Political language in the digital age: Matteo Salvini's Populism in Italy

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Zuin, João Carlos Soares
Data de Publicação: 2021
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Mediações - Revista de Ciências Sociais
Texto Completo: https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/mediacoes/article/view/39792
Resumo: In this article, we provide an interpretation of Matteo Salvivi's populist political language in Italy. Analyzing the form and content of the aesthetic and political manifestations posted on the digital media, we seek to demonstrate the strength of the emotional words and images in the construction of a new subjectivity and political audience, which enabled the success of the Lega party at Italian election of March 2018.
id UEL-16_3a7b3ae0a2dd2dea9f70d628ee13accc
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/39792
network_acronym_str UEL-16
network_name_str Mediações - Revista de Ciências Sociais
repository_id_str
spelling Political language in the digital age: Matteo Salvini's Populism in ItalyLenguaje político en la era digital: el populismo de Matteo Salvini en ItaliaA linguagem política na era digital: O populismo de Matteo Salvini na ItáliaMatteo SalviniLegaPopulismDigital populismMatteo SalviniLegaPopulismoPopulismo digitalMatteo SalviniLegaPopulismoPopulismo digitalIn this article, we provide an interpretation of Matteo Salvivi's populist political language in Italy. Analyzing the form and content of the aesthetic and political manifestations posted on the digital media, we seek to demonstrate the strength of the emotional words and images in the construction of a new subjectivity and political audience, which enabled the success of the Lega party at Italian election of March 2018.En este artículo, ofrecemos una interpretación del lenguaje político populista de Matteo Salvini en Italia. Analizando la forma y contenido de las manifestaciones estéticas y políticas publicadas en los medios digitales, buscamos demostrar la fuerza de las palabras e imágenes emocionales en la construcción de una nueva subjetividad y audiencia política, que hizo que el partido Lega triunfara en las elecciones italianas. de marzo de 2018.Neste artigo, fornecemos uma interpretação da linguagem política populista de Matteo Salvini na Itália. Analisando a forma e o conteúdo das manifestações estéticas e políticas postadas na mídia digital, buscamos demonstrar a força das palavras e imagens emotivas na construção de uma nova subjetividade e audiência política, que possibilitou o sucesso do partido Lega na eleição italiana de março de 2018.Universidade Estadual de Londrina2021-04-25info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionHistorical and sociological researchInvestigación histórica y sociológicaPesquisa histórica e sociológicaapplication/pdfhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/mediacoes/article/view/3979210.5433/2176-6665.2021v26n1p143Mediações - Revista de Ciências Sociais; v.26, n.1 (2021) - jan./abr.; 143-162Mediações - Revista de Ciências Sociais; v.26, n.1 (2021) - jan./abr.; 143-162Mediações - Revista de Ciências Sociais; v.26, n.1 (2021) - jan./abr.; 143-1622176-66651414-0543reponame:Mediações - Revista de Ciências Sociaisinstname:Universidade Estadual de Londrina (UEL)instacron:UELporhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/mediacoes/article/view/39792/32432Copyright (c) 2021 João Carlos Soares Zuininfo:eu-repo/semantics/openAccessZuin, João Carlos Soares2022-07-01T22:59:43Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/39792Revistahttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/mediacoes/indexPUBhttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/mediacoes/oaimediacoes@uel.br2176-66652176-6665opendoar:2023-01-13T10:38:16.728248Mediações - Revista de Ciências Sociais - Universidade Estadual de Londrina (UEL)false
dc.title.none.fl_str_mv Political language in the digital age: Matteo Salvini's Populism in Italy
Lenguaje político en la era digital: el populismo de Matteo Salvini en Italia
A linguagem política na era digital: O populismo de Matteo Salvini na Itália
title Political language in the digital age: Matteo Salvini's Populism in Italy
spellingShingle Political language in the digital age: Matteo Salvini's Populism in Italy
Zuin, João Carlos Soares
Matteo Salvini
Lega
Populism
Digital populism
Matteo Salvini
Lega
Populismo
Populismo digital
Matteo Salvini
Lega
Populismo
Populismo digital
title_short Political language in the digital age: Matteo Salvini's Populism in Italy
title_full Political language in the digital age: Matteo Salvini's Populism in Italy
title_fullStr Political language in the digital age: Matteo Salvini's Populism in Italy
title_full_unstemmed Political language in the digital age: Matteo Salvini's Populism in Italy
title_sort Political language in the digital age: Matteo Salvini's Populism in Italy
author Zuin, João Carlos Soares
author_facet Zuin, João Carlos Soares
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Zuin, João Carlos Soares
dc.subject.por.fl_str_mv Matteo Salvini
Lega
Populism
Digital populism
Matteo Salvini
Lega
Populismo
Populismo digital
Matteo Salvini
Lega
Populismo
Populismo digital
topic Matteo Salvini
Lega
Populism
Digital populism
Matteo Salvini
Lega
Populismo
Populismo digital
Matteo Salvini
Lega
Populismo
Populismo digital
description In this article, we provide an interpretation of Matteo Salvivi's populist political language in Italy. Analyzing the form and content of the aesthetic and political manifestations posted on the digital media, we seek to demonstrate the strength of the emotional words and images in the construction of a new subjectivity and political audience, which enabled the success of the Lega party at Italian election of March 2018.
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-04-25
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Historical and sociological research
Investigación histórica y sociológica
Pesquisa histórica e sociológica
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/mediacoes/article/view/39792
10.5433/2176-6665.2021v26n1p143
url https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/mediacoes/article/view/39792
identifier_str_mv 10.5433/2176-6665.2021v26n1p143
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/mediacoes/article/view/39792/32432
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2021 João Carlos Soares Zuin
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2021 João Carlos Soares Zuin
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual de Londrina
publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual de Londrina
dc.source.none.fl_str_mv Mediações - Revista de Ciências Sociais; v.26, n.1 (2021) - jan./abr.; 143-162
Mediações - Revista de Ciências Sociais; v.26, n.1 (2021) - jan./abr.; 143-162
Mediações - Revista de Ciências Sociais; v.26, n.1 (2021) - jan./abr.; 143-162
2176-6665
1414-0543
reponame:Mediações - Revista de Ciências Sociais
instname:Universidade Estadual de Londrina (UEL)
instacron:UEL
instname_str Universidade Estadual de Londrina (UEL)
instacron_str UEL
institution UEL
reponame_str Mediações - Revista de Ciências Sociais
collection Mediações - Revista de Ciências Sociais
repository.name.fl_str_mv Mediações - Revista de Ciências Sociais - Universidade Estadual de Londrina (UEL)
repository.mail.fl_str_mv mediacoes@uel.br
_version_ 1797047384965906432