Reading diary: an alternative didactic tool
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2006 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Signum: Estudos da Linguagem |
Texto Completo: | https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/3761 |
Resumo: | The purpose of this article is to present and discuss an alternative didactic tool for the teaching of reading, the reading diary, used in my master’s degree research (BUZZO, 2003). The presentation will be based on the conception of active responsive understanding (BAKHTIN, 1953/1997), on the strategies of reading learning (DOLZ, 1994) and on a sample of the analysis results: a reading diary. |
id |
UEL-3_7b9f2939452dd02beee1104babc2a0d6 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/3761 |
network_acronym_str |
UEL-3 |
network_name_str |
Signum: Estudos da Linguagem |
repository_id_str |
|
spelling |
Reading diary: an alternative didactic toolO diário de leitura: uma técnica didática alternativaReading teachingreading diaryEnsino de leituraDiário de leituraThe purpose of this article is to present and discuss an alternative didactic tool for the teaching of reading, the reading diary, used in my master’s degree research (BUZZO, 2003). The presentation will be based on the conception of active responsive understanding (BAKHTIN, 1953/1997), on the strategies of reading learning (DOLZ, 1994) and on a sample of the analysis results: a reading diary.O propósito deste artigo é apresentar e discutir uma ferramenta didática alternativa para o ensino de leitura, o diário de leitura, utilizada na minha pesquisa de mestrado (BUZZO, 2003). A apresentação será apoiada na concepção de compreensão responsiva ativa (BAKHTIN, 1953/1997), nas estratégias de aprendizagem de leitura (DOLZ, 1994) e por uma amostra dos resultados das análises: um diário de leitura.UEL2006-12-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado pelos paresapplication/pdfhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/376110.5433/2237-4876.2006v9n2p57Signum: Estudos da Linguagem; Vol. 9 No. 2 (2006): Volume Atemático; 57-68Signum: Estudos da Linguagem; v. 9 n. 2 (2006): Volume Atemático; 57-682237-4876reponame:Signum: Estudos da Linguageminstname:Universidade Estadual de Londrina (UEL)instacron:UELporhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/3761/3022Buzzo, Marinainfo:eu-repo/semantics/openAccess2022-11-16T18:01:44Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/3761Revistahttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/signumPUBhttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/oai||signum@uel.br2237-48761516-3083opendoar:2022-11-16T18:01:44Signum: Estudos da Linguagem - Universidade Estadual de Londrina (UEL)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Reading diary: an alternative didactic tool O diário de leitura: uma técnica didática alternativa |
title |
Reading diary: an alternative didactic tool |
spellingShingle |
Reading diary: an alternative didactic tool Buzzo, Marina Reading teaching reading diary Ensino de leitura Diário de leitura |
title_short |
Reading diary: an alternative didactic tool |
title_full |
Reading diary: an alternative didactic tool |
title_fullStr |
Reading diary: an alternative didactic tool |
title_full_unstemmed |
Reading diary: an alternative didactic tool |
title_sort |
Reading diary: an alternative didactic tool |
author |
Buzzo, Marina |
author_facet |
Buzzo, Marina |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Buzzo, Marina |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Reading teaching reading diary Ensino de leitura Diário de leitura |
topic |
Reading teaching reading diary Ensino de leitura Diário de leitura |
description |
The purpose of this article is to present and discuss an alternative didactic tool for the teaching of reading, the reading diary, used in my master’s degree research (BUZZO, 2003). The presentation will be based on the conception of active responsive understanding (BAKHTIN, 1953/1997), on the strategies of reading learning (DOLZ, 1994) and on a sample of the analysis results: a reading diary. |
publishDate |
2006 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2006-12-15 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Avaliado pelos pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/3761 10.5433/2237-4876.2006v9n2p57 |
url |
https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/3761 |
identifier_str_mv |
10.5433/2237-4876.2006v9n2p57 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/3761/3022 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
UEL |
publisher.none.fl_str_mv |
UEL |
dc.source.none.fl_str_mv |
Signum: Estudos da Linguagem; Vol. 9 No. 2 (2006): Volume Atemático; 57-68 Signum: Estudos da Linguagem; v. 9 n. 2 (2006): Volume Atemático; 57-68 2237-4876 reponame:Signum: Estudos da Linguagem instname:Universidade Estadual de Londrina (UEL) instacron:UEL |
instname_str |
Universidade Estadual de Londrina (UEL) |
instacron_str |
UEL |
institution |
UEL |
reponame_str |
Signum: Estudos da Linguagem |
collection |
Signum: Estudos da Linguagem |
repository.name.fl_str_mv |
Signum: Estudos da Linguagem - Universidade Estadual de Londrina (UEL) |
repository.mail.fl_str_mv |
||signum@uel.br |
_version_ |
1799305961210380288 |