Reproduction or creation? - The emergency of new subjectivities from photographic reproducibility
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2018 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Discursos Fotográficos |
Texto Completo: | https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/discursosfotograficos/article/view/29777 |
Resumo: | In this article, we try to think how photography influences and modifies our ways of being, understanding it as a way of producing subjectivity. For this, we use the work of Walter Benjamin and the reflections of Susan Sontag to conceive the technical reproducibility presented in the photographic machinery as an instrument to promote a new type of perception and a new form of reality, whose manifestation is distinct from that traditionally assimilated until then. |
id |
UEL-4_5bd46cef1ce9f6d79adef4a8b1c3c584 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/29777 |
network_acronym_str |
UEL-4 |
network_name_str |
Discursos Fotográficos |
repository_id_str |
|
spelling |
Reproduction or creation? - The emergency of new subjectivities from photographic reproducibilityReprodução ou criação? - A emergência de novas subjetividades a partir da reprodutibilidade fotográficaPhotographysubjectivityperceptionexperienceFotografiasubjetividadepercepçãoexperiênciaIn this article, we try to think how photography influences and modifies our ways of being, understanding it as a way of producing subjectivity. For this, we use the work of Walter Benjamin and the reflections of Susan Sontag to conceive the technical reproducibility presented in the photographic machinery as an instrument to promote a new type of perception and a new form of reality, whose manifestation is distinct from that traditionally assimilated until then.Neste artigo, procura-se pensar como a fotografia influencia e modifica nossas maneiras de ser, compreendendo-a como um modo de produção de subjetividade. Para isso, faz-se uso da obra de Walter Benjamin e das reflexões de Susan Sontag para conceber a reprodutibilidade técnica do maquinário fotográfico como um instrumento de promoção de uma nova percepção e de um novo tipo de realidade, cuja manifestação é distinta daquela assimilada por nós até então.Universidade Estadual de Londrina2018-06-16info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado pelos paresRevisão de Literaturaapplication/pdfhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/discursosfotograficos/article/view/2977710.5433/1984-7939.2018v14n24p35Discursos Fotograficos; v. 14 n. 24 (2018); 35-541984-79391808-5652reponame:Discursos Fotográficosinstname:Universidade Estadual de Londrina (UEL)instacron:UELporhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/discursosfotograficos/article/view/29777/pdfCopyright (c) 2018 Discursos Fotográficosinfo:eu-repo/semantics/openAccessBarretto, Isadora de VilhenaGondar, Jô2019-09-15T23:43:04Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/29777Revistahttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/discursosfotograficosPUBhttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/discursosfotograficos/oairevistadiscursos@uel.br || laudi@uel.br || discursosfoto@uel.br10.5433/1984-79391984-79391808-5652opendoar:2019-09-15T23:43:04Discursos Fotográficos - Universidade Estadual de Londrina (UEL)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Reproduction or creation? - The emergency of new subjectivities from photographic reproducibility Reprodução ou criação? - A emergência de novas subjetividades a partir da reprodutibilidade fotográfica |
title |
Reproduction or creation? - The emergency of new subjectivities from photographic reproducibility |
spellingShingle |
Reproduction or creation? - The emergency of new subjectivities from photographic reproducibility Barretto, Isadora de Vilhena Photography subjectivity perception experience Fotografia subjetividade percepção experiência |
title_short |
Reproduction or creation? - The emergency of new subjectivities from photographic reproducibility |
title_full |
Reproduction or creation? - The emergency of new subjectivities from photographic reproducibility |
title_fullStr |
Reproduction or creation? - The emergency of new subjectivities from photographic reproducibility |
title_full_unstemmed |
Reproduction or creation? - The emergency of new subjectivities from photographic reproducibility |
title_sort |
Reproduction or creation? - The emergency of new subjectivities from photographic reproducibility |
author |
Barretto, Isadora de Vilhena |
author_facet |
Barretto, Isadora de Vilhena Gondar, Jô |
author_role |
author |
author2 |
Gondar, Jô |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Barretto, Isadora de Vilhena Gondar, Jô |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Photography subjectivity perception experience Fotografia subjetividade percepção experiência |
topic |
Photography subjectivity perception experience Fotografia subjetividade percepção experiência |
description |
In this article, we try to think how photography influences and modifies our ways of being, understanding it as a way of producing subjectivity. For this, we use the work of Walter Benjamin and the reflections of Susan Sontag to conceive the technical reproducibility presented in the photographic machinery as an instrument to promote a new type of perception and a new form of reality, whose manifestation is distinct from that traditionally assimilated until then. |
publishDate |
2018 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2018-06-16 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Avaliado pelos pares Revisão de Literatura |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/discursosfotograficos/article/view/29777 10.5433/1984-7939.2018v14n24p35 |
url |
https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/discursosfotograficos/article/view/29777 |
identifier_str_mv |
10.5433/1984-7939.2018v14n24p35 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/discursosfotograficos/article/view/29777/pdf |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2018 Discursos Fotográficos info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2018 Discursos Fotográficos |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual de Londrina |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual de Londrina |
dc.source.none.fl_str_mv |
Discursos Fotograficos; v. 14 n. 24 (2018); 35-54 1984-7939 1808-5652 reponame:Discursos Fotográficos instname:Universidade Estadual de Londrina (UEL) instacron:UEL |
instname_str |
Universidade Estadual de Londrina (UEL) |
instacron_str |
UEL |
institution |
UEL |
reponame_str |
Discursos Fotográficos |
collection |
Discursos Fotográficos |
repository.name.fl_str_mv |
Discursos Fotográficos - Universidade Estadual de Londrina (UEL) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistadiscursos@uel.br || laudi@uel.br || discursosfoto@uel.br |
_version_ |
1799315409983242240 |