Corporate Education in perspective of Organizational Intelligence

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Toni, Kelly Cristina Wilhelm De
Data de Publicação: 2017
Outros Autores: Alvares, Lillian Maria Araújo de Rezende
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Informação & Informação
Texto Completo: https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/informacao/article/view/21728
Resumo: Introduction: To meet the challenges of competitiveness and achieve the conditions for generation of innovation is necessary to ensure that the workforce remains highly qualified. In this context, corporate education is an alternative. Objective: To develop a method to analyze the relationship between process approaches Organizational Intelligence and Corporate Education. Methodology: Theoretical construction performed based on literature review. Construction a methodological approach linked to the problem of this research. Results: Identification of a set of common elements between the approaches: the"Capture" and "Sharing" of knowledge and experience, the "meaning" shared and "Culture" of individual and organizational learning. Conclusions: There is a real connection between the approaches of the study. The proposed method can be seen as a tool to explain and evaluate the process of education in the enterprise from the perspective of organizational intelligence.
id UEL-8_00d43f726b2efb37acc1ab5126037b20
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/21728
network_acronym_str UEL-8
network_name_str Informação & Informação
repository_id_str
spelling Corporate Education in perspective of Organizational IntelligenceEducación Corporativa en la Perspectiva de la Inteligencia OrganizacionalEducação Corporativa na perspectiva da Inteligência OrganizacionalCorporate EducationOrganizational IntelligenceOrganizational Intelligence.Educación CorporativaInteligencia OrganizacionalLa Educación EmpresarialInteligencia Organizacional.Educação CorporativaInteligência OrganizacionalEducação Corporativa e Inteligência Organizacional.Introduction: To meet the challenges of competitiveness and achieve the conditions for generation of innovation is necessary to ensure that the workforce remains highly qualified. In this context, corporate education is an alternative. Objective: To develop a method to analyze the relationship between process approaches Organizational Intelligence and Corporate Education. Methodology: Theoretical construction performed based on literature review. Construction a methodological approach linked to the problem of this research. Results: Identification of a set of common elements between the approaches: the"Capture" and "Sharing" of knowledge and experience, the "meaning" shared and "Culture" of individual and organizational learning. Conclusions: There is a real connection between the approaches of the study. The proposed method can be seen as a tool to explain and evaluate the process of education in the enterprise from the perspective of organizational intelligence.Introducción: Para hacer frente a los retos de la competitividad y lograr las condiciones para generar innovación es necesario asegurarse de que la mano de obra sigue siendo altamente cualificado. En este contexto, la educación corporativa es una alternativa. Objetivo: Desarrollar un método para analizar la relación entre el proceso se acerca Inteligencia Organizacional y Educación Corporativa. Metodología: Construcción teórica realizada en base a revisión de la literatura. Y la construcción de un enfoque metodológico relacionado con el problema de esta investigación. Resultados: La identificación de un conjunto de elementos comunes entre los enfoques: la "captura" y de "compartir" el conocimiento y la experiencia, el "significado" compartida y "Cultura" del aprendizaje individual y organizacional. Conclusiones: Existe una conexión verdadera entre los enfoques del estudio. El método propuesto puede ser percibido como una herramienta para explicar y evaluar el proceso de la educación en la empresa desde la perspectiva de la inteligencia organizacional.Introdução: Para enfrentar os desafios da competitividade e alcançar as condições para geração de inovação é preciso assegurar-se que a força de trabalho se mantenha altamente qualificada. Nesse contexto, a educação corporativa surge como uma alternativa. Objetivo: Propor um método para analisar a relação entre as abordagens de processo da Inteligência Organizacional e Educação Corporativa. Metodologia: Construção teórica realizada com base na revisão de literatura. E construção de uma abordagem metodológica ligada ao problema desta pesquisa. Resultados: Identificação de um conjunto de elementos comuns entre as abordagens: a “Captura” e “Compartilhamento” de conhecimentos e experiências, o “Significado” compartilhado e a “Cultura” de aprendizado individual e organizacional. Conclusões: Existe uma verdadeira conexão entre as abordagens do estudo. O método proposto pode ser percebido como um instrumento para explicar e avaliar o processo de educação nas corporações pela perspectiva da inteligência organizacional.Universidade Estadual de Londrina2017-04-14info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/informacao/article/view/2172810.5433/1981-8920.2016v21n3p228Informação & Informação; v. 21 n. 3 (2016); 228-2571981-8920reponame:Informação & Informaçãoinstname:Universidade Estadual de Londrina (UEL)instacron:UELporhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/informacao/article/view/21728/20737Copyright (c) 2016 Informação & Informaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessToni, Kelly Cristina Wilhelm DeAlvares, Lillian Maria Araújo de Rezende2022-07-13T15:06:09Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/21728Revistahttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/informacao/indexPUBhttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/informacao/oai||infoeinfo@uel.br10.5433/1981-89201981-89201414-2139opendoar:2022-07-13T15:06:09Informação & Informação - Universidade Estadual de Londrina (UEL)false
dc.title.none.fl_str_mv Corporate Education in perspective of Organizational Intelligence
Educación Corporativa en la Perspectiva de la Inteligencia Organizacional
Educação Corporativa na perspectiva da Inteligência Organizacional
title Corporate Education in perspective of Organizational Intelligence
spellingShingle Corporate Education in perspective of Organizational Intelligence
Toni, Kelly Cristina Wilhelm De
Corporate Education
Organizational Intelligence
Organizational Intelligence.
Educación Corporativa
Inteligencia Organizacional
La Educación Empresarial
Inteligencia Organizacional.
Educação Corporativa
Inteligência Organizacional
Educação Corporativa e Inteligência Organizacional.
title_short Corporate Education in perspective of Organizational Intelligence
title_full Corporate Education in perspective of Organizational Intelligence
title_fullStr Corporate Education in perspective of Organizational Intelligence
title_full_unstemmed Corporate Education in perspective of Organizational Intelligence
title_sort Corporate Education in perspective of Organizational Intelligence
author Toni, Kelly Cristina Wilhelm De
author_facet Toni, Kelly Cristina Wilhelm De
Alvares, Lillian Maria Araújo de Rezende
author_role author
author2 Alvares, Lillian Maria Araújo de Rezende
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Toni, Kelly Cristina Wilhelm De
Alvares, Lillian Maria Araújo de Rezende
dc.subject.por.fl_str_mv Corporate Education
Organizational Intelligence
Organizational Intelligence.
Educación Corporativa
Inteligencia Organizacional
La Educación Empresarial
Inteligencia Organizacional.
Educação Corporativa
Inteligência Organizacional
Educação Corporativa e Inteligência Organizacional.
topic Corporate Education
Organizational Intelligence
Organizational Intelligence.
Educación Corporativa
Inteligencia Organizacional
La Educación Empresarial
Inteligencia Organizacional.
Educação Corporativa
Inteligência Organizacional
Educação Corporativa e Inteligência Organizacional.
description Introduction: To meet the challenges of competitiveness and achieve the conditions for generation of innovation is necessary to ensure that the workforce remains highly qualified. In this context, corporate education is an alternative. Objective: To develop a method to analyze the relationship between process approaches Organizational Intelligence and Corporate Education. Methodology: Theoretical construction performed based on literature review. Construction a methodological approach linked to the problem of this research. Results: Identification of a set of common elements between the approaches: the"Capture" and "Sharing" of knowledge and experience, the "meaning" shared and "Culture" of individual and organizational learning. Conclusions: There is a real connection between the approaches of the study. The proposed method can be seen as a tool to explain and evaluate the process of education in the enterprise from the perspective of organizational intelligence.
publishDate 2017
dc.date.none.fl_str_mv 2017-04-14
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/informacao/article/view/21728
10.5433/1981-8920.2016v21n3p228
url https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/informacao/article/view/21728
identifier_str_mv 10.5433/1981-8920.2016v21n3p228
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/informacao/article/view/21728/20737
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2016 Informação & Informação
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2016 Informação & Informação
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual de Londrina
publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual de Londrina
dc.source.none.fl_str_mv Informação & Informação; v. 21 n. 3 (2016); 228-257
1981-8920
reponame:Informação & Informação
instname:Universidade Estadual de Londrina (UEL)
instacron:UEL
instname_str Universidade Estadual de Londrina (UEL)
instacron_str UEL
institution UEL
reponame_str Informação & Informação
collection Informação & Informação
repository.name.fl_str_mv Informação & Informação - Universidade Estadual de Londrina (UEL)
repository.mail.fl_str_mv ||infoeinfo@uel.br
_version_ 1799305984246546432