Influences of television productions on the tourist experience – the case of the Torres Vedras Carnival, Portugal

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Carvalho, Ana Paula dos Santos
Data de Publicação: 2021
Outros Autores: López-Bonilla, Jesús Manuel, Almeida, António Sérgio Araújo de
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Discursos Fotográficos
Texto Completo: https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/discursosfotograficos/article/view/45692
Resumo: The research on audiovisual effects on the tourist experience is mainly focused on tourist’s behaviors. Studies on the role of television in tourism and on the emancipatory economic strategies for local development are still scarce. This study interprets the effects and attributes of television productions on the experience of visiting Torres Vedras Carnival (Portugal), through field research, documentary analysis and visitors’ survey. The main objective is to identify a set of factors that can contribute to touristic affirmation and community emancipation. The results suggest a positive response, therefore, it’s possible that the effects of television productions may contribute to the touristic affirmation of Torres Vedras Carnival.
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spelling Influences of television productions on the tourist experience – the case of the Torres Vedras Carnival, PortugalInfluências das produções televisivas para a experiência turística – o caso do Carnaval de Torres Vedras, PortugalTelevision productionsTourist experienceCommunity emancipationTourism assumptionProduções televisivasExperiência turísticaEmancipação comunitáriaAfirmação turísticaThe research on audiovisual effects on the tourist experience is mainly focused on tourist’s behaviors. Studies on the role of television in tourism and on the emancipatory economic strategies for local development are still scarce. This study interprets the effects and attributes of television productions on the experience of visiting Torres Vedras Carnival (Portugal), through field research, documentary analysis and visitors’ survey. The main objective is to identify a set of factors that can contribute to touristic affirmation and community emancipation. The results suggest a positive response, therefore, it’s possible that the effects of television productions may contribute to the touristic affirmation of Torres Vedras Carnival.A pesquisa sobre os efeitos audiovisuais na experiência turística está muito focada nos comportamentos dos turistas. São ainda escassos os estudos sobre o papel da televisão no turismo e as estratégias económicas emancipadoras para o desenvolvimento local. Este estudo interpreta os efeitos das produções televisivas na experiência da visita ao Carnaval de Torres Vedras (Portugal), através da pesquisa de campo, análise documental e inquérito aos visitantes. O principal objetivo foi identificar um conjunto de fatores e atributos que possam contribuir para a afirmação turística e emancipação comunitária. Os resultados apontam para uma resposta positiva, ou seja, é possível que os efeitos das produções televisivas contribuam para a afirmação turística do Carnaval de Torres VedrasUniversidade Estadual de Londrina2021-12-14info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado pelos paresRevisão de Literatura; Pesquisa Empírica de Campo;application/pdfhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/discursosfotograficos/article/view/4569210.5433/1984-7939.2021v18n31p97Discursos Fotograficos; v. 18 n. 31 (2021); 97-1161984-79391808-5652reponame:Discursos Fotográficosinstname:Universidade Estadual de Londrina (UEL)instacron:UELporhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/discursosfotograficos/article/view/45692/48780Copyright (c) 2021 Discursos Fotograficoshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccessCarvalho, Ana Paula dos SantosLópez-Bonilla, Jesús ManuelAlmeida, António Sérgio Araújo de2023-05-05T11:03:40Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/45692Revistahttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/discursosfotograficosPUBhttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/discursosfotograficos/oairevistadiscursos@uel.br || laudi@uel.br || discursosfoto@uel.br10.5433/1984-79391984-79391808-5652opendoar:2023-05-05T11:03:40Discursos Fotográficos - Universidade Estadual de Londrina (UEL)false
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