Pleasure and pain: possibilities found in Hieronymus Bosch and Bertrand Vannier
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2005 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Discursos Fotográficos |
Texto Completo: | https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/discursosfotograficos/article/view/1471 |
Resumo: | This article analyses one painting and one photograph, through the principles of Graimasian semiotics. Elements found in both are considered in order to show that pleasure and pain might be represented by the same elements. It also focuses on the direct influence of experience over vision: the image file that each individual develops is continuously updated and make it possible to evaluate the distance established between senses and background. |
id |
UEL-4_f0e590d312c13218c1173c9f0e614a69 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/1471 |
network_acronym_str |
UEL-4 |
network_name_str |
Discursos Fotográficos |
repository_id_str |
|
spelling |
Pleasure and pain: possibilities found in Hieronymus Bosch and Bertrand VannierPrazer e dor: possibilidades presentes em Hieronymus Bosch e Bertrand VannierPhotographpaintgreimasian semioticsartistic expression.Análise Semiótica. Pintura. Expressão Artística. Hieronymus Bosch – Pintor. Bertrand Vannier – Fotógrafo.This article analyses one painting and one photograph, through the principles of Graimasian semiotics. Elements found in both are considered in order to show that pleasure and pain might be represented by the same elements. It also focuses on the direct influence of experience over vision: the image file that each individual develops is continuously updated and make it possible to evaluate the distance established between senses and background. Este artigo apresenta a análise de uma pintura e de uma fotografia, a partir da semiótica greimasiana. Leva em consideração os elementos presentes em ambas como meio de mostrar que o prazer e a dor podem ser representados pelos mesmos elementos. É também focalizada a influência direta da experiência na visão: o banco de imagens que cada indivíduo forma é atualizado constantemente e é possível avaliar a distância que se forma entre os sentidos e a bagagem adquirida.Universidade Estadual de Londrina2005-07-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado pelos paresapplication/pdfhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/discursosfotograficos/article/view/147110.5433/1984-7939.2005v1n1p183Discursos Fotograficos; v. 1 n. 1 (2005); 183-1941984-79391808-5652reponame:Discursos Fotográficosinstname:Universidade Estadual de Londrina (UEL)instacron:UELporhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/discursosfotograficos/article/view/1471/1217Souza, Maria Irene Pellegrino de Oliveirainfo:eu-repo/semantics/openAccess2017-07-13T17:38:46Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/1471Revistahttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/discursosfotograficosPUBhttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/discursosfotograficos/oairevistadiscursos@uel.br || laudi@uel.br || discursosfoto@uel.br10.5433/1984-79391984-79391808-5652opendoar:2017-07-13T17:38:46Discursos Fotográficos - Universidade Estadual de Londrina (UEL)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Pleasure and pain: possibilities found in Hieronymus Bosch and Bertrand Vannier Prazer e dor: possibilidades presentes em Hieronymus Bosch e Bertrand Vannier |
title |
Pleasure and pain: possibilities found in Hieronymus Bosch and Bertrand Vannier |
spellingShingle |
Pleasure and pain: possibilities found in Hieronymus Bosch and Bertrand Vannier Souza, Maria Irene Pellegrino de Oliveira Photograph paint greimasian semiotics artistic expression. Análise Semiótica. Pintura. Expressão Artística. Hieronymus Bosch – Pintor. Bertrand Vannier – Fotógrafo. |
title_short |
Pleasure and pain: possibilities found in Hieronymus Bosch and Bertrand Vannier |
title_full |
Pleasure and pain: possibilities found in Hieronymus Bosch and Bertrand Vannier |
title_fullStr |
Pleasure and pain: possibilities found in Hieronymus Bosch and Bertrand Vannier |
title_full_unstemmed |
Pleasure and pain: possibilities found in Hieronymus Bosch and Bertrand Vannier |
title_sort |
Pleasure and pain: possibilities found in Hieronymus Bosch and Bertrand Vannier |
author |
Souza, Maria Irene Pellegrino de Oliveira |
author_facet |
Souza, Maria Irene Pellegrino de Oliveira |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Souza, Maria Irene Pellegrino de Oliveira |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Photograph paint greimasian semiotics artistic expression. Análise Semiótica. Pintura. Expressão Artística. Hieronymus Bosch – Pintor. Bertrand Vannier – Fotógrafo. |
topic |
Photograph paint greimasian semiotics artistic expression. Análise Semiótica. Pintura. Expressão Artística. Hieronymus Bosch – Pintor. Bertrand Vannier – Fotógrafo. |
description |
This article analyses one painting and one photograph, through the principles of Graimasian semiotics. Elements found in both are considered in order to show that pleasure and pain might be represented by the same elements. It also focuses on the direct influence of experience over vision: the image file that each individual develops is continuously updated and make it possible to evaluate the distance established between senses and background. |
publishDate |
2005 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2005-07-15 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Avaliado pelos pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/discursosfotograficos/article/view/1471 10.5433/1984-7939.2005v1n1p183 |
url |
https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/discursosfotograficos/article/view/1471 |
identifier_str_mv |
10.5433/1984-7939.2005v1n1p183 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/discursosfotograficos/article/view/1471/1217 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual de Londrina |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual de Londrina |
dc.source.none.fl_str_mv |
Discursos Fotograficos; v. 1 n. 1 (2005); 183-194 1984-7939 1808-5652 reponame:Discursos Fotográficos instname:Universidade Estadual de Londrina (UEL) instacron:UEL |
instname_str |
Universidade Estadual de Londrina (UEL) |
instacron_str |
UEL |
institution |
UEL |
reponame_str |
Discursos Fotográficos |
collection |
Discursos Fotográficos |
repository.name.fl_str_mv |
Discursos Fotográficos - Universidade Estadual de Londrina (UEL) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistadiscursos@uel.br || laudi@uel.br || discursosfoto@uel.br |
_version_ |
1799315408496361472 |