The knowledge economy and digitalinnovation in the financial sector

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Silva, Elaine Drumond Pires e
Data de Publicação: 2021
Outros Autores: Pinheiro, Marta Macedo Kerr, Aguiar Filho, Armando Sérgio de
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Informação & Informação
Texto Completo: https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/informacao/article/view/39178
Resumo: Purpose of this article is based on the scientific literature, to provoke a reflection on how the organization can innovate and reinvent itself through learning, when it manages to integrate new knowledge, in an effective and orderly manner. Methodology: For the construction of this work, a literature review was carried out, addressing the constructs innovation system, knowledge economy, apprenticeship organizations and digital innovation in the financial sector. Results found show that in order to maintain sustainability in the digital market, traditional banks need to overcome obstacles such as: the absence of a culture of innovation; reduction of delivery time; and become agile. Conclusions: The market scenario implies the need for rapid learning, in which the people involved promote changes in the organization. External innovation and interaction with third-party companies have become important factors for obtaining competitive advantage and acquiring new knowledge.
id UEL-8_4a239a61acd7ed6a41c0fe0b0068b197
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/39178
network_acronym_str UEL-8
network_name_str Informação & Informação
repository_id_str
spelling The knowledge economy and digitalinnovation in the financial sectorEl conocimiento economía e innovación digital en el sector financieroA economia do conhecimento e a inovaçao digital no setor financeiroBanksLearningKnowledge economyDigital innovationBancosAprendizajeEconomía del conocimientoInnovación digitalBancosAprendizadoEconomia do conhecimentoInovação digitalPurpose of this article is based on the scientific literature, to provoke a reflection on how the organization can innovate and reinvent itself through learning, when it manages to integrate new knowledge, in an effective and orderly manner. Methodology: For the construction of this work, a literature review was carried out, addressing the constructs innovation system, knowledge economy, apprenticeship organizations and digital innovation in the financial sector. Results found show that in order to maintain sustainability in the digital market, traditional banks need to overcome obstacles such as: the absence of a culture of innovation; reduction of delivery time; and become agile. Conclusions: The market scenario implies the need for rapid learning, in which the people involved promote changes in the organization. External innovation and interaction with third-party companies have become important factors for obtaining competitive advantage and acquiring new knowledge.Propósito de este artículo se basa en la literatura científica, para provocar una reflexión sobre cómo la organización puede innovar y reinventarse a través del aprendizaje, cuando logra integrar nuevos conocimientos, de manera eficaz y ordenada. Metodología: Para la construcción de este trabajo se realizó una revisión de la literatura, abordando el sistema de innovación de constructos, la economía del conocimiento, las organizaciones de aprendizaje y la innovación digital en el sector financiero.Resultados encontrados muestran que para mantener la sostenibilidad en el mercado digital, la banca tradicional necesita superar obstáculos como: la ausencia de una cultura de innovación; reducción del tiempo de entrega; y vuélvete ágil. Conclusiones: El escenario de mercado implica la necesidad de un aprendizaje rápido, en el que las personas involucradas promuevan cambios en la organización. La innovación externa y la interacción con empresas de terceros se han convertido en factores importantes para obtener una ventaja competitiva y adquirir nuevos conocimientos.Objetivo: deste artigo é, baseado na literatura científica, provocar uma reflexão sobre como a organização pode inovar e se reinventar por meio do aprendizado, quando consegue integrar novos conhecimentos, de maneira efetiva e ordenada. Metodologia: Para a construção deste trabalho foi realizada uma revisão da literatura, abordando os constructos sistema de inovação, economia do conhecimento, organizações aprendizes e inovação digital no setor financeiro. Resultados encontrados evidenciam que para manter a sustentabilidade no mercado digital, os bancos tradicionais precisam superar obstáculos como: ausência da cultura de inovação; redução do prazo de entrega; e tornarem-se ágeis. Conclusões: O cenário mercadológico implica a necessidade do rápido aprendizado, em que as pessoas envolvidas promovam mudanças na organização. A inovação externa e a interação com empresas terceiras tornaram-se fatores importantes para a obtenção da vantagem competitiva e a aquisição de novos conhecimentos.Universidade Estadual de Londrina2021-07-08info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/informacao/article/view/3917810.5433/1981-8920.2021v26n2p205Informação & Informação; v. 26 n. 2 (2021); 205-2301981-8920reponame:Informação & Informaçãoinstname:Universidade Estadual de Londrina (UEL)instacron:UELporhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/informacao/article/view/39178/pdfCopyright (c) 2021 Informação & Informaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessSilva, Elaine Drumond Pires ePinheiro, Marta Macedo KerrAguiar Filho, Armando Sérgio de2022-06-08T18:39:55Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/39178Revistahttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/informacao/indexPUBhttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/informacao/oai||infoeinfo@uel.br10.5433/1981-89201981-89201414-2139opendoar:2022-06-08T18:39:55Informação & Informação - Universidade Estadual de Londrina (UEL)false
dc.title.none.fl_str_mv The knowledge economy and digitalinnovation in the financial sector
El conocimiento economía e innovación digital en el sector financiero
A economia do conhecimento e a inovaçao digital no setor financeiro
title The knowledge economy and digitalinnovation in the financial sector
spellingShingle The knowledge economy and digitalinnovation in the financial sector
Silva, Elaine Drumond Pires e
Banks
Learning
Knowledge economy
Digital innovation
Bancos
Aprendizaje
Economía del conocimiento
Innovación digital
Bancos
Aprendizado
Economia do conhecimento
Inovação digital
title_short The knowledge economy and digitalinnovation in the financial sector
title_full The knowledge economy and digitalinnovation in the financial sector
title_fullStr The knowledge economy and digitalinnovation in the financial sector
title_full_unstemmed The knowledge economy and digitalinnovation in the financial sector
title_sort The knowledge economy and digitalinnovation in the financial sector
author Silva, Elaine Drumond Pires e
author_facet Silva, Elaine Drumond Pires e
Pinheiro, Marta Macedo Kerr
Aguiar Filho, Armando Sérgio de
author_role author
author2 Pinheiro, Marta Macedo Kerr
Aguiar Filho, Armando Sérgio de
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Silva, Elaine Drumond Pires e
Pinheiro, Marta Macedo Kerr
Aguiar Filho, Armando Sérgio de
dc.subject.por.fl_str_mv Banks
Learning
Knowledge economy
Digital innovation
Bancos
Aprendizaje
Economía del conocimiento
Innovación digital
Bancos
Aprendizado
Economia do conhecimento
Inovação digital
topic Banks
Learning
Knowledge economy
Digital innovation
Bancos
Aprendizaje
Economía del conocimiento
Innovación digital
Bancos
Aprendizado
Economia do conhecimento
Inovação digital
description Purpose of this article is based on the scientific literature, to provoke a reflection on how the organization can innovate and reinvent itself through learning, when it manages to integrate new knowledge, in an effective and orderly manner. Methodology: For the construction of this work, a literature review was carried out, addressing the constructs innovation system, knowledge economy, apprenticeship organizations and digital innovation in the financial sector. Results found show that in order to maintain sustainability in the digital market, traditional banks need to overcome obstacles such as: the absence of a culture of innovation; reduction of delivery time; and become agile. Conclusions: The market scenario implies the need for rapid learning, in which the people involved promote changes in the organization. External innovation and interaction with third-party companies have become important factors for obtaining competitive advantage and acquiring new knowledge.
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-07-08
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/informacao/article/view/39178
10.5433/1981-8920.2021v26n2p205
url https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/informacao/article/view/39178
identifier_str_mv 10.5433/1981-8920.2021v26n2p205
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/informacao/article/view/39178/pdf
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2021 Informação & Informação
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2021 Informação & Informação
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual de Londrina
publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual de Londrina
dc.source.none.fl_str_mv Informação & Informação; v. 26 n. 2 (2021); 205-230
1981-8920
reponame:Informação & Informação
instname:Universidade Estadual de Londrina (UEL)
instacron:UEL
instname_str Universidade Estadual de Londrina (UEL)
instacron_str UEL
institution UEL
reponame_str Informação & Informação
collection Informação & Informação
repository.name.fl_str_mv Informação & Informação - Universidade Estadual de Londrina (UEL)
repository.mail.fl_str_mv ||infoeinfo@uel.br
_version_ 1799305986167537664