, n.1 (2021) - jan./abr.; 143-162Mediações - Revista de Ciências Sociais; v.26, n.1 (2021) - jan./abr.; 143-162Mediações - Revista de Ciências Sociais; v.26, n.1 (2021) - jan./abr.; 143-1622176-66651414-0543reponame:Mediações - Revista de Ciências Sociaisinstname:Universidade Estadual de Londrina (UEL)instacron:UELporhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/mediacoes/article/view/39792/32432Copyright (c) 2021 João Carlos Soares Zuininfo:eu-repo/semantics/openAccessZuin, João Carlos Soares2022-07-01T22:59:43Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/39792Revistahttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/mediacoes/indexPUBhttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/mediacoes/oaimediacoes@uel.br2176-66652176-6665opendoar:2023-01-13T10:38:16.728248Mediações - Revista de Ciências Sociais - Universidade Estadual de Londrina (UEL)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Political language in the digital age: Matteo Salvini's Populism in Italy Lenguaje político en la era digital: el populismo de Matteo Salvini en Italia A linguagem política na era digital: O populismo de Matteo Salvini na Itália |
title |
Political language in the digital age: Matteo Salvini's Populism in Italy |
spellingShingle |
Political language in the digital age: Matteo Salvini's Populism in Italy Zuin, João Carlos Soares Matteo Salvini Lega Populism Digital populism Matteo Salvini Lega Populismo Populismo digital Matteo Salvini Lega Populismo Populismo digital |
title_short |
Political language in the digital age: Matteo Salvini's Populism in Italy |
title_full |
Political language in the digital age: Matteo Salvini's Populism in Italy |
title_fullStr |
Political language in the digital age: Matteo Salvini's Populism in Italy |
title_full_unstemmed |
Political language in the digital age: Matteo Salvini's Populism in Italy |
title_sort |
Political language in the digital age: Matteo Salvini's Populism in Italy |
author |
Zuin, João Carlos Soares |
author_facet |
Zuin, João Carlos Soares |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Zuin, João Carlos Soares |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Matteo Salvini Lega Populism Digital populism Matteo Salvini Lega Populismo Populismo digital Matteo Salvini Lega Populismo Populismo digital |
topic |
Matteo Salvini Lega Populism Digital populism Matteo Salvini Lega Populismo Populismo digital Matteo Salvini Lega Populismo Populismo digital |
description |
In this article, we provide an interpretation of Matteo Salvivi's populist political language in Italy. Analyzing the form and content of the aesthetic and political manifestations posted on the digital media, we seek to demonstrate the strength of the emotional words and images in the construction of a new subjectivity and political audience, which enabled the success of the Lega party at Italian election of March 2018. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-04-25 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Historical and sociological research Investigación histórica y sociológica Pesquisa histórica e sociológica |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/mediacoes/article/view/39792 10.5433/2176-6665.2021v26n1p143 |
url |
https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/mediacoes/article/view/39792 |
identifier_str_mv |
10.5433/2176-6665.2021v26n1p143 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/mediacoes/article/view/39792/32432 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2021 João Carlos Soares Zuin info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2021 João Carlos Soares Zuin |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual de Londrina |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual de Londrina |
dc.source.none.fl_str_mv |
Mediações - Revista de Ciências Sociais; v.26, n.1 (2021) - jan./abr.; 143-162 Mediações - Revista de Ciências Sociais; v.26, n.1 (2021) - jan./abr.; 143-162 Mediações - Revista de Ciências Sociais; v.26, n.1 (2021) - jan./abr.; 143-162 2176-6665 1414-0543 reponame:Mediações - Revista de Ciências Sociais instname:Universidade Estadual de Londrina (UEL) instacron:UEL |
instname_str |
Universidade Estadual de Londrina (UEL) |
instacron_str |
UEL |
institution |
UEL |
reponame_str |
Mediações - Revista de Ciências Sociais |
collection |
Mediações - Revista de Ciências Sociais |
repository.name.fl_str_mv |
Mediações - Revista de Ciências Sociais - Universidade Estadual de Londrina (UEL) |
repository.mail.fl_str_mv |
mediacoes@uel.br |
_version_ |
1797047384965906432 |