Report of a returned interview with the children in the psychodiagnostic

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Monteiro, Rebecca de Magalhães
Data de Publicação: 2011
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Estudos Interdisciplinares em Psicologia
Texto Completo: https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/eip/article/view/8622
Resumo: This work brings the story of a psychodiagnosis held at a psychology clinic of a private university in Belo Horizonte. The focus in this article was given the returned interview with the child, considered an intrinsic part of the psychodiagnostic. The participants in this evaluation were a child of seven years old and his parents. After the integration of collected data through testing and psychological techniques as well as interviews with the patient’s parents, an returned interview was prepared in a fun and interactive way for the child. At this stage, the child was asked to count the end of a story created especially to contextualize his experience in the psychodiagnostic. It was noted, with patient’s reports that this step is very important in the process of psychodiagnostic because it can provide the development of conflicts and finding possibilities to meet the challenges.
id UEL-9_5be0ac2aa0e2f90c09f595ee460512cb
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/8622
network_acronym_str UEL-9
network_name_str Estudos Interdisciplinares em Psicologia
repository_id_str
spelling Report of a returned interview with the children in the psychodiagnosticInforme de una entrevista final com el niño en el psicodiagnósticoRelato de uma entrevista de devolução com a criança no psicodiagnósticopsychodiagnosticreturned interviewpsychological assessmentpsicodiagnósticoentrevista finalevaluación psicológicapsicodiagnósticoentrevista de devoluçãoavaliação psicológicaThis work brings the story of a psychodiagnosis held at a psychology clinic of a private university in Belo Horizonte. The focus in this article was given the returned interview with the child, considered an intrinsic part of the psychodiagnostic. The participants in this evaluation were a child of seven years old and his parents. After the integration of collected data through testing and psychological techniques as well as interviews with the patient’s parents, an returned interview was prepared in a fun and interactive way for the child. At this stage, the child was asked to count the end of a story created especially to contextualize his experience in the psychodiagnostic. It was noted, with patient’s reports that this step is very important in the process of psychodiagnostic because it can provide the development of conflicts and finding possibilities to meet the challenges.En este trabajo se presenta el informe de una evaluación psicológica realizada en psicología clínica de una universidad privada en Belo Horizonte. El enfoque de este artículo se dio en una entrevista final con el niño, considerada como una parte intrínseca del proceso psicodiagnóstico. Los participantes de esta evaluación fueron un niño de siete años con sus padres. Después de la integración de los datos recogidos a través de técnicas psicológicas, así como entrevistas con los padres del paciente, se preparó una entrevista final divertida e interactiva para el niño. En esta etapa se le pidió para el niño contar el final de una historia creada especialmente para su experiencia en el proceso de evaluación psicológica. Se observó, con el informe del niño, que esta etapa es muy importante en el psicodiagnóstico porque puede proporcionar el desarrollo de los conflictos y la búsqueda de posibilidades para enfrentar los desafíos.O presente trabalho traz o relato de um psicodiagnóstico realizado na clínica de psicologia de uma universidade particular de Belo Horizonte. O enfoque dado neste artigo foi na entrevista de devolução com a criança, considerada parte intrínseca do processo de psicodiagnóstico. Foram participantes dessa avaliação uma criança de sete anos acompanhada de seus pais. Após a integração dos dados coletados, por meio de testes e técnicas psicológicas, assim como entrevistas com os pais do paciente, foi elaborada uma entrevista de devolução lúdica e interativa para a criança. Nessa etapa solicitou-se à criança que contasse o final de uma história criada especialmente para contextualizar a experiência vivida por ela no processo de psicodiagnóstico. Constatou-se, com o relato da criança, que essa etapa é muito importante no processo psicodiganóstico, pois pode proporcionar a elaboração de conflitos e busca de possibilidades para enfrentar os desafios.Universidade Estadual de Londrina2011-05-09info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado pelos paresapplication/pdfhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/eip/article/view/862210.5433/2236-6407.2010v1n1p129Estudos Interdisciplinares em Psicologia; v. 1 n. 1 (2010); 129-1352236-6407reponame:Estudos Interdisciplinares em Psicologiainstname:Universidade Estadual de Londrina (UEL)instacron:UELporhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/eip/article/view/8622/7241Copyright (c) 2010 Estudos Interdisciplinares em Psicologiainfo:eu-repo/semantics/openAccessMonteiro, Rebecca de Magalhães2020-07-18T01:03:43Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/8622Revistahttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/eipPUBhttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/eip/oai||revistaeip@uel.br2236-64072236-6407opendoar:2020-07-18T01:03:43Estudos Interdisciplinares em Psicologia - Universidade Estadual de Londrina (UEL)false
dc.title.none.fl_str_mv Report of a returned interview with the children in the psychodiagnostic
Informe de una entrevista final com el niño en el psicodiagnóstico
Relato de uma entrevista de devolução com a criança no psicodiagnóstico
title Report of a returned interview with the children in the psychodiagnostic
spellingShingle Report of a returned interview with the children in the psychodiagnostic
Monteiro, Rebecca de Magalhães
psychodiagnostic
returned interview
psychological assessment
psicodiagnóstico
entrevista final
evaluación psicológica
psicodiagnóstico
entrevista de devolução
avaliação psicológica
title_short Report of a returned interview with the children in the psychodiagnostic
title_full Report of a returned interview with the children in the psychodiagnostic
title_fullStr Report of a returned interview with the children in the psychodiagnostic
title_full_unstemmed Report of a returned interview with the children in the psychodiagnostic
title_sort Report of a returned interview with the children in the psychodiagnostic
author Monteiro, Rebecca de Magalhães
author_facet Monteiro, Rebecca de Magalhães
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Monteiro, Rebecca de Magalhães
dc.subject.por.fl_str_mv psychodiagnostic
returned interview
psychological assessment
psicodiagnóstico
entrevista final
evaluación psicológica
psicodiagnóstico
entrevista de devolução
avaliação psicológica
topic psychodiagnostic
returned interview
psychological assessment
psicodiagnóstico
entrevista final
evaluación psicológica
psicodiagnóstico
entrevista de devolução
avaliação psicológica
description This work brings the story of a psychodiagnosis held at a psychology clinic of a private university in Belo Horizonte. The focus in this article was given the returned interview with the child, considered an intrinsic part of the psychodiagnostic. The participants in this evaluation were a child of seven years old and his parents. After the integration of collected data through testing and psychological techniques as well as interviews with the patient’s parents, an returned interview was prepared in a fun and interactive way for the child. At this stage, the child was asked to count the end of a story created especially to contextualize his experience in the psychodiagnostic. It was noted, with patient’s reports that this step is very important in the process of psychodiagnostic because it can provide the development of conflicts and finding possibilities to meet the challenges.
publishDate 2011
dc.date.none.fl_str_mv 2011-05-09
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Avaliado pelos pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/eip/article/view/8622
10.5433/2236-6407.2010v1n1p129
url https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/eip/article/view/8622
identifier_str_mv 10.5433/2236-6407.2010v1n1p129
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/eip/article/view/8622/7241
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2010 Estudos Interdisciplinares em Psicologia
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2010 Estudos Interdisciplinares em Psicologia
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual de Londrina
publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual de Londrina
dc.source.none.fl_str_mv Estudos Interdisciplinares em Psicologia; v. 1 n. 1 (2010); 129-135
2236-6407
reponame:Estudos Interdisciplinares em Psicologia
instname:Universidade Estadual de Londrina (UEL)
instacron:UEL
instname_str Universidade Estadual de Londrina (UEL)
instacron_str UEL
institution UEL
reponame_str Estudos Interdisciplinares em Psicologia
collection Estudos Interdisciplinares em Psicologia
repository.name.fl_str_mv Estudos Interdisciplinares em Psicologia - Universidade Estadual de Londrina (UEL)
repository.mail.fl_str_mv ||revistaeip@uel.br
_version_ 1799306107634581504