Reading diary: an alternative didactic tool

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Buzzo, Marina
Data de Publicação: 2006
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Signum: Estudos da Linguagem
Texto Completo: https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/3761
Resumo: The purpose of this article is to present and discuss an alternative didactic tool for the teaching of reading, the reading diary, used in my master’s degree research (BUZZO, 2003). The presentation will be based on the conception of active responsive understanding (BAKHTIN, 1953/1997), on the strategies of reading learning (DOLZ, 1994) and on a sample of the analysis results: a reading diary.
id UEL-3_7b9f2939452dd02beee1104babc2a0d6
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/3761
network_acronym_str UEL-3
network_name_str Signum: Estudos da Linguagem
repository_id_str
spelling Reading diary: an alternative didactic toolO diário de leitura: uma técnica didática alternativaReading teachingreading diaryEnsino de leituraDiário de leituraThe purpose of this article is to present and discuss an alternative didactic tool for the teaching of reading, the reading diary, used in my master’s degree research (BUZZO, 2003). The presentation will be based on the conception of active responsive understanding (BAKHTIN, 1953/1997), on the strategies of reading learning (DOLZ, 1994) and on a sample of the analysis results: a reading diary.O propósito deste artigo é apresentar e discutir uma ferramenta didática alternativa para o ensino de leitura, o diário de leitura, utilizada na minha pesquisa de mestrado (BUZZO, 2003). A apresentação será apoiada na concepção de compreensão responsiva ativa (BAKHTIN, 1953/1997), nas estratégias de aprendizagem de leitura (DOLZ, 1994) e por uma amostra dos resultados das análises: um diário de leitura.UEL2006-12-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado pelos paresapplication/pdfhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/376110.5433/2237-4876.2006v9n2p57Signum: Estudos da Linguagem; Vol. 9 No. 2 (2006): Volume Atemático; 57-68Signum: Estudos da Linguagem; v. 9 n. 2 (2006): Volume Atemático; 57-682237-4876reponame:Signum: Estudos da Linguageminstname:Universidade Estadual de Londrina (UEL)instacron:UELporhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/3761/3022Buzzo, Marinainfo:eu-repo/semantics/openAccess2022-11-16T18:01:44Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/3761Revistahttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/signumPUBhttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/oai||signum@uel.br2237-48761516-3083opendoar:2022-11-16T18:01:44Signum: Estudos da Linguagem - Universidade Estadual de Londrina (UEL)false
dc.title.none.fl_str_mv Reading diary: an alternative didactic tool
O diário de leitura: uma técnica didática alternativa
title Reading diary: an alternative didactic tool
spellingShingle Reading diary: an alternative didactic tool
Buzzo, Marina
Reading teaching
reading diary
Ensino de leitura
Diário de leitura
title_short Reading diary: an alternative didactic tool
title_full Reading diary: an alternative didactic tool
title_fullStr Reading diary: an alternative didactic tool
title_full_unstemmed Reading diary: an alternative didactic tool
title_sort Reading diary: an alternative didactic tool
author Buzzo, Marina
author_facet Buzzo, Marina
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Buzzo, Marina
dc.subject.por.fl_str_mv Reading teaching
reading diary
Ensino de leitura
Diário de leitura
topic Reading teaching
reading diary
Ensino de leitura
Diário de leitura
description The purpose of this article is to present and discuss an alternative didactic tool for the teaching of reading, the reading diary, used in my master’s degree research (BUZZO, 2003). The presentation will be based on the conception of active responsive understanding (BAKHTIN, 1953/1997), on the strategies of reading learning (DOLZ, 1994) and on a sample of the analysis results: a reading diary.
publishDate 2006
dc.date.none.fl_str_mv 2006-12-15
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Avaliado pelos pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/3761
10.5433/2237-4876.2006v9n2p57
url https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/3761
identifier_str_mv 10.5433/2237-4876.2006v9n2p57
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/3761/3022
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv UEL
publisher.none.fl_str_mv UEL
dc.source.none.fl_str_mv Signum: Estudos da Linguagem; Vol. 9 No. 2 (2006): Volume Atemático; 57-68
Signum: Estudos da Linguagem; v. 9 n. 2 (2006): Volume Atemático; 57-68
2237-4876
reponame:Signum: Estudos da Linguagem
instname:Universidade Estadual de Londrina (UEL)
instacron:UEL
instname_str Universidade Estadual de Londrina (UEL)
instacron_str UEL
institution UEL
reponame_str Signum: Estudos da Linguagem
collection Signum: Estudos da Linguagem
repository.name.fl_str_mv Signum: Estudos da Linguagem - Universidade Estadual de Londrina (UEL)
repository.mail.fl_str_mv ||signum@uel.br
_version_ 1799305961210380288