The mythical composition of the advertisement film
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2012 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Discursos Fotográficos |
Texto Completo: | https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/discursosfotograficos/article/view/11929 |
Resumo: | Considering the link between advertising and the several culture texts, this paper points how myth and advertisement film have the same creation structure. Multifaceted media speeches are createdby the myth, providing men’s instinctive need for telling and listening stories of the world, himself and others. To achieve this article’s aim, the advertisement film of the perfume Ange ou Démon will be analyzed by an binary model, the evident structure in the advertising and mythical compositions. |
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The mythical composition of the advertisement filmA composição mítica do filme publicitárioMythAudiovisual languageAdvertisingCultural semiotics.Análise Publicitária. Mito. Semiótica cultural.Considering the link between advertising and the several culture texts, this paper points how myth and advertisement film have the same creation structure. Multifaceted media speeches are createdby the myth, providing men’s instinctive need for telling and listening stories of the world, himself and others. To achieve this article’s aim, the advertisement film of the perfume Ange ou Démon will be analyzed by an binary model, the evident structure in the advertising and mythical compositions.Considerando os enredamentos entre publicidade e os diversos textos da cultura, este artigo destaca como o mito e o filme publicitário possuem a mesma estrutura de criação. Sobre o mito, se fundam os multifacetados discursos midiáticos, suprindo a instintiva necessidade do homem por narrar e ouvir histórias do mundo, do outro e de si mesmo. Para tanto, o filme publicitário do perfume Ange ou Démon será analisado sob o ponto de vista de um binarismo arquetípico, estrutura presente nas composições mítica e publicitária.Universidade Estadual de Londrina2012-05-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado pelos paresapplication/pdfhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/discursosfotograficos/article/view/1192910.5433/1984-7939.2012v8n12p101Discursos Fotograficos; v. 8 n. 12 (2012); 101-1281984-79391808-5652reponame:Discursos Fotográficosinstname:Universidade Estadual de Londrina (UEL)instacron:UELporhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/discursosfotograficos/article/view/11929/10859Camargo, Hertez Wendel deinfo:eu-repo/semantics/openAccess2017-05-18T19:56:14Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/11929Revistahttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/discursosfotograficosPUBhttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/discursosfotograficos/oairevistadiscursos@uel.br || laudi@uel.br || discursosfoto@uel.br10.5433/1984-79391984-79391808-5652opendoar:2017-05-18T19:56:14Discursos Fotográficos - Universidade Estadual de Londrina (UEL)false |
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