TELETANDEM: STUDENT’S BELIEFS AND ANSWERS
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2011 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Teoria e Prática da Educação (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/TeorPratEduc/article/view/14291 |
Resumo: | This article is one of a series of others that are currently being carried out within the context of the project Teletandem Brasil: Foreign languages for all. Developed at São Paulo State University, Brazil. The project focuses on the communicative processes of distance in-tandem language learning. The article focuses on a few successful and unsuccessful cases of teletandem. Data analyses are grounded on the hermenutic phenomenological mode of qualitative research. Our aim is to understand which aspects contribute and obstruct the online distance interaction of teletandem. The case studies focus on the problems that the students face and our attempt to provide explanations and to propose solutions. Some of these problems were linked to the students’ beliefs of autonomy and motivation. We conclude the article by providing a reflection on virtual in-tandem teaching/learning. |
id |
UEM-11_56c7aa3a51bec22d7c59af7e7dc11ccc |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.uem.br/ojs:article/14291 |
network_acronym_str |
UEM-11 |
network_name_str |
Teoria e Prática da Educação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
TELETANDEM: STUDENT’S BELIEFS AND ANSWERSTELETANDEM: CRENÇAS E RESPOSTAS DOS ALUNOS.beliefsmotivationautonomyconsciousnesstandem.crençasmotivaçãoautonomiaconsciênciatandemThis article is one of a series of others that are currently being carried out within the context of the project Teletandem Brasil: Foreign languages for all. Developed at São Paulo State University, Brazil. The project focuses on the communicative processes of distance in-tandem language learning. The article focuses on a few successful and unsuccessful cases of teletandem. Data analyses are grounded on the hermenutic phenomenological mode of qualitative research. Our aim is to understand which aspects contribute and obstruct the online distance interaction of teletandem. The case studies focus on the problems that the students face and our attempt to provide explanations and to propose solutions. Some of these problems were linked to the students’ beliefs of autonomy and motivation. We conclude the article by providing a reflection on virtual in-tandem teaching/learning.O presente artigo se insere dentro de um conjunto de trabalhos de pesquisa referentes ao Projeto TELETANDEM Brasil: Línguas estrangeiras para todos, desenvolvido na Universidade Estadual Paulista. Um dos objetivos do projeto é a investigação dos processos comunicativos de ensino/aprendizagem in-tandem. Neste artigo enfocamos alguns casos de sucesso e insucesso de teletandem. As análises são feitas a partir da perspectiva hermenêutico-fenomenológica de pesquisa qualitativa, buscando compreender quais aspectos contribuem e obstruem a interação à longa distância pelo teletandem. Os estudos de casos enfocam problemas encontrados pelos alunos e nossas tentativas de propor explicações e soluções. Alguns desses problemas estão ligados às crenças dos praticantes acerca de autonomia e de motivação. Concluímos o artigo com algumas reflexões acerca do ensino/aprendizagem in-tandem no contexto virtual no qual se insere o projeto.Universidade Estadual de Maringá2011-08-24info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.uem.br/ojs/index.php/TeorPratEduc/article/view/1429110.4025/tpe.v12i1.14291Teoria e Prática da Educação; v. 12 n. 1 (2009); 37-582237-87071415-837Xreponame:Teoria e Prática da Educação (Online)instname:Universidade Estadual de Maringá (UEM)instacron:UEMporhttps://periodicos.uem.br/ojs/index.php/TeorPratEduc/article/view/14291/7670Telles, João AntônioMaroti, Fábio Augustoinfo:eu-repo/semantics/openAccess2023-01-12T13:53:48Zoai:periodicos.uem.br/ojs:article/14291Revistahttps://periodicos.uem.br/ojs/index.php/TeorPratEducPUBhttps://periodicos.uem.br/ojs/index.php/TeorPratEduc/oaiteoriaepraticadaeducacao@gmail.com || teoriaepraticadaeducacao@gmail.com2237-87071415-837xopendoar:2023-01-12T10:59:20.638763Teoria e Prática da Educação (Online) - Universidade Estadual de Maringá (UEM)true |
dc.title.none.fl_str_mv |
TELETANDEM: STUDENT’S BELIEFS AND ANSWERS TELETANDEM: CRENÇAS E RESPOSTAS DOS ALUNOS. |
title |
TELETANDEM: STUDENT’S BELIEFS AND ANSWERS |
spellingShingle |
TELETANDEM: STUDENT’S BELIEFS AND ANSWERS Telles, João Antônio beliefs motivation autonomy consciousness tandem. crenças motivação autonomia consciência tandem |
title_short |
TELETANDEM: STUDENT’S BELIEFS AND ANSWERS |
title_full |
TELETANDEM: STUDENT’S BELIEFS AND ANSWERS |
title_fullStr |
TELETANDEM: STUDENT’S BELIEFS AND ANSWERS |
title_full_unstemmed |
TELETANDEM: STUDENT’S BELIEFS AND ANSWERS |
title_sort |
TELETANDEM: STUDENT’S BELIEFS AND ANSWERS |
author |
Telles, João Antônio |
author_facet |
Telles, João Antônio Maroti, Fábio Augusto |
author_role |
author |
author2 |
Maroti, Fábio Augusto |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Telles, João Antônio Maroti, Fábio Augusto |
dc.subject.por.fl_str_mv |
beliefs motivation autonomy consciousness tandem. crenças motivação autonomia consciência tandem |
topic |
beliefs motivation autonomy consciousness tandem. crenças motivação autonomia consciência tandem |
description |
This article is one of a series of others that are currently being carried out within the context of the project Teletandem Brasil: Foreign languages for all. Developed at São Paulo State University, Brazil. The project focuses on the communicative processes of distance in-tandem language learning. The article focuses on a few successful and unsuccessful cases of teletandem. Data analyses are grounded on the hermenutic phenomenological mode of qualitative research. Our aim is to understand which aspects contribute and obstruct the online distance interaction of teletandem. The case studies focus on the problems that the students face and our attempt to provide explanations and to propose solutions. Some of these problems were linked to the students’ beliefs of autonomy and motivation. We conclude the article by providing a reflection on virtual in-tandem teaching/learning. |
publishDate |
2011 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2011-08-24 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/TeorPratEduc/article/view/14291 10.4025/tpe.v12i1.14291 |
url |
https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/TeorPratEduc/article/view/14291 |
identifier_str_mv |
10.4025/tpe.v12i1.14291 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/TeorPratEduc/article/view/14291/7670 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual de Maringá |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual de Maringá |
dc.source.none.fl_str_mv |
Teoria e Prática da Educação; v. 12 n. 1 (2009); 37-58 2237-8707 1415-837X reponame:Teoria e Prática da Educação (Online) instname:Universidade Estadual de Maringá (UEM) instacron:UEM |
instname_str |
Universidade Estadual de Maringá (UEM) |
instacron_str |
UEM |
institution |
UEM |
reponame_str |
Teoria e Prática da Educação (Online) |
collection |
Teoria e Prática da Educação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Teoria e Prática da Educação (Online) - Universidade Estadual de Maringá (UEM) |
repository.mail.fl_str_mv |
teoriaepraticadaeducacao@gmail.com || teoriaepraticadaeducacao@gmail.com |
_version_ |
1792207155929022464 |