TIMES OF ESCOLARIZAÇÃO… THE TIME OF THE SCHOOL AND THE TIME IN THE SCHOOL AS GUIDELINE IN THE QUARREL OF POLITICS OF QUALITY FOR THE PUBLIC SCHOOL

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Esquinsani, Rosimar Serena Siqueira
Data de Publicação: 2011
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Teoria e Prática da Educação (Online)
Texto Completo: https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/TeorPratEduc/article/view/3901
Resumo: The synopsis presents reflections on an curricular organization experience in integral time, with focus to for quarrels on the widening of the school time as element of quality in the public school. Bringing as backdrop the trajectory of a municipal education´s net in the Rio Grande do Sul interior, the text is based on a qualitative research developed inside of two approaches: the content analysis and the bibliographical revision thematic, arguing the idea of quality simplified in the widening of the time of permanence in the school. As conclusion, it is possible to indicate that qualitative processes to teach and to learn are not unglued from positive pertaining to school experiences and these are not off of conditions that, if include the school in integral time, do not summarize it.
id UEM-11_8e096e5a6a1ae260d926b9a5e495526b
oai_identifier_str oai:periodicos.uem.br/ojs:article/3901
network_acronym_str UEM-11
network_name_str Teoria e Prática da Educação (Online)
repository_id_str
spelling TIMES OF ESCOLARIZAÇÃO… THE TIME OF THE SCHOOL AND THE TIME IN THE SCHOOL AS GUIDELINE IN THE QUARREL OF POLITICS OF QUALITY FOR THE PUBLIC SCHOOLTEMPOS DE ESCOLARIZAÇÃO... O TEMPO DA ESCOLA E O TEMPO NA ESCOLA COMO PAUTA NA DISCUSSÃO DE POLÍTICAS DE QUALIDADE PARA A ESCOLA PÚBLICAIntegral timequalityeducation politicspublic schoolorganization of the school times.tempo integralqualidadepolíticas educacionaisescola públicaorganização dos tempos escolaresThe synopsis presents reflections on an curricular organization experience in integral time, with focus to for quarrels on the widening of the school time as element of quality in the public school. Bringing as backdrop the trajectory of a municipal education´s net in the Rio Grande do Sul interior, the text is based on a qualitative research developed inside of two approaches: the content analysis and the bibliographical revision thematic, arguing the idea of quality simplified in the widening of the time of permanence in the school. As conclusion, it is possible to indicate that qualitative processes to teach and to learn are not unglued from positive pertaining to school experiences and these are not off of conditions that, if include the school in integral time, do not summarize it.A sinopse apresenta reflexões sobre uma experiência de organização curricular em tempo integral, com foco para discussões sobre o alargamento do tempo escolar enquanto elemento de qualidade na escola pública. Trazendo como pano de fundo a trajetória de uma rede municipal de ensino no interior sul-rio-grandense, o texto baseia-se em uma pesquisa qualitativa desenvolvida dentro de duas abordagens: a análise de conteúdo e a revisão bibliográfica temática, problematizando a idéia de qualidade simplificada na dilatação do tempo de permanência na escola. Como conclusão, é possível indicar que processos qualitativos de ensinar e aprender não estão descolados de experiências escolares positivas e estas não estão desligadas de condições que, se incluem a escolarização em tempo integral, não se resumem a ela.Universidade Estadual de Maringá2011-08-18info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionPesquisa documental e revisão bibliográfica temáticaapplication/pdfhttps://periodicos.uem.br/ojs/index.php/TeorPratEduc/article/view/390110.4025/tpe.v12i3.3901Teoria e Prática da Educação; v. 12 n. 3 (2009); 411-4152237-87071415-837Xreponame:Teoria e Prática da Educação (Online)instname:Universidade Estadual de Maringá (UEM)instacron:UEMporhttps://periodicos.uem.br/ojs/index.php/TeorPratEduc/article/view/3901/7637Esquinsani, Rosimar Serena Siqueirainfo:eu-repo/semantics/openAccess2023-01-12T13:53:42Zoai:periodicos.uem.br/ojs:article/3901Revistahttps://periodicos.uem.br/ojs/index.php/TeorPratEducPUBhttps://periodicos.uem.br/ojs/index.php/TeorPratEduc/oaiteoriaepraticadaeducacao@gmail.com || teoriaepraticadaeducacao@gmail.com2237-87071415-837xopendoar:2023-01-12T10:59:18.222389Teoria e Prática da Educação (Online) - Universidade Estadual de Maringá (UEM)true
dc.title.none.fl_str_mv TIMES OF ESCOLARIZAÇÃO… THE TIME OF THE SCHOOL AND THE TIME IN THE SCHOOL AS GUIDELINE IN THE QUARREL OF POLITICS OF QUALITY FOR THE PUBLIC SCHOOL
TEMPOS DE ESCOLARIZAÇÃO... O TEMPO DA ESCOLA E O TEMPO NA ESCOLA COMO PAUTA NA DISCUSSÃO DE POLÍTICAS DE QUALIDADE PARA A ESCOLA PÚBLICA
title TIMES OF ESCOLARIZAÇÃO… THE TIME OF THE SCHOOL AND THE TIME IN THE SCHOOL AS GUIDELINE IN THE QUARREL OF POLITICS OF QUALITY FOR THE PUBLIC SCHOOL
spellingShingle TIMES OF ESCOLARIZAÇÃO… THE TIME OF THE SCHOOL AND THE TIME IN THE SCHOOL AS GUIDELINE IN THE QUARREL OF POLITICS OF QUALITY FOR THE PUBLIC SCHOOL
Esquinsani, Rosimar Serena Siqueira
Integral time
quality
education politics
public school
organization of the school times.
tempo integral
qualidade
políticas educacionais
escola pública
organização dos tempos escolares
title_short TIMES OF ESCOLARIZAÇÃO… THE TIME OF THE SCHOOL AND THE TIME IN THE SCHOOL AS GUIDELINE IN THE QUARREL OF POLITICS OF QUALITY FOR THE PUBLIC SCHOOL
title_full TIMES OF ESCOLARIZAÇÃO… THE TIME OF THE SCHOOL AND THE TIME IN THE SCHOOL AS GUIDELINE IN THE QUARREL OF POLITICS OF QUALITY FOR THE PUBLIC SCHOOL
title_fullStr TIMES OF ESCOLARIZAÇÃO… THE TIME OF THE SCHOOL AND THE TIME IN THE SCHOOL AS GUIDELINE IN THE QUARREL OF POLITICS OF QUALITY FOR THE PUBLIC SCHOOL
title_full_unstemmed TIMES OF ESCOLARIZAÇÃO… THE TIME OF THE SCHOOL AND THE TIME IN THE SCHOOL AS GUIDELINE IN THE QUARREL OF POLITICS OF QUALITY FOR THE PUBLIC SCHOOL
title_sort TIMES OF ESCOLARIZAÇÃO… THE TIME OF THE SCHOOL AND THE TIME IN THE SCHOOL AS GUIDELINE IN THE QUARREL OF POLITICS OF QUALITY FOR THE PUBLIC SCHOOL
author Esquinsani, Rosimar Serena Siqueira
author_facet Esquinsani, Rosimar Serena Siqueira
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Esquinsani, Rosimar Serena Siqueira
dc.subject.por.fl_str_mv Integral time
quality
education politics
public school
organization of the school times.
tempo integral
qualidade
políticas educacionais
escola pública
organização dos tempos escolares
topic Integral time
quality
education politics
public school
organization of the school times.
tempo integral
qualidade
políticas educacionais
escola pública
organização dos tempos escolares
description The synopsis presents reflections on an curricular organization experience in integral time, with focus to for quarrels on the widening of the school time as element of quality in the public school. Bringing as backdrop the trajectory of a municipal education´s net in the Rio Grande do Sul interior, the text is based on a qualitative research developed inside of two approaches: the content analysis and the bibliographical revision thematic, arguing the idea of quality simplified in the widening of the time of permanence in the school. As conclusion, it is possible to indicate that qualitative processes to teach and to learn are not unglued from positive pertaining to school experiences and these are not off of conditions that, if include the school in integral time, do not summarize it.
publishDate 2011
dc.date.none.fl_str_mv 2011-08-18
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Pesquisa documental e revisão bibliográfica temática
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/TeorPratEduc/article/view/3901
10.4025/tpe.v12i3.3901
url https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/TeorPratEduc/article/view/3901
identifier_str_mv 10.4025/tpe.v12i3.3901
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/TeorPratEduc/article/view/3901/7637
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual de Maringá
publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual de Maringá
dc.source.none.fl_str_mv Teoria e Prática da Educação; v. 12 n. 3 (2009); 411-415
2237-8707
1415-837X
reponame:Teoria e Prática da Educação (Online)
instname:Universidade Estadual de Maringá (UEM)
instacron:UEM
instname_str Universidade Estadual de Maringá (UEM)
instacron_str UEM
institution UEM
reponame_str Teoria e Prática da Educação (Online)
collection Teoria e Prática da Educação (Online)
repository.name.fl_str_mv Teoria e Prática da Educação (Online) - Universidade Estadual de Maringá (UEM)
repository.mail.fl_str_mv teoriaepraticadaeducacao@gmail.com || teoriaepraticadaeducacao@gmail.com
_version_ 1792207155839893504