TIMES OF ESCOLARIZAÇÃO… THE TIME OF THE SCHOOL AND THE TIME IN THE SCHOOL AS GUIDELINE IN THE QUARREL OF POLITICS OF QUALITY FOR THE PUBLIC SCHOOL
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2011 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Teoria e Prática da Educação (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/TeorPratEduc/article/view/3901 |
Resumo: | The synopsis presents reflections on an curricular organization experience in integral time, with focus to for quarrels on the widening of the school time as element of quality in the public school. Bringing as backdrop the trajectory of a municipal education´s net in the Rio Grande do Sul interior, the text is based on a qualitative research developed inside of two approaches: the content analysis and the bibliographical revision thematic, arguing the idea of quality simplified in the widening of the time of permanence in the school. As conclusion, it is possible to indicate that qualitative processes to teach and to learn are not unglued from positive pertaining to school experiences and these are not off of conditions that, if include the school in integral time, do not summarize it. |
id |
UEM-11_8e096e5a6a1ae260d926b9a5e495526b |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.uem.br/ojs:article/3901 |
network_acronym_str |
UEM-11 |
network_name_str |
Teoria e Prática da Educação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
TIMES OF ESCOLARIZAÇÃO… THE TIME OF THE SCHOOL AND THE TIME IN THE SCHOOL AS GUIDELINE IN THE QUARREL OF POLITICS OF QUALITY FOR THE PUBLIC SCHOOLTEMPOS DE ESCOLARIZAÇÃO... O TEMPO DA ESCOLA E O TEMPO NA ESCOLA COMO PAUTA NA DISCUSSÃO DE POLÍTICAS DE QUALIDADE PARA A ESCOLA PÚBLICAIntegral timequalityeducation politicspublic schoolorganization of the school times.tempo integralqualidadepolíticas educacionaisescola públicaorganização dos tempos escolaresThe synopsis presents reflections on an curricular organization experience in integral time, with focus to for quarrels on the widening of the school time as element of quality in the public school. Bringing as backdrop the trajectory of a municipal education´s net in the Rio Grande do Sul interior, the text is based on a qualitative research developed inside of two approaches: the content analysis and the bibliographical revision thematic, arguing the idea of quality simplified in the widening of the time of permanence in the school. As conclusion, it is possible to indicate that qualitative processes to teach and to learn are not unglued from positive pertaining to school experiences and these are not off of conditions that, if include the school in integral time, do not summarize it.A sinopse apresenta reflexões sobre uma experiência de organização curricular em tempo integral, com foco para discussões sobre o alargamento do tempo escolar enquanto elemento de qualidade na escola pública. Trazendo como pano de fundo a trajetória de uma rede municipal de ensino no interior sul-rio-grandense, o texto baseia-se em uma pesquisa qualitativa desenvolvida dentro de duas abordagens: a análise de conteúdo e a revisão bibliográfica temática, problematizando a idéia de qualidade simplificada na dilatação do tempo de permanência na escola. Como conclusão, é possível indicar que processos qualitativos de ensinar e aprender não estão descolados de experiências escolares positivas e estas não estão desligadas de condições que, se incluem a escolarização em tempo integral, não se resumem a ela.Universidade Estadual de Maringá2011-08-18info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionPesquisa documental e revisão bibliográfica temáticaapplication/pdfhttps://periodicos.uem.br/ojs/index.php/TeorPratEduc/article/view/390110.4025/tpe.v12i3.3901Teoria e Prática da Educação; v. 12 n. 3 (2009); 411-4152237-87071415-837Xreponame:Teoria e Prática da Educação (Online)instname:Universidade Estadual de Maringá (UEM)instacron:UEMporhttps://periodicos.uem.br/ojs/index.php/TeorPratEduc/article/view/3901/7637Esquinsani, Rosimar Serena Siqueirainfo:eu-repo/semantics/openAccess2023-01-12T13:53:42Zoai:periodicos.uem.br/ojs:article/3901Revistahttps://periodicos.uem.br/ojs/index.php/TeorPratEducPUBhttps://periodicos.uem.br/ojs/index.php/TeorPratEduc/oaiteoriaepraticadaeducacao@gmail.com || teoriaepraticadaeducacao@gmail.com2237-87071415-837xopendoar:2023-01-12T10:59:18.222389Teoria e Prática da Educação (Online) - Universidade Estadual de Maringá (UEM)true |
dc.title.none.fl_str_mv |
TIMES OF ESCOLARIZAÇÃO… THE TIME OF THE SCHOOL AND THE TIME IN THE SCHOOL AS GUIDELINE IN THE QUARREL OF POLITICS OF QUALITY FOR THE PUBLIC SCHOOL TEMPOS DE ESCOLARIZAÇÃO... O TEMPO DA ESCOLA E O TEMPO NA ESCOLA COMO PAUTA NA DISCUSSÃO DE POLÍTICAS DE QUALIDADE PARA A ESCOLA PÚBLICA |
title |
TIMES OF ESCOLARIZAÇÃO… THE TIME OF THE SCHOOL AND THE TIME IN THE SCHOOL AS GUIDELINE IN THE QUARREL OF POLITICS OF QUALITY FOR THE PUBLIC SCHOOL |
spellingShingle |
TIMES OF ESCOLARIZAÇÃO… THE TIME OF THE SCHOOL AND THE TIME IN THE SCHOOL AS GUIDELINE IN THE QUARREL OF POLITICS OF QUALITY FOR THE PUBLIC SCHOOL Esquinsani, Rosimar Serena Siqueira Integral time quality education politics public school organization of the school times. tempo integral qualidade políticas educacionais escola pública organização dos tempos escolares |
title_short |
TIMES OF ESCOLARIZAÇÃO… THE TIME OF THE SCHOOL AND THE TIME IN THE SCHOOL AS GUIDELINE IN THE QUARREL OF POLITICS OF QUALITY FOR THE PUBLIC SCHOOL |
title_full |
TIMES OF ESCOLARIZAÇÃO… THE TIME OF THE SCHOOL AND THE TIME IN THE SCHOOL AS GUIDELINE IN THE QUARREL OF POLITICS OF QUALITY FOR THE PUBLIC SCHOOL |
title_fullStr |
TIMES OF ESCOLARIZAÇÃO… THE TIME OF THE SCHOOL AND THE TIME IN THE SCHOOL AS GUIDELINE IN THE QUARREL OF POLITICS OF QUALITY FOR THE PUBLIC SCHOOL |
title_full_unstemmed |
TIMES OF ESCOLARIZAÇÃO… THE TIME OF THE SCHOOL AND THE TIME IN THE SCHOOL AS GUIDELINE IN THE QUARREL OF POLITICS OF QUALITY FOR THE PUBLIC SCHOOL |
title_sort |
TIMES OF ESCOLARIZAÇÃO… THE TIME OF THE SCHOOL AND THE TIME IN THE SCHOOL AS GUIDELINE IN THE QUARREL OF POLITICS OF QUALITY FOR THE PUBLIC SCHOOL |
author |
Esquinsani, Rosimar Serena Siqueira |
author_facet |
Esquinsani, Rosimar Serena Siqueira |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Esquinsani, Rosimar Serena Siqueira |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Integral time quality education politics public school organization of the school times. tempo integral qualidade políticas educacionais escola pública organização dos tempos escolares |
topic |
Integral time quality education politics public school organization of the school times. tempo integral qualidade políticas educacionais escola pública organização dos tempos escolares |
description |
The synopsis presents reflections on an curricular organization experience in integral time, with focus to for quarrels on the widening of the school time as element of quality in the public school. Bringing as backdrop the trajectory of a municipal education´s net in the Rio Grande do Sul interior, the text is based on a qualitative research developed inside of two approaches: the content analysis and the bibliographical revision thematic, arguing the idea of quality simplified in the widening of the time of permanence in the school. As conclusion, it is possible to indicate that qualitative processes to teach and to learn are not unglued from positive pertaining to school experiences and these are not off of conditions that, if include the school in integral time, do not summarize it. |
publishDate |
2011 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2011-08-18 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Pesquisa documental e revisão bibliográfica temática |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/TeorPratEduc/article/view/3901 10.4025/tpe.v12i3.3901 |
url |
https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/TeorPratEduc/article/view/3901 |
identifier_str_mv |
10.4025/tpe.v12i3.3901 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/TeorPratEduc/article/view/3901/7637 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual de Maringá |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual de Maringá |
dc.source.none.fl_str_mv |
Teoria e Prática da Educação; v. 12 n. 3 (2009); 411-415 2237-8707 1415-837X reponame:Teoria e Prática da Educação (Online) instname:Universidade Estadual de Maringá (UEM) instacron:UEM |
instname_str |
Universidade Estadual de Maringá (UEM) |
instacron_str |
UEM |
institution |
UEM |
reponame_str |
Teoria e Prática da Educação (Online) |
collection |
Teoria e Prática da Educação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Teoria e Prática da Educação (Online) - Universidade Estadual de Maringá (UEM) |
repository.mail.fl_str_mv |
teoriaepraticadaeducacao@gmail.com || teoriaepraticadaeducacao@gmail.com |
_version_ |
1792207155839893504 |