The information literacy and the information behaviour of hybrid libraries users: a comparative study between Brazil and Scotland
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Data de Publicação: | 2018 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
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Título da fonte: | Informação & Informação |
Texto Completo: | https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/informacao/article/view/30906 |
Resumo: | Introduction: Hybrid libraries offer many resources to users. They need to be information literate to be able to access, evaluate and use information in those libraries. Furthermore, they need to develop their informational behavior to access information effectively. Objectives: This paper aims to discuss the relationship between information literacy, information seeking behavior and hybrid libraries. Methodology: The content analysis was used to develop hybrid library standards. The multiple case study was used to compare the relationship between information literacy and information seeking behavior in the context of hybrid libraries in Brazil and the United Kingdom. Results: The literature review and the multiple case study contributed to the creation of a chart which connected those themes. Conclusion: Hybrid libraries use information literacy and information seeking behavior to help users. The goals of the libraries meet the users’ needs. |
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The information literacy and the information behaviour of hybrid libraries users: a comparative study between Brazil and ScotlandLa alfabetización y el comportamiento informacional de los usuarios en bibliotecas híbridas: estudio comparativo entre Brasil y EscociaA competência em informação e o comportamento informacional dos usuários de bibliotecas híbridas: um estudo comparativo no Brasil e na EscóciaInformation literacyInformation behaviourHybrid librariesLibrariesAlfabetización informativaComportamiento informacionalBibliotecas híbridasBibliotecasCompetência em informaçãoComportamento informacionalBibliotecas híbridasBibliotecasIntroduction: Hybrid libraries offer many resources to users. They need to be information literate to be able to access, evaluate and use information in those libraries. Furthermore, they need to develop their informational behavior to access information effectively. Objectives: This paper aims to discuss the relationship between information literacy, information seeking behavior and hybrid libraries. Methodology: The content analysis was used to develop hybrid library standards. The multiple case study was used to compare the relationship between information literacy and information seeking behavior in the context of hybrid libraries in Brazil and the United Kingdom. Results: The literature review and the multiple case study contributed to the creation of a chart which connected those themes. Conclusion: Hybrid libraries use information literacy and information seeking behavior to help users. The goals of the libraries meet the users’ needs.Introducción: Las bibliotecas híbridas ofrecen muchos recursos a los usuarios. Deben ser expertos en información para poder acceder, evaluar y usar la información en esas bibliotecas. Además, necesitan desarrollar su comportamiento informativo para acceder a la información de manera efectiva. Objetivos: Este trabajo tiene como objetivo estudiar la relación existente entre los conceptos de alfabetización informacional y comportamiento informacional en el contexto de las bibliotecas híbridas. Metodología: Con el análisis de contenido se pudieron determinar los indicadores de bibliotecas híbridas que serán estudiados. Además, se utilizó el estudio de casos múltiples para comparar la relación entre competencias y comportamiento informacional de los usuarios en las bibliotecas híbridas de Brasil y Reino Unido. Resultados: El desarrollo de la investigación facilitó la elaboración de un cuadro teórico donde se inter-relacionan las temáticas estudiadas en el ámbito de la hibridez. Consideraciones: Como consideraciones finales se destaca que las bibliotecas híbridas se basan en los conceptos de competencia y comportamiento informacional para conocer las necesidades reales de información de sus usuarios.Introdução: As bibliotecas híbridas possuem vários recursos a oferecer para os usuários. Assim, eles precisam ser competentes em informação para conseguir acessar, avaliar e usar a informação nessas bibliotecas. Além disso, eles precisam desenvolver seu comportamento informacional para acessar as informações de maneira efetiva. Objetivos: A pesquisa busca refletir sobre a relação da competência em informação e do comportamento informacional no contexto das bibliotecas híbridas. Metodologia: A Análise de Conteúdo foi usada para levantar os indicadores de bibliotecas híbridas a serem estudados. Utilizou-se o Estudo de Casos Múltiplos para comparar a relação da competência em informação e do comportamento informacional no contexto das bibliotecas híbridas do Brasil e do Reino Unido. Resultados: Com a bagagem teórica que a revisão de literatura trouxe, juntamente com os dados levantados no Estudo de Caso, construiu-se um quadro teórico inter-relacionando as temáticas estudadas no âmbito da hibridez. Conclusões: destacou-se que as bibliotecas híbridas se utilizam da competência em informação e do comportamento informacional para ir além do usuário. Nesse sentido, os objetivos da biblioteca vão de encontro com as necessidades informacionais dos usuários.Universidade Estadual de Londrina2018-12-17info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/informacao/article/view/3090610.5433/1981-8920.2018v23n1p398Informação & Informação; v. 23 n. 1 (2018); 398-4231981-8920reponame:Informação & Informaçãoinstname:Universidade Estadual de Londrina (UEL)instacron:UELporhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/informacao/article/view/30906/23250Copyright (c) 2018 Informação & Informaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessSilva, Rafaela CarolinaOttonicar, Selma Letícia CapinzaikiCaldas, Rosângela FormentiniCastro Filho, Cláudio Marcondes de2022-07-15T14:29:49Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/30906Revistahttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/informacao/indexPUBhttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/informacao/oai||infoeinfo@uel.br10.5433/1981-89201981-89201414-2139opendoar:2022-07-15T14:29:49Informação & Informação - Universidade Estadual de Londrina (UEL)false |
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