Information, knowledge and information value

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Santos, Juliana Cardoso dos
Data de Publicação: 2020
Outros Autores: Valentim, Marta Lígia Pomim
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Informação & Informação
Texto Completo: https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/informacao/article/view/39991
Resumo: Introduction: Information and knowledge in organizational environments are essential resources that have strategic value and is interrelated with productivity and organizational competitiveness. Objective: To show through the literature, the importance of information and knowledge for the attribution of value to the organizational business. Methodology: Regarding methodological procedures, this theoretical essay is of a qualitative nature, typologically descriptive and exploratory, aiming to show through the literature, the importance of information and knowledge for the generation of value to the organization's business.Results: As a result, it was identified that there is still no consensus in the area of Information Science - and there is no need for it, on the value of information as a business.Conclusions: It is considered that the findings of this research contribute to enrich the theoretical framework of the scientific field of Information Science, considering that it is a theme that is a trend, but also a necessity in organizational studies.
id UEL-8_7798fb9b0dacb28e8cf98fcc07211f82
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/39991
network_acronym_str UEL-8
network_name_str Informação & Informação
repository_id_str
spelling Information, knowledge and information valueInformación, conocimiento y valor de la informaciónInformação, conhecimento e valor da informaçãoInformationKnowledgeInformation valueInformaciónConocimientoValor de la informaciónInformaçãoConhecimentoValor da informaçãoIntroduction: Information and knowledge in organizational environments are essential resources that have strategic value and is interrelated with productivity and organizational competitiveness. Objective: To show through the literature, the importance of information and knowledge for the attribution of value to the organizational business. Methodology: Regarding methodological procedures, this theoretical essay is of a qualitative nature, typologically descriptive and exploratory, aiming to show through the literature, the importance of information and knowledge for the generation of value to the organization's business.Results: As a result, it was identified that there is still no consensus in the area of Information Science - and there is no need for it, on the value of information as a business.Conclusions: It is considered that the findings of this research contribute to enrich the theoretical framework of the scientific field of Information Science, considering that it is a theme that is a trend, but also a necessity in organizational studies.Introducción: la información y el conocimiento en entornos organizacionales son recursos esenciales que tienen un valor estratégico y están interrelacionados con la productividad y la competitividad organizacional. Objetivo: Mostrar a través de la literatura, la importancia de la información y el conocimiento para la atribución de valor al negocio organizacional. Metodología: En cuanto a los procedimientos metodológicos, este ensayo teórico es de naturaleza cualitativa, tipológicamente descriptivo y exploratorio, con el objetivo de mostrar a través de literatura, la importancia de la información y el conocimiento para generar valor para el negocio de la organización. Resultados: Como resultado, se identificó que todavía no hay consenso en el área de Ciencias de la Información, y no es necesario que exista, sobre el valor de la información como negocio. Conclusiones: se considera que los resultados de esta investigación contribuyen a enriquecer el marco teórico del campo científico de la Ciencia de la Información, considerando que es un tema que es una tendencia, pero también una necesidad en los estudios organizacionales.Introdução: A informação e o conhecimento em ambientes organizacionais constituem-se em recursos imprescindíveis que tem valor estratégico e possuem inter-relação com a produtividade e competitividade organizacional. Objetivo: Evidenciar por meio da literatura, a importância da informação e do conhecimento para a atribuição de valor ao negócio organizacional Metodologia: No que tange aos procedimentos metodológicos, esse ensaio teórico é de natureza qualitativa, tipologicamente descritivo e exploratório, objetivando evidenciar por meio da literatura, a importância da informação e do conhecimento para a geração de valor ao negócio da organização. Resultados: Como resultados, identificou-se que, ainda, não há consenso na área de Ciência da Informação – e não é necessário que haja, sobre o valor da informação como negócio. Conclusões: Considera-se que os achados desta pesquisa contribuam para enriquecer o referencial teórico do campo científico da Ciência da Informação, tendo em vista que é uma temática que se constitui em uma tendência, mas também uma necessidade nos estudos organizacionais.Universidade Estadual de Londrina2020-12-26info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/informacao/article/view/3999110.5433/1981-8920.2020v25n4p574Informação & Informação; v. 25 n. 4 (2020); 574-5981981-8920reponame:Informação & Informaçãoinstname:Universidade Estadual de Londrina (UEL)instacron:UELporhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/informacao/article/view/39991/pdfCopyright (c) 2020 Informação & Informaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessSantos, Juliana Cardoso dosValentim, Marta Lígia Pomim2022-07-04T14:59:37Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/39991Revistahttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/informacao/indexPUBhttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/informacao/oai||infoeinfo@uel.br10.5433/1981-89201981-89201414-2139opendoar:2022-07-04T14:59:37Informação & Informação - Universidade Estadual de Londrina (UEL)false
dc.title.none.fl_str_mv Information, knowledge and information value
Información, conocimiento y valor de la información
Informação, conhecimento e valor da informação
title Information, knowledge and information value
spellingShingle Information, knowledge and information value
Santos, Juliana Cardoso dos
Information
Knowledge
Information value
Información
Conocimiento
Valor de la información
Informação
Conhecimento
Valor da informação
title_short Information, knowledge and information value
title_full Information, knowledge and information value
title_fullStr Information, knowledge and information value
title_full_unstemmed Information, knowledge and information value
title_sort Information, knowledge and information value
author Santos, Juliana Cardoso dos
author_facet Santos, Juliana Cardoso dos
Valentim, Marta Lígia Pomim
author_role author
author2 Valentim, Marta Lígia Pomim
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Santos, Juliana Cardoso dos
Valentim, Marta Lígia Pomim
dc.subject.por.fl_str_mv Information
Knowledge
Information value
Información
Conocimiento
Valor de la información
Informação
Conhecimento
Valor da informação
topic Information
Knowledge
Information value
Información
Conocimiento
Valor de la información
Informação
Conhecimento
Valor da informação
description Introduction: Information and knowledge in organizational environments are essential resources that have strategic value and is interrelated with productivity and organizational competitiveness. Objective: To show through the literature, the importance of information and knowledge for the attribution of value to the organizational business. Methodology: Regarding methodological procedures, this theoretical essay is of a qualitative nature, typologically descriptive and exploratory, aiming to show through the literature, the importance of information and knowledge for the generation of value to the organization's business.Results: As a result, it was identified that there is still no consensus in the area of Information Science - and there is no need for it, on the value of information as a business.Conclusions: It is considered that the findings of this research contribute to enrich the theoretical framework of the scientific field of Information Science, considering that it is a theme that is a trend, but also a necessity in organizational studies.
publishDate 2020
dc.date.none.fl_str_mv 2020-12-26
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/informacao/article/view/39991
10.5433/1981-8920.2020v25n4p574
url https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/informacao/article/view/39991
identifier_str_mv 10.5433/1981-8920.2020v25n4p574
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/informacao/article/view/39991/pdf
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2020 Informação & Informação
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2020 Informação & Informação
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual de Londrina
publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual de Londrina
dc.source.none.fl_str_mv Informação & Informação; v. 25 n. 4 (2020); 574-598
1981-8920
reponame:Informação & Informação
instname:Universidade Estadual de Londrina (UEL)
instacron:UEL
instname_str Universidade Estadual de Londrina (UEL)
instacron_str UEL
institution UEL
reponame_str Informação & Informação
collection Informação & Informação
repository.name.fl_str_mv Informação & Informação - Universidade Estadual de Londrina (UEL)
repository.mail.fl_str_mv ||infoeinfo@uel.br
_version_ 1799305986266103808