Federalism, Governance and Budget Management
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Data de Publicação: | 2005 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Mediações - Revista de Ciências Sociais |
Texto Completo: | https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/mediacoes/article/view/2173 |
Resumo: | The central problem of the study was to identify as if they process the federative decisions in Brazil in relation to the legislative intervention in the treatment of the budgetary question. The article brings a based theoretical clipping in the principles of the Brazilian federalism instituted the Constitution of 1988 after and a comparative analysis of the institucional arrangements (partys and commissions) that they had been constructed for the maintenance of the governability of the national Executive and thus to cushion the conflict of the regional questions interposed by the Legislative one. |
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Federalism, Governance and Budget ManagementFederalismo, Governabilidade e Gestão OrçamentáriaFederalismBudgestary GestionPolitical representationRelations Legislative- ExecutiveGestão OrçamentáriaRepresentação PolíticaRelações Executivo-LegislativoThe central problem of the study was to identify as if they process the federative decisions in Brazil in relation to the legislative intervention in the treatment of the budgetary question. The article brings a based theoretical clipping in the principles of the Brazilian federalism instituted the Constitution of 1988 after and a comparative analysis of the institucional arrangements (partys and commissions) that they had been constructed for the maintenance of the governability of the national Executive and thus to cushion the conflict of the regional questions interposed by the Legislative one.O problema central do estudo foi identificar como se processam as decisões federativas no Brasil em relação à intervenção legislativa no trato da questão orçamentária. O artigo traz um recorte teórico embasado nos princípios do federalismo brasileiro instituído após a Constituição de 1988 e uma análise comparativa dos arranjos institucionais (partidos e comissões) que foram construídos para a manutenção da governabilidade do Executivo nacional e assim amortecer o conflito das questões regionais interpostas pelo Legislativo.Universidade Estadual de Londrina2005-12-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/mediacoes/article/view/217310.5433/2176-6665.2005v10n2p199Mediações - Revista de Ciências Sociais; Vol. 10 No. 2 (2005); 199-218Mediações - Revista de Ciências Sociais; Vol. 10 Núm. 2 (2005); 199-218Mediações - Revista de Ciências Sociais; v. 10 n. 2 (2005); 199-2182176-66651414-0543reponame:Mediações - Revista de Ciências Sociaisinstname:Universidade Estadual de Londrina (UEL)instacron:UELporhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/mediacoes/article/view/2173/1865Copyright (c) 2005 Ana Lúcia Aguiar Meloinfo:eu-repo/semantics/openAccessMelo, Ana Lúcia Aguiar2022-06-01T16:22:08Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/2173Revistahttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/mediacoes/indexPUBhttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/mediacoes/oaimediacoes@uel.br2176-66652176-6665opendoar:2023-01-13T10:37:27.661294Mediações - Revista de Ciências Sociais - Universidade Estadual de Londrina (UEL)false |
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The central problem of the study was to identify as if they process the federative decisions in Brazil in relation to the legislative intervention in the treatment of the budgetary question. The article brings a based theoretical clipping in the principles of the Brazilian federalism instituted the Constitution of 1988 after and a comparative analysis of the institucional arrangements (partys and commissions) that they had been constructed for the maintenance of the governability of the national Executive and thus to cushion the conflict of the regional questions interposed by the Legislative one. |
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