Information system model to generate feedback in teaching based on activity theory

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Sousa, Emilio Evaristo de
Data de Publicação: 2018
Outros Autores: Duque, Cláudio
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Informação & Informação
Texto Completo: https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/informacao/article/view/23505
Resumo: Introduction: Feedback is information about a person's performance on a particular task. The lack of this item in the classroom can bring several damages to the quality of teaching. Objective: The study seeks to analyze the student's perception to generate relevant information to the teacher as feedback. Methodology: For this, we propose an innovative modeling with aspects of activity theory, multimodality and ontology use. Results: as a result, we intend to create ontology of classrooms that determine the activities of the teacher that can be aided with the students' perception in education. Conclusions: the possibility of applying their results for help and training the teachers, providing a way for the use of information in addressing the challenges of the classroom and qualification of teaching.
id UEL-8_f2d37b0b8cb0d2455fdb0f385cba5aca
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/23505
network_acronym_str UEL-8
network_name_str Informação & Informação
repository_id_str
spelling Information system model to generate feedback in teaching based on activity theoryModelo de sistema de información para generar feedback en la enseñanza basado en la teoría de la actividadModelo de sistema da informação para gerar feedback no ensino baseado na teoria da atividadeInformation systemsFeedbackTeachingActivity TheoryMultimodalityOntologiesSistemas de informaciónFeedbackEnseñanzaTeoría de la ActividadMultimodalidadOntologíaSistema da informaçãoFeedbackEducaçãoTeoria da AtividadeMultimodalidadeOntologiaIntroduction: Feedback is information about a person's performance on a particular task. The lack of this item in the classroom can bring several damages to the quality of teaching. Objective: The study seeks to analyze the student's perception to generate relevant information to the teacher as feedback. Methodology: For this, we propose an innovative modeling with aspects of activity theory, multimodality and ontology use. Results: as a result, we intend to create ontology of classrooms that determine the activities of the teacher that can be aided with the students' perception in education. Conclusions: the possibility of applying their results for help and training the teachers, providing a way for the use of information in addressing the challenges of the classroom and qualification of teaching.Introducción: la retroalimentación es la información sobre el rendimiento de una persona en una tarea determinada. La falta de este ítem en el aula puede traer diversos perjuicios para la calidad de la enseñanza. Objetivo: el estudio busca analizar la percepción del alumno para generar información relevante al profesor en forma de feedback. Metodología: para tanto, proponemos un modelado innovador con aspectos de la teoría de la actividad, multimodalidad y uso de ontología. Resultados: como resultado, se pretende crear una ontología de las aulas que determine las actividades del profesor que pueden ser auxiliadas con la percepción de los alumnos en la educación. Conclusiones: la posibilidad de aplicar sus resultados para ayudar y capacitar a los profesores, proporcionando una forma de utilizar la información para abordar los desafíos del aula y la calificación de la enseñanza.Introdução: O feedback é a informação sobre a performance de uma pessoa em uma determinada tarefa. A falta desse item na sala de aula pode trazer diversos prejuízos para a qualidade do ensino. Objetivo: O estudo busca analisar a percepção do aluno para gerar informação relevante ao professor em forma de feedback. Metodologia: Para tanto, propomos uma modelagem inovadora com aspectos da teoria da atividade, multimodalidade e uso de ontologia. Resultados: Como resultado, pretende-se criar uma ontologia das salas de aulas que determine as atividades do professor que podem ser auxiliadas com a percepção dos alunos na educação. Conclusões: A possibilidade da aplicação de seus resultados no auxílio e capacitação dos professores, provendo um meio para o uso da informação no enfrentamento dos desafios da sala de aula e qualificação do ensino.Universidade Estadual de Londrina2018-12-17info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/informacao/article/view/2350510.5433/1981-8920.2018v23n1p271Informação & Informação; v. 23 n. 1 (2018); 271-2891981-8920reponame:Informação & Informaçãoinstname:Universidade Estadual de Londrina (UEL)instacron:UELporhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/informacao/article/view/23505/23244Copyright (c) 2018 Informação & Informaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessSousa, Emilio Evaristo deDuque, Cláudio2022-07-15T10:58:14Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/23505Revistahttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/informacao/indexPUBhttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/informacao/oai||infoeinfo@uel.br10.5433/1981-89201981-89201414-2139opendoar:2022-07-15T10:58:14Informação & Informação - Universidade Estadual de Londrina (UEL)false
dc.title.none.fl_str_mv Information system model to generate feedback in teaching based on activity theory
Modelo de sistema de información para generar feedback en la enseñanza basado en la teoría de la actividad
Modelo de sistema da informação para gerar feedback no ensino baseado na teoria da atividade
title Information system model to generate feedback in teaching based on activity theory
spellingShingle Information system model to generate feedback in teaching based on activity theory
Sousa, Emilio Evaristo de
Information systems
Feedback
Teaching
Activity Theory
Multimodality
Ontologies
Sistemas de información
Feedback
Enseñanza
Teoría de la Actividad
Multimodalidad
Ontología
Sistema da informação
Feedback
Educação
Teoria da Atividade
Multimodalidade
Ontologia
title_short Information system model to generate feedback in teaching based on activity theory
title_full Information system model to generate feedback in teaching based on activity theory
title_fullStr Information system model to generate feedback in teaching based on activity theory
title_full_unstemmed Information system model to generate feedback in teaching based on activity theory
title_sort Information system model to generate feedback in teaching based on activity theory
author Sousa, Emilio Evaristo de
author_facet Sousa, Emilio Evaristo de
Duque, Cláudio
author_role author
author2 Duque, Cláudio
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Sousa, Emilio Evaristo de
Duque, Cláudio
dc.subject.por.fl_str_mv Information systems
Feedback
Teaching
Activity Theory
Multimodality
Ontologies
Sistemas de información
Feedback
Enseñanza
Teoría de la Actividad
Multimodalidad
Ontología
Sistema da informação
Feedback
Educação
Teoria da Atividade
Multimodalidade
Ontologia
topic Information systems
Feedback
Teaching
Activity Theory
Multimodality
Ontologies
Sistemas de información
Feedback
Enseñanza
Teoría de la Actividad
Multimodalidad
Ontología
Sistema da informação
Feedback
Educação
Teoria da Atividade
Multimodalidade
Ontologia
description Introduction: Feedback is information about a person's performance on a particular task. The lack of this item in the classroom can bring several damages to the quality of teaching. Objective: The study seeks to analyze the student's perception to generate relevant information to the teacher as feedback. Methodology: For this, we propose an innovative modeling with aspects of activity theory, multimodality and ontology use. Results: as a result, we intend to create ontology of classrooms that determine the activities of the teacher that can be aided with the students' perception in education. Conclusions: the possibility of applying their results for help and training the teachers, providing a way for the use of information in addressing the challenges of the classroom and qualification of teaching.
publishDate 2018
dc.date.none.fl_str_mv 2018-12-17
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/informacao/article/view/23505
10.5433/1981-8920.2018v23n1p271
url https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/informacao/article/view/23505
identifier_str_mv 10.5433/1981-8920.2018v23n1p271
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/informacao/article/view/23505/23244
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2018 Informação & Informação
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2018 Informação & Informação
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual de Londrina
publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual de Londrina
dc.source.none.fl_str_mv Informação & Informação; v. 23 n. 1 (2018); 271-289
1981-8920
reponame:Informação & Informação
instname:Universidade Estadual de Londrina (UEL)
instacron:UEL
instname_str Universidade Estadual de Londrina (UEL)
instacron_str UEL
institution UEL
reponame_str Informação & Informação
collection Informação & Informação
repository.name.fl_str_mv Informação & Informação - Universidade Estadual de Londrina (UEL)
repository.mail.fl_str_mv ||infoeinfo@uel.br
_version_ 1799305984306315264