The knowledge economy and digitalinnovation in the financial sector
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Informação & Informação |
Texto Completo: | https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/informacao/article/view/39178 |
Resumo: | Purpose of this article is based on the scientific literature, to provoke a reflection on how the organization can innovate and reinvent itself through learning, when it manages to integrate new knowledge, in an effective and orderly manner. Methodology: For the construction of this work, a literature review was carried out, addressing the constructs innovation system, knowledge economy, apprenticeship organizations and digital innovation in the financial sector. Results found show that in order to maintain sustainability in the digital market, traditional banks need to overcome obstacles such as: the absence of a culture of innovation; reduction of delivery time; and become agile. Conclusions: The market scenario implies the need for rapid learning, in which the people involved promote changes in the organization. External innovation and interaction with third-party companies have become important factors for obtaining competitive advantage and acquiring new knowledge. |
id |
UEL-8_4a239a61acd7ed6a41c0fe0b0068b197 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/39178 |
network_acronym_str |
UEL-8 |
network_name_str |
Informação & Informação |
repository_id_str |
|
spelling |
The knowledge economy and digitalinnovation in the financial sectorEl conocimiento economía e innovación digital en el sector financieroA economia do conhecimento e a inovaçao digital no setor financeiroBanksLearningKnowledge economyDigital innovationBancosAprendizajeEconomía del conocimientoInnovación digitalBancosAprendizadoEconomia do conhecimentoInovação digitalPurpose of this article is based on the scientific literature, to provoke a reflection on how the organization can innovate and reinvent itself through learning, when it manages to integrate new knowledge, in an effective and orderly manner. Methodology: For the construction of this work, a literature review was carried out, addressing the constructs innovation system, knowledge economy, apprenticeship organizations and digital innovation in the financial sector. Results found show that in order to maintain sustainability in the digital market, traditional banks need to overcome obstacles such as: the absence of a culture of innovation; reduction of delivery time; and become agile. Conclusions: The market scenario implies the need for rapid learning, in which the people involved promote changes in the organization. External innovation and interaction with third-party companies have become important factors for obtaining competitive advantage and acquiring new knowledge.Propósito de este artículo se basa en la literatura científica, para provocar una reflexión sobre cómo la organización puede innovar y reinventarse a través del aprendizaje, cuando logra integrar nuevos conocimientos, de manera eficaz y ordenada. Metodología: Para la construcción de este trabajo se realizó una revisión de la literatura, abordando el sistema de innovación de constructos, la economía del conocimiento, las organizaciones de aprendizaje y la innovación digital en el sector financiero.Resultados encontrados muestran que para mantener la sostenibilidad en el mercado digital, la banca tradicional necesita superar obstáculos como: la ausencia de una cultura de innovación; reducción del tiempo de entrega; y vuélvete ágil. Conclusiones: El escenario de mercado implica la necesidad de un aprendizaje rápido, en el que las personas involucradas promuevan cambios en la organización. La innovación externa y la interacción con empresas de terceros se han convertido en factores importantes para obtener una ventaja competitiva y adquirir nuevos conocimientos.Objetivo: deste artigo é, baseado na literatura científica, provocar uma reflexão sobre como a organização pode inovar e se reinventar por meio do aprendizado, quando consegue integrar novos conhecimentos, de maneira efetiva e ordenada. Metodologia: Para a construção deste trabalho foi realizada uma revisão da literatura, abordando os constructos sistema de inovação, economia do conhecimento, organizações aprendizes e inovação digital no setor financeiro. Resultados encontrados evidenciam que para manter a sustentabilidade no mercado digital, os bancos tradicionais precisam superar obstáculos como: ausência da cultura de inovação; redução do prazo de entrega; e tornarem-se ágeis. Conclusões: O cenário mercadológico implica a necessidade do rápido aprendizado, em que as pessoas envolvidas promovam mudanças na organização. A inovação externa e a interação com empresas terceiras tornaram-se fatores importantes para a obtenção da vantagem competitiva e a aquisição de novos conhecimentos.Universidade Estadual de Londrina2021-07-08info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/informacao/article/view/3917810.5433/1981-8920.2021v26n2p205Informação & Informação; v. 26 n. 2 (2021); 205-2301981-8920reponame:Informação & Informaçãoinstname:Universidade Estadual de Londrina (UEL)instacron:UELporhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/informacao/article/view/39178/pdfCopyright (c) 2021 Informação & Informaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessSilva, Elaine Drumond Pires ePinheiro, Marta Macedo KerrAguiar Filho, Armando Sérgio de2022-06-08T18:39:55Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/39178Revistahttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/informacao/indexPUBhttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/informacao/oai||infoeinfo@uel.br10.5433/1981-89201981-89201414-2139opendoar:2022-06-08T18:39:55Informação & Informação - Universidade Estadual de Londrina (UEL)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The knowledge economy and digitalinnovation in the financial sector El conocimiento economía e innovación digital en el sector financiero A economia do conhecimento e a inovaçao digital no setor financeiro |
title |
The knowledge economy and digitalinnovation in the financial sector |
spellingShingle |
The knowledge economy and digitalinnovation in the financial sector Silva, Elaine Drumond Pires e Banks Learning Knowledge economy Digital innovation Bancos Aprendizaje Economía del conocimiento Innovación digital Bancos Aprendizado Economia do conhecimento Inovação digital |
title_short |
The knowledge economy and digitalinnovation in the financial sector |
title_full |
The knowledge economy and digitalinnovation in the financial sector |
title_fullStr |
The knowledge economy and digitalinnovation in the financial sector |
title_full_unstemmed |
The knowledge economy and digitalinnovation in the financial sector |
title_sort |
The knowledge economy and digitalinnovation in the financial sector |
author |
Silva, Elaine Drumond Pires e |
author_facet |
Silva, Elaine Drumond Pires e Pinheiro, Marta Macedo Kerr Aguiar Filho, Armando Sérgio de |
author_role |
author |
author2 |
Pinheiro, Marta Macedo Kerr Aguiar Filho, Armando Sérgio de |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Silva, Elaine Drumond Pires e Pinheiro, Marta Macedo Kerr Aguiar Filho, Armando Sérgio de |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Banks Learning Knowledge economy Digital innovation Bancos Aprendizaje Economía del conocimiento Innovación digital Bancos Aprendizado Economia do conhecimento Inovação digital |
topic |
Banks Learning Knowledge economy Digital innovation Bancos Aprendizaje Economía del conocimiento Innovación digital Bancos Aprendizado Economia do conhecimento Inovação digital |
description |
Purpose of this article is based on the scientific literature, to provoke a reflection on how the organization can innovate and reinvent itself through learning, when it manages to integrate new knowledge, in an effective and orderly manner. Methodology: For the construction of this work, a literature review was carried out, addressing the constructs innovation system, knowledge economy, apprenticeship organizations and digital innovation in the financial sector. Results found show that in order to maintain sustainability in the digital market, traditional banks need to overcome obstacles such as: the absence of a culture of innovation; reduction of delivery time; and become agile. Conclusions: The market scenario implies the need for rapid learning, in which the people involved promote changes in the organization. External innovation and interaction with third-party companies have become important factors for obtaining competitive advantage and acquiring new knowledge. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-07-08 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/informacao/article/view/39178 10.5433/1981-8920.2021v26n2p205 |
url |
https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/informacao/article/view/39178 |
identifier_str_mv |
10.5433/1981-8920.2021v26n2p205 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/informacao/article/view/39178/pdf |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2021 Informação & Informação info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2021 Informação & Informação |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual de Londrina |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual de Londrina |
dc.source.none.fl_str_mv |
Informação & Informação; v. 26 n. 2 (2021); 205-230 1981-8920 reponame:Informação & Informação instname:Universidade Estadual de Londrina (UEL) instacron:UEL |
instname_str |
Universidade Estadual de Londrina (UEL) |
instacron_str |
UEL |
institution |
UEL |
reponame_str |
Informação & Informação |
collection |
Informação & Informação |
repository.name.fl_str_mv |
Informação & Informação - Universidade Estadual de Londrina (UEL) |
repository.mail.fl_str_mv |
||infoeinfo@uel.br |
_version_ |
1799305986167537664 |