Information system model to generate feedback in teaching based on activity theory
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2018 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Informação & Informação |
Texto Completo: | https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/informacao/article/view/23505 |
Resumo: | Introduction: Feedback is information about a person's performance on a particular task. The lack of this item in the classroom can bring several damages to the quality of teaching. Objective: The study seeks to analyze the student's perception to generate relevant information to the teacher as feedback. Methodology: For this, we propose an innovative modeling with aspects of activity theory, multimodality and ontology use. Results: as a result, we intend to create ontology of classrooms that determine the activities of the teacher that can be aided with the students' perception in education. Conclusions: the possibility of applying their results for help and training the teachers, providing a way for the use of information in addressing the challenges of the classroom and qualification of teaching. |
id |
UEL-8_f2d37b0b8cb0d2455fdb0f385cba5aca |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/23505 |
network_acronym_str |
UEL-8 |
network_name_str |
Informação & Informação |
repository_id_str |
|
spelling |
Information system model to generate feedback in teaching based on activity theoryModelo de sistema de información para generar feedback en la enseñanza basado en la teoría de la actividadModelo de sistema da informação para gerar feedback no ensino baseado na teoria da atividadeInformation systemsFeedbackTeachingActivity TheoryMultimodalityOntologiesSistemas de informaciónFeedbackEnseñanzaTeoría de la ActividadMultimodalidadOntologíaSistema da informaçãoFeedbackEducaçãoTeoria da AtividadeMultimodalidadeOntologiaIntroduction: Feedback is information about a person's performance on a particular task. The lack of this item in the classroom can bring several damages to the quality of teaching. Objective: The study seeks to analyze the student's perception to generate relevant information to the teacher as feedback. Methodology: For this, we propose an innovative modeling with aspects of activity theory, multimodality and ontology use. Results: as a result, we intend to create ontology of classrooms that determine the activities of the teacher that can be aided with the students' perception in education. Conclusions: the possibility of applying their results for help and training the teachers, providing a way for the use of information in addressing the challenges of the classroom and qualification of teaching.Introducción: la retroalimentación es la información sobre el rendimiento de una persona en una tarea determinada. La falta de este ítem en el aula puede traer diversos perjuicios para la calidad de la enseñanza. Objetivo: el estudio busca analizar la percepción del alumno para generar información relevante al profesor en forma de feedback. Metodología: para tanto, proponemos un modelado innovador con aspectos de la teoría de la actividad, multimodalidad y uso de ontología. Resultados: como resultado, se pretende crear una ontología de las aulas que determine las actividades del profesor que pueden ser auxiliadas con la percepción de los alumnos en la educación. Conclusiones: la posibilidad de aplicar sus resultados para ayudar y capacitar a los profesores, proporcionando una forma de utilizar la información para abordar los desafíos del aula y la calificación de la enseñanza.Introdução: O feedback é a informação sobre a performance de uma pessoa em uma determinada tarefa. A falta desse item na sala de aula pode trazer diversos prejuízos para a qualidade do ensino. Objetivo: O estudo busca analisar a percepção do aluno para gerar informação relevante ao professor em forma de feedback. Metodologia: Para tanto, propomos uma modelagem inovadora com aspectos da teoria da atividade, multimodalidade e uso de ontologia. Resultados: Como resultado, pretende-se criar uma ontologia das salas de aulas que determine as atividades do professor que podem ser auxiliadas com a percepção dos alunos na educação. Conclusões: A possibilidade da aplicação de seus resultados no auxílio e capacitação dos professores, provendo um meio para o uso da informação no enfrentamento dos desafios da sala de aula e qualificação do ensino.Universidade Estadual de Londrina2018-12-17info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/informacao/article/view/2350510.5433/1981-8920.2018v23n1p271Informação & Informação; v. 23 n. 1 (2018); 271-2891981-8920reponame:Informação & Informaçãoinstname:Universidade Estadual de Londrina (UEL)instacron:UELporhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/informacao/article/view/23505/23244Copyright (c) 2018 Informação & Informaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessSousa, Emilio Evaristo deDuque, Cláudio2022-07-15T10:58:14Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/23505Revistahttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/informacao/indexPUBhttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/informacao/oai||infoeinfo@uel.br10.5433/1981-89201981-89201414-2139opendoar:2022-07-15T10:58:14Informação & Informação - Universidade Estadual de Londrina (UEL)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Information system model to generate feedback in teaching based on activity theory Modelo de sistema de información para generar feedback en la enseñanza basado en la teoría de la actividad Modelo de sistema da informação para gerar feedback no ensino baseado na teoria da atividade |
title |
Information system model to generate feedback in teaching based on activity theory |
spellingShingle |
Information system model to generate feedback in teaching based on activity theory Sousa, Emilio Evaristo de Information systems Feedback Teaching Activity Theory Multimodality Ontologies Sistemas de información Feedback Enseñanza Teoría de la Actividad Multimodalidad Ontología Sistema da informação Feedback Educação Teoria da Atividade Multimodalidade Ontologia |
title_short |
Information system model to generate feedback in teaching based on activity theory |
title_full |
Information system model to generate feedback in teaching based on activity theory |
title_fullStr |
Information system model to generate feedback in teaching based on activity theory |
title_full_unstemmed |
Information system model to generate feedback in teaching based on activity theory |
title_sort |
Information system model to generate feedback in teaching based on activity theory |
author |
Sousa, Emilio Evaristo de |
author_facet |
Sousa, Emilio Evaristo de Duque, Cláudio |
author_role |
author |
author2 |
Duque, Cláudio |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Sousa, Emilio Evaristo de Duque, Cláudio |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Information systems Feedback Teaching Activity Theory Multimodality Ontologies Sistemas de información Feedback Enseñanza Teoría de la Actividad Multimodalidad Ontología Sistema da informação Feedback Educação Teoria da Atividade Multimodalidade Ontologia |
topic |
Information systems Feedback Teaching Activity Theory Multimodality Ontologies Sistemas de información Feedback Enseñanza Teoría de la Actividad Multimodalidad Ontología Sistema da informação Feedback Educação Teoria da Atividade Multimodalidade Ontologia |
description |
Introduction: Feedback is information about a person's performance on a particular task. The lack of this item in the classroom can bring several damages to the quality of teaching. Objective: The study seeks to analyze the student's perception to generate relevant information to the teacher as feedback. Methodology: For this, we propose an innovative modeling with aspects of activity theory, multimodality and ontology use. Results: as a result, we intend to create ontology of classrooms that determine the activities of the teacher that can be aided with the students' perception in education. Conclusions: the possibility of applying their results for help and training the teachers, providing a way for the use of information in addressing the challenges of the classroom and qualification of teaching. |
publishDate |
2018 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2018-12-17 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/informacao/article/view/23505 10.5433/1981-8920.2018v23n1p271 |
url |
https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/informacao/article/view/23505 |
identifier_str_mv |
10.5433/1981-8920.2018v23n1p271 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/informacao/article/view/23505/23244 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2018 Informação & Informação info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2018 Informação & Informação |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual de Londrina |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual de Londrina |
dc.source.none.fl_str_mv |
Informação & Informação; v. 23 n. 1 (2018); 271-289 1981-8920 reponame:Informação & Informação instname:Universidade Estadual de Londrina (UEL) instacron:UEL |
instname_str |
Universidade Estadual de Londrina (UEL) |
instacron_str |
UEL |
institution |
UEL |
reponame_str |
Informação & Informação |
collection |
Informação & Informação |
repository.name.fl_str_mv |
Informação & Informação - Universidade Estadual de Londrina (UEL) |
repository.mail.fl_str_mv |
||infoeinfo@uel.br |
_version_ |
1799305984306315264 |