Information, knowledge and information value
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2020 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Informação & Informação |
Texto Completo: | https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/informacao/article/view/39991 |
Resumo: | Introduction: Information and knowledge in organizational environments are essential resources that have strategic value and is interrelated with productivity and organizational competitiveness. Objective: To show through the literature, the importance of information and knowledge for the attribution of value to the organizational business. Methodology: Regarding methodological procedures, this theoretical essay is of a qualitative nature, typologically descriptive and exploratory, aiming to show through the literature, the importance of information and knowledge for the generation of value to the organization's business.Results: As a result, it was identified that there is still no consensus in the area of Information Science - and there is no need for it, on the value of information as a business.Conclusions: It is considered that the findings of this research contribute to enrich the theoretical framework of the scientific field of Information Science, considering that it is a theme that is a trend, but also a necessity in organizational studies. |
id |
UEL-8_7798fb9b0dacb28e8cf98fcc07211f82 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/39991 |
network_acronym_str |
UEL-8 |
network_name_str |
Informação & Informação |
repository_id_str |
|
spelling |
Information, knowledge and information valueInformación, conocimiento y valor de la informaciónInformação, conhecimento e valor da informaçãoInformationKnowledgeInformation valueInformaciónConocimientoValor de la informaciónInformaçãoConhecimentoValor da informaçãoIntroduction: Information and knowledge in organizational environments are essential resources that have strategic value and is interrelated with productivity and organizational competitiveness. Objective: To show through the literature, the importance of information and knowledge for the attribution of value to the organizational business. Methodology: Regarding methodological procedures, this theoretical essay is of a qualitative nature, typologically descriptive and exploratory, aiming to show through the literature, the importance of information and knowledge for the generation of value to the organization's business.Results: As a result, it was identified that there is still no consensus in the area of Information Science - and there is no need for it, on the value of information as a business.Conclusions: It is considered that the findings of this research contribute to enrich the theoretical framework of the scientific field of Information Science, considering that it is a theme that is a trend, but also a necessity in organizational studies.Introducción: la información y el conocimiento en entornos organizacionales son recursos esenciales que tienen un valor estratégico y están interrelacionados con la productividad y la competitividad organizacional. Objetivo: Mostrar a través de la literatura, la importancia de la información y el conocimiento para la atribución de valor al negocio organizacional. Metodología: En cuanto a los procedimientos metodológicos, este ensayo teórico es de naturaleza cualitativa, tipológicamente descriptivo y exploratorio, con el objetivo de mostrar a través de literatura, la importancia de la información y el conocimiento para generar valor para el negocio de la organización. Resultados: Como resultado, se identificó que todavía no hay consenso en el área de Ciencias de la Información, y no es necesario que exista, sobre el valor de la información como negocio. Conclusiones: se considera que los resultados de esta investigación contribuyen a enriquecer el marco teórico del campo científico de la Ciencia de la Información, considerando que es un tema que es una tendencia, pero también una necesidad en los estudios organizacionales.Introdução: A informação e o conhecimento em ambientes organizacionais constituem-se em recursos imprescindíveis que tem valor estratégico e possuem inter-relação com a produtividade e competitividade organizacional. Objetivo: Evidenciar por meio da literatura, a importância da informação e do conhecimento para a atribuição de valor ao negócio organizacional Metodologia: No que tange aos procedimentos metodológicos, esse ensaio teórico é de natureza qualitativa, tipologicamente descritivo e exploratório, objetivando evidenciar por meio da literatura, a importância da informação e do conhecimento para a geração de valor ao negócio da organização. Resultados: Como resultados, identificou-se que, ainda, não há consenso na área de Ciência da Informação – e não é necessário que haja, sobre o valor da informação como negócio. Conclusões: Considera-se que os achados desta pesquisa contribuam para enriquecer o referencial teórico do campo científico da Ciência da Informação, tendo em vista que é uma temática que se constitui em uma tendência, mas também uma necessidade nos estudos organizacionais.Universidade Estadual de Londrina2020-12-26info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/informacao/article/view/3999110.5433/1981-8920.2020v25n4p574Informação & Informação; v. 25 n. 4 (2020); 574-5981981-8920reponame:Informação & Informaçãoinstname:Universidade Estadual de Londrina (UEL)instacron:UELporhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/informacao/article/view/39991/pdfCopyright (c) 2020 Informação & Informaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessSantos, Juliana Cardoso dosValentim, Marta Lígia Pomim2022-07-04T14:59:37Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/39991Revistahttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/informacao/indexPUBhttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/informacao/oai||infoeinfo@uel.br10.5433/1981-89201981-89201414-2139opendoar:2022-07-04T14:59:37Informação & Informação - Universidade Estadual de Londrina (UEL)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Information, knowledge and information value Información, conocimiento y valor de la información Informação, conhecimento e valor da informação |
title |
Information, knowledge and information value |
spellingShingle |
Information, knowledge and information value Santos, Juliana Cardoso dos Information Knowledge Information value Información Conocimiento Valor de la información Informação Conhecimento Valor da informação |
title_short |
Information, knowledge and information value |
title_full |
Information, knowledge and information value |
title_fullStr |
Information, knowledge and information value |
title_full_unstemmed |
Information, knowledge and information value |
title_sort |
Information, knowledge and information value |
author |
Santos, Juliana Cardoso dos |
author_facet |
Santos, Juliana Cardoso dos Valentim, Marta Lígia Pomim |
author_role |
author |
author2 |
Valentim, Marta Lígia Pomim |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Santos, Juliana Cardoso dos Valentim, Marta Lígia Pomim |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Information Knowledge Information value Información Conocimiento Valor de la información Informação Conhecimento Valor da informação |
topic |
Information Knowledge Information value Información Conocimiento Valor de la información Informação Conhecimento Valor da informação |
description |
Introduction: Information and knowledge in organizational environments are essential resources that have strategic value and is interrelated with productivity and organizational competitiveness. Objective: To show through the literature, the importance of information and knowledge for the attribution of value to the organizational business. Methodology: Regarding methodological procedures, this theoretical essay is of a qualitative nature, typologically descriptive and exploratory, aiming to show through the literature, the importance of information and knowledge for the generation of value to the organization's business.Results: As a result, it was identified that there is still no consensus in the area of Information Science - and there is no need for it, on the value of information as a business.Conclusions: It is considered that the findings of this research contribute to enrich the theoretical framework of the scientific field of Information Science, considering that it is a theme that is a trend, but also a necessity in organizational studies. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-12-26 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/informacao/article/view/39991 10.5433/1981-8920.2020v25n4p574 |
url |
https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/informacao/article/view/39991 |
identifier_str_mv |
10.5433/1981-8920.2020v25n4p574 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/informacao/article/view/39991/pdf |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2020 Informação & Informação info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2020 Informação & Informação |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual de Londrina |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual de Londrina |
dc.source.none.fl_str_mv |
Informação & Informação; v. 25 n. 4 (2020); 574-598 1981-8920 reponame:Informação & Informação instname:Universidade Estadual de Londrina (UEL) instacron:UEL |
instname_str |
Universidade Estadual de Londrina (UEL) |
instacron_str |
UEL |
institution |
UEL |
reponame_str |
Informação & Informação |
collection |
Informação & Informação |
repository.name.fl_str_mv |
Informação & Informação - Universidade Estadual de Londrina (UEL) |
repository.mail.fl_str_mv |
||infoeinfo@uel.br |
_version_ |
1799305986266103808 |