Report of a returned interview with the children in the psychodiagnostic
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2011 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Estudos Interdisciplinares em Psicologia |
Texto Completo: | https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/eip/article/view/8622 |
Resumo: | This work brings the story of a psychodiagnosis held at a psychology clinic of a private university in Belo Horizonte. The focus in this article was given the returned interview with the child, considered an intrinsic part of the psychodiagnostic. The participants in this evaluation were a child of seven years old and his parents. After the integration of collected data through testing and psychological techniques as well as interviews with the patient’s parents, an returned interview was prepared in a fun and interactive way for the child. At this stage, the child was asked to count the end of a story created especially to contextualize his experience in the psychodiagnostic. It was noted, with patient’s reports that this step is very important in the process of psychodiagnostic because it can provide the development of conflicts and finding possibilities to meet the challenges. |
id |
UEL-9_5be0ac2aa0e2f90c09f595ee460512cb |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/8622 |
network_acronym_str |
UEL-9 |
network_name_str |
Estudos Interdisciplinares em Psicologia |
repository_id_str |
|
spelling |
Report of a returned interview with the children in the psychodiagnosticInforme de una entrevista final com el niño en el psicodiagnósticoRelato de uma entrevista de devolução com a criança no psicodiagnósticopsychodiagnosticreturned interviewpsychological assessmentpsicodiagnósticoentrevista finalevaluación psicológicapsicodiagnósticoentrevista de devoluçãoavaliação psicológicaThis work brings the story of a psychodiagnosis held at a psychology clinic of a private university in Belo Horizonte. The focus in this article was given the returned interview with the child, considered an intrinsic part of the psychodiagnostic. The participants in this evaluation were a child of seven years old and his parents. After the integration of collected data through testing and psychological techniques as well as interviews with the patient’s parents, an returned interview was prepared in a fun and interactive way for the child. At this stage, the child was asked to count the end of a story created especially to contextualize his experience in the psychodiagnostic. It was noted, with patient’s reports that this step is very important in the process of psychodiagnostic because it can provide the development of conflicts and finding possibilities to meet the challenges.En este trabajo se presenta el informe de una evaluación psicológica realizada en psicología clínica de una universidad privada en Belo Horizonte. El enfoque de este artículo se dio en una entrevista final con el niño, considerada como una parte intrínseca del proceso psicodiagnóstico. Los participantes de esta evaluación fueron un niño de siete años con sus padres. Después de la integración de los datos recogidos a través de técnicas psicológicas, así como entrevistas con los padres del paciente, se preparó una entrevista final divertida e interactiva para el niño. En esta etapa se le pidió para el niño contar el final de una historia creada especialmente para su experiencia en el proceso de evaluación psicológica. Se observó, con el informe del niño, que esta etapa es muy importante en el psicodiagnóstico porque puede proporcionar el desarrollo de los conflictos y la búsqueda de posibilidades para enfrentar los desafíos.O presente trabalho traz o relato de um psicodiagnóstico realizado na clínica de psicologia de uma universidade particular de Belo Horizonte. O enfoque dado neste artigo foi na entrevista de devolução com a criança, considerada parte intrínseca do processo de psicodiagnóstico. Foram participantes dessa avaliação uma criança de sete anos acompanhada de seus pais. Após a integração dos dados coletados, por meio de testes e técnicas psicológicas, assim como entrevistas com os pais do paciente, foi elaborada uma entrevista de devolução lúdica e interativa para a criança. Nessa etapa solicitou-se à criança que contasse o final de uma história criada especialmente para contextualizar a experiência vivida por ela no processo de psicodiagnóstico. Constatou-se, com o relato da criança, que essa etapa é muito importante no processo psicodiganóstico, pois pode proporcionar a elaboração de conflitos e busca de possibilidades para enfrentar os desafios.Universidade Estadual de Londrina2011-05-09info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado pelos paresapplication/pdfhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/eip/article/view/862210.5433/2236-6407.2010v1n1p129Estudos Interdisciplinares em Psicologia; v. 1 n. 1 (2010); 129-1352236-6407reponame:Estudos Interdisciplinares em Psicologiainstname:Universidade Estadual de Londrina (UEL)instacron:UELporhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/eip/article/view/8622/7241Copyright (c) 2010 Estudos Interdisciplinares em Psicologiainfo:eu-repo/semantics/openAccessMonteiro, Rebecca de Magalhães2020-07-18T01:03:43Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/8622Revistahttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/eipPUBhttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/eip/oai||revistaeip@uel.br2236-64072236-6407opendoar:2020-07-18T01:03:43Estudos Interdisciplinares em Psicologia - Universidade Estadual de Londrina (UEL)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Report of a returned interview with the children in the psychodiagnostic Informe de una entrevista final com el niño en el psicodiagnóstico Relato de uma entrevista de devolução com a criança no psicodiagnóstico |
title |
Report of a returned interview with the children in the psychodiagnostic |
spellingShingle |
Report of a returned interview with the children in the psychodiagnostic Monteiro, Rebecca de Magalhães psychodiagnostic returned interview psychological assessment psicodiagnóstico entrevista final evaluación psicológica psicodiagnóstico entrevista de devolução avaliação psicológica |
title_short |
Report of a returned interview with the children in the psychodiagnostic |
title_full |
Report of a returned interview with the children in the psychodiagnostic |
title_fullStr |
Report of a returned interview with the children in the psychodiagnostic |
title_full_unstemmed |
Report of a returned interview with the children in the psychodiagnostic |
title_sort |
Report of a returned interview with the children in the psychodiagnostic |
author |
Monteiro, Rebecca de Magalhães |
author_facet |
Monteiro, Rebecca de Magalhães |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Monteiro, Rebecca de Magalhães |
dc.subject.por.fl_str_mv |
psychodiagnostic returned interview psychological assessment psicodiagnóstico entrevista final evaluación psicológica psicodiagnóstico entrevista de devolução avaliação psicológica |
topic |
psychodiagnostic returned interview psychological assessment psicodiagnóstico entrevista final evaluación psicológica psicodiagnóstico entrevista de devolução avaliação psicológica |
description |
This work brings the story of a psychodiagnosis held at a psychology clinic of a private university in Belo Horizonte. The focus in this article was given the returned interview with the child, considered an intrinsic part of the psychodiagnostic. The participants in this evaluation were a child of seven years old and his parents. After the integration of collected data through testing and psychological techniques as well as interviews with the patient’s parents, an returned interview was prepared in a fun and interactive way for the child. At this stage, the child was asked to count the end of a story created especially to contextualize his experience in the psychodiagnostic. It was noted, with patient’s reports that this step is very important in the process of psychodiagnostic because it can provide the development of conflicts and finding possibilities to meet the challenges. |
publishDate |
2011 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2011-05-09 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Avaliado pelos pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/eip/article/view/8622 10.5433/2236-6407.2010v1n1p129 |
url |
https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/eip/article/view/8622 |
identifier_str_mv |
10.5433/2236-6407.2010v1n1p129 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/eip/article/view/8622/7241 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2010 Estudos Interdisciplinares em Psicologia info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2010 Estudos Interdisciplinares em Psicologia |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual de Londrina |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual de Londrina |
dc.source.none.fl_str_mv |
Estudos Interdisciplinares em Psicologia; v. 1 n. 1 (2010); 129-135 2236-6407 reponame:Estudos Interdisciplinares em Psicologia instname:Universidade Estadual de Londrina (UEL) instacron:UEL |
instname_str |
Universidade Estadual de Londrina (UEL) |
instacron_str |
UEL |
institution |
UEL |
reponame_str |
Estudos Interdisciplinares em Psicologia |
collection |
Estudos Interdisciplinares em Psicologia |
repository.name.fl_str_mv |
Estudos Interdisciplinares em Psicologia - Universidade Estadual de Londrina (UEL) |
repository.mail.fl_str_mv |
||revistaeip@uel.br |
_version_ |
1799306107634581504 |