TELETANDEM: STUDENT’S BELIEFS AND ANSWERS

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Telles, João Antônio
Data de Publicação: 2011
Outros Autores: Maroti, Fábio Augusto
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Teoria e Prática da Educação (Online)
Texto Completo: https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/TeorPratEduc/article/view/14291
Resumo: This article is one of a series of others that are currently being carried out within the context of the project Teletandem Brasil: Foreign languages for all. Developed at São Paulo State University, Brazil. The project focuses on the communicative processes of distance in-tandem language learning. The article focuses on a few successful and unsuccessful cases of teletandem. Data analyses are grounded on the hermenutic phenomenological mode of qualitative research. Our aim is to understand which aspects contribute and obstruct the online distance interaction of teletandem. The case studies focus on the problems that the students face and our attempt to provide explanations and to propose solutions. Some of these problems were linked to the students’ beliefs of autonomy and motivation. We conclude the article by providing a reflection on virtual in-tandem teaching/learning.
id UEM-11_56c7aa3a51bec22d7c59af7e7dc11ccc
oai_identifier_str oai:periodicos.uem.br/ojs:article/14291
network_acronym_str UEM-11
network_name_str Teoria e Prática da Educação (Online)
repository_id_str
spelling TELETANDEM: STUDENT’S BELIEFS AND ANSWERSTELETANDEM: CRENÇAS E RESPOSTAS DOS ALUNOS.beliefsmotivationautonomyconsciousnesstandem.crençasmotivaçãoautonomiaconsciênciatandemThis article is one of a series of others that are currently being carried out within the context of the project Teletandem Brasil: Foreign languages for all. Developed at São Paulo State University, Brazil. The project focuses on the communicative processes of distance in-tandem language learning. The article focuses on a few successful and unsuccessful cases of teletandem. Data analyses are grounded on the hermenutic phenomenological mode of qualitative research. Our aim is to understand which aspects contribute and obstruct the online distance interaction of teletandem. The case studies focus on the problems that the students face and our attempt to provide explanations and to propose solutions. Some of these problems were linked to the students’ beliefs of autonomy and motivation. We conclude the article by providing a reflection on virtual in-tandem teaching/learning.O presente artigo se insere dentro de um conjunto de trabalhos de pesquisa referentes ao Projeto TELETANDEM Brasil: Línguas estrangeiras para todos, desenvolvido na Universidade Estadual Paulista. Um dos objetivos do projeto é a investigação dos processos comunicativos de ensino/aprendizagem in-tandem. Neste artigo enfocamos alguns casos de sucesso e insucesso de teletandem. As análises são feitas a partir da perspectiva hermenêutico-fenomenológica de pesquisa qualitativa, buscando compreender quais aspectos contribuem e obstruem a interação à longa distância pelo teletandem. Os estudos de casos enfocam problemas encontrados pelos alunos e nossas tentativas de propor explicações e soluções. Alguns desses problemas estão ligados às crenças dos praticantes acerca de autonomia e de motivação. Concluímos o artigo com algumas reflexões acerca do ensino/aprendizagem in-tandem no contexto virtual no qual se insere o projeto.Universidade Estadual de Maringá2011-08-24info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.uem.br/ojs/index.php/TeorPratEduc/article/view/1429110.4025/tpe.v12i1.14291Teoria e Prática da Educação; v. 12 n. 1 (2009); 37-582237-87071415-837Xreponame:Teoria e Prática da Educação (Online)instname:Universidade Estadual de Maringá (UEM)instacron:UEMporhttps://periodicos.uem.br/ojs/index.php/TeorPratEduc/article/view/14291/7670Telles, João AntônioMaroti, Fábio Augustoinfo:eu-repo/semantics/openAccess2023-01-12T13:53:48Zoai:periodicos.uem.br/ojs:article/14291Revistahttps://periodicos.uem.br/ojs/index.php/TeorPratEducPUBhttps://periodicos.uem.br/ojs/index.php/TeorPratEduc/oaiteoriaepraticadaeducacao@gmail.com || teoriaepraticadaeducacao@gmail.com2237-87071415-837xopendoar:2023-01-12T10:59:20.638763Teoria e Prática da Educação (Online) - Universidade Estadual de Maringá (UEM)true
dc.title.none.fl_str_mv TELETANDEM: STUDENT’S BELIEFS AND ANSWERS
TELETANDEM: CRENÇAS E RESPOSTAS DOS ALUNOS.
title TELETANDEM: STUDENT’S BELIEFS AND ANSWERS
spellingShingle TELETANDEM: STUDENT’S BELIEFS AND ANSWERS
Telles, João Antônio
beliefs
motivation
autonomy
consciousness
tandem.
crenças
motivação
autonomia
consciência
tandem
title_short TELETANDEM: STUDENT’S BELIEFS AND ANSWERS
title_full TELETANDEM: STUDENT’S BELIEFS AND ANSWERS
title_fullStr TELETANDEM: STUDENT’S BELIEFS AND ANSWERS
title_full_unstemmed TELETANDEM: STUDENT’S BELIEFS AND ANSWERS
title_sort TELETANDEM: STUDENT’S BELIEFS AND ANSWERS
author Telles, João Antônio
author_facet Telles, João Antônio
Maroti, Fábio Augusto
author_role author
author2 Maroti, Fábio Augusto
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Telles, João Antônio
Maroti, Fábio Augusto
dc.subject.por.fl_str_mv beliefs
motivation
autonomy
consciousness
tandem.
crenças
motivação
autonomia
consciência
tandem
topic beliefs
motivation
autonomy
consciousness
tandem.
crenças
motivação
autonomia
consciência
tandem
description This article is one of a series of others that are currently being carried out within the context of the project Teletandem Brasil: Foreign languages for all. Developed at São Paulo State University, Brazil. The project focuses on the communicative processes of distance in-tandem language learning. The article focuses on a few successful and unsuccessful cases of teletandem. Data analyses are grounded on the hermenutic phenomenological mode of qualitative research. Our aim is to understand which aspects contribute and obstruct the online distance interaction of teletandem. The case studies focus on the problems that the students face and our attempt to provide explanations and to propose solutions. Some of these problems were linked to the students’ beliefs of autonomy and motivation. We conclude the article by providing a reflection on virtual in-tandem teaching/learning.
publishDate 2011
dc.date.none.fl_str_mv 2011-08-24
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/TeorPratEduc/article/view/14291
10.4025/tpe.v12i1.14291
url https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/TeorPratEduc/article/view/14291
identifier_str_mv 10.4025/tpe.v12i1.14291
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/TeorPratEduc/article/view/14291/7670
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual de Maringá
publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual de Maringá
dc.source.none.fl_str_mv Teoria e Prática da Educação; v. 12 n. 1 (2009); 37-58
2237-8707
1415-837X
reponame:Teoria e Prática da Educação (Online)
instname:Universidade Estadual de Maringá (UEM)
instacron:UEM
instname_str Universidade Estadual de Maringá (UEM)
instacron_str UEM
institution UEM
reponame_str Teoria e Prática da Educação (Online)
collection Teoria e Prática da Educação (Online)
repository.name.fl_str_mv Teoria e Prática da Educação (Online) - Universidade Estadual de Maringá (UEM)
repository.mail.fl_str_mv teoriaepraticadaeducacao@gmail.com || teoriaepraticadaeducacao@gmail.com
_version_ 1792207155929022464