WhatsApp as a tool in English teaching-learning
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2018 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Entretextos |
Texto Completo: | https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/entretextos/article/view/33971 |
Resumo: | The technological influence in the different social spheres of the contemporary world is undeniable. Thus, within the educational context, technological tools promise to enhance pedagogical practices (COSTA, LOPES, 2015, PRENSKY, 2010 among others). In this respect, WhatsApp can be a powerful tool in language teachinglearning (ARIMURA; TAKAKI, 2014; BELÉM, 2014). Taking these assumptions into account, this article presents a didactic proposal envisioning the linguistic development in the English language, both in the oral and written skills. We hope that this proposal can contribute to the theoretical-methodological enrichment of the literature, since there is a shortage of empirical studies in this theme. In addition, this research emphasizes the importance of feedback, which in turn has been neglected in studies conducted in the field. |
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WhatsApp as a tool in English teaching-learningEl WhatsApp como herramienta en la enseñanzaaprendizaje del idioma inglésO WhatsApp como ferramenta no ensino-aprendizagem de língua inglesaEnglish teaching-learningEducational technologyWhatsAppEnseñanza-aprendizaje del inglésTecnología EducativaWhatsAppEnsino-aprendizagem de InglêsTecnologia EducacionalWhatsApp.The technological influence in the different social spheres of the contemporary world is undeniable. Thus, within the educational context, technological tools promise to enhance pedagogical practices (COSTA, LOPES, 2015, PRENSKY, 2010 among others). In this respect, WhatsApp can be a powerful tool in language teachinglearning (ARIMURA; TAKAKI, 2014; BELÉM, 2014). Taking these assumptions into account, this article presents a didactic proposal envisioning the linguistic development in the English language, both in the oral and written skills. We hope that this proposal can contribute to the theoretical-methodological enrichment of the literature, since there is a shortage of empirical studies in this theme. In addition, this research emphasizes the importance of feedback, which in turn has been neglected in studies conducted in the field.Es innegable la influencia tecnológica en las diferentes esferas sociales del mundo contemporáneo. Por lo tanto, dentro del contexto educativo, las herramientas tecnológicas prometen potenciar las prácticas pedagógicas (COSTA, LOPES, 2015, PRENSKY, 2010 entre otros). En este sentido, la aplicación WhatsApp puede ser un poderoso instrumento en la enseñanza-aprendizaje de idiomas (ARIMURA, TAKAKI, 2014, BELÉM, 2014). En este artículo se presenta una propuesta didáctica, con vistas al desarrollo lingüístico en lengua inglesa, tanto en las habilidades orales como escritas. Esperamos que tal propuesta pueda contribuir al enriquecimiento teóricometodológico dentro de la literatura, en vista que hay una escasez de estudios empíricos dentro de la temática. Adicionalmente, esta investigación enfatiza la importancia del feedback, que a su vez ha sido descuidado en los estudios conducidos en el área.É inegável a influência tecnológica nas diferentes esferas sociais do mundo contemporâneo. Assim, dentro do contexto educacional, as ferramentas tecnológicas prometem potencializar as práticas pedagógicas (COSTA; LOPES, 2015; PRENSKY, 2010 entre outros). Nesse sentido, o aplicativo WhatsApp pode ser um poderoso instrumento no ensino-aprendizagem de línguas (ARIMURA; TAKAKI, 2014; BELÉM, 2014). Levando tais premissas em consideração, este artigo apresenta uma proposta didática, com vistas ao desenvolvimento linguístico em língua inglesa, tanto nas habilidades orais quanto escritas. Esperamos que tal proposta possa contribuir para o enriquecimento teórico-metodológico na literatura, visto que há uma escassez de estudos empíricos na temática. Além disso, esta pesquisa enfatiza a importância do feedback, que por sua vez tem sido negligenciado nos estudos conduzidos na área.Universidade Estadual de Londrina2018-07-14info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/entretextos/article/view/3397110.5433/1519-5392.2018v18n1Supl.p241Entretextos; v. 18 n. 1Supl. (2018): Dossiê: tecnologias digitais e práticas de ensino de línguas: materna e adicionais/estrangeiras; 241-2642764-08091519-5392reponame:Revista Entretextosinstname:Universidade Estadual de Londrina (UEL)instacron:UELporhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/entretextos/article/view/33971/23839Copyright (c) 2018 Entretextosinfo:eu-repo/semantics/openAccessSenefonte, Fábio Henrique RosaTalavera, Marjorie Ninoska Gómez2021-12-27T11:53:26Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/33971Revistahttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/entretextosPUBhttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/entretextos/oai||entretextos.uel@gmail.com|| ppgel@uel.br|| laudi@uel.br1519-53922764-0809opendoar:2021-12-27T11:53:26Revista Entretextos - Universidade Estadual de Londrina (UEL)false |
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