The silence of black girls/women as a representation of school negligence
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2023 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Educação em foco |
DOI: | 10.36704/eef.v26i50.7601 |
Texto Completo: | https://revista.uemg.br/index.php/educacaoemfoco/article/view/7601 |
Resumo: | There are many ways in which neglect of black girls/women is manifested. However, within the school environment these actions present themselves through silencing. This paper aims to identify the silencing of black girls/women as a representation of school negligence related to racism. The research methodology is characterized as descriptive and applied, with a predominantly qualitative approach. In order to contribute to the theme, a focus group was conducted with two black high school students from the Federal Institute of Paraná. As a result, it was possible, from the speeches of the participants, to prove the silencing of black girls/women as a representation of school negligence. |
id |
UEMG-2_b49cb33278860e1d8ad100aa716393b4 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/7601 |
network_acronym_str |
UEMG-2 |
network_name_str |
Educação em foco |
spelling |
The silence of black girls/women as a representation of school negligence El silencio de las niñas/mujeres negras como representación de la negligencia escolarO silenciamento de meninas/mulheres negras como representação da negligência escolarEscola Meninas negrasNegligênciaSilenciamentoThere are many ways in which neglect of black girls/women is manifested. However, within the school environment these actions present themselves through silencing. This paper aims to identify the silencing of black girls/women as a representation of school negligence related to racism. The research methodology is characterized as descriptive and applied, with a predominantly qualitative approach. In order to contribute to the theme, a focus group was conducted with two black high school students from the Federal Institute of Paraná. As a result, it was possible, from the speeches of the participants, to prove the silencing of black girls/women as a representation of school negligence.Hay varias formas de manifestación del abandono en relación con las niñas/mujeres negras. Sin embargo, dentro del ámbito escolar estas acciones se presentan a través del silenciamiento. El presente trabajo tiene como objetivo identificar el silenciamiento de las niñas/mujeres negras como una representación del abandono escolar. La metodología de la investigación se caracteriza por ser descriptiva y aplicada con un enfoque predominantemente cualitativo. Con el fin de contribuir con el tema, se realizó un grupo focal con dos estudiantes negros de secundaria del Instituto Federal de Paraná. Como resultado, fue posible, a partir de las declaraciones de los participantes, comprobar el silenciamiento de las niñas/mujeres negras como representación de la negligencia escolar.Existem diversas formas de manifestação da negligência em relação às meninas/mulheres negras. Contudo, dentro do ambiente escolar essas ações se apresentam por meio do silenciamento. O presente trabalho tem como objetivo identificar o silenciamento de meninas/mulheres negras, enquanto representação da negligência escolar. A metodologia da pesquisa caracteriza-se como do tipo descritiva e aplicada com uma abordagem predominantemente qualitativa. A fim de contribuir com o tema, foi realizado um grupo focal com duas alunas negras do ensino médio, do Instituto Federal do Paraná. Como resultado, foi possível, a partir das falas das participantes, comprovar o silenciamento de meninas/mulheres negras como representação da negligência escolar.EDUEMG2023-11-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revista.uemg.br/index.php/educacaoemfoco/article/view/760110.36704/eef.v26i50.7601Educação em Foco; Vol. 26 No. 50 (2023): Educação Em Foco (Publicação Contínua); 1-33Educação em Foco; Vol. 26 Núm. 50 (2023): Educação Em Foco (Publicação Contínua); 1-33Educação em Foco; v. 26 n. 50 (2023): Educação Em Foco (Publicação Contínua); 1-332317-009310.36704/eef.v26i50reponame:Educação em focoinstname:Universidade do Estado de Minas Gerais (UEMG)instacron:UEMGporhttps://revista.uemg.br/index.php/educacaoemfoco/article/view/7601/4863Copyright (c) 2023 Luiza das Mercês Silva, Gabriela Reyesinfo:eu-repo/semantics/openAccessdas Mercês Silva, LuizaReyes Ormeno , Gabriela2023-11-30T21:00:24Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/7601Revistahttps://revista.uemg.br/index.php/educacaoemfoco/indexPUBhttps://revista.uemg.br/index.php/educacaoemfoco/oairevista.educacaoemfoco@uemg.br2317-00931519-3322opendoar:2023-11-30T21:00:24Educação em foco - Universidade do Estado de Minas Gerais (UEMG)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The silence of black girls/women as a representation of school negligence El silencio de las niñas/mujeres negras como representación de la negligencia escolar O silenciamento de meninas/mulheres negras como representação da negligência escolar |
title |
The silence of black girls/women as a representation of school negligence |
spellingShingle |
The silence of black girls/women as a representation of school negligence The silence of black girls/women as a representation of school negligence das Mercês Silva, Luiza Escola Meninas negras Negligência Silenciamento das Mercês Silva, Luiza Escola Meninas negras Negligência Silenciamento |
title_short |
The silence of black girls/women as a representation of school negligence |
title_full |
The silence of black girls/women as a representation of school negligence |
title_fullStr |
The silence of black girls/women as a representation of school negligence The silence of black girls/women as a representation of school negligence |
title_full_unstemmed |
The silence of black girls/women as a representation of school negligence The silence of black girls/women as a representation of school negligence |
title_sort |
The silence of black girls/women as a representation of school negligence |
author |
das Mercês Silva, Luiza |
author_facet |
das Mercês Silva, Luiza das Mercês Silva, Luiza Reyes Ormeno , Gabriela Reyes Ormeno , Gabriela |
author_role |
author |
author2 |
Reyes Ormeno , Gabriela |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
das Mercês Silva, Luiza Reyes Ormeno , Gabriela |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Escola Meninas negras Negligência Silenciamento |
topic |
Escola Meninas negras Negligência Silenciamento |
description |
There are many ways in which neglect of black girls/women is manifested. However, within the school environment these actions present themselves through silencing. This paper aims to identify the silencing of black girls/women as a representation of school negligence related to racism. The research methodology is characterized as descriptive and applied, with a predominantly qualitative approach. In order to contribute to the theme, a focus group was conducted with two black high school students from the Federal Institute of Paraná. As a result, it was possible, from the speeches of the participants, to prove the silencing of black girls/women as a representation of school negligence. |
publishDate |
2023 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2023-11-30 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revista.uemg.br/index.php/educacaoemfoco/article/view/7601 10.36704/eef.v26i50.7601 |
url |
https://revista.uemg.br/index.php/educacaoemfoco/article/view/7601 |
identifier_str_mv |
10.36704/eef.v26i50.7601 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revista.uemg.br/index.php/educacaoemfoco/article/view/7601/4863 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2023 Luiza das Mercês Silva, Gabriela Reyes info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2023 Luiza das Mercês Silva, Gabriela Reyes |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
EDUEMG |
publisher.none.fl_str_mv |
EDUEMG |
dc.source.none.fl_str_mv |
Educação em Foco; Vol. 26 No. 50 (2023): Educação Em Foco (Publicação Contínua); 1-33 Educação em Foco; Vol. 26 Núm. 50 (2023): Educação Em Foco (Publicação Contínua); 1-33 Educação em Foco; v. 26 n. 50 (2023): Educação Em Foco (Publicação Contínua); 1-33 2317-0093 10.36704/eef.v26i50 reponame:Educação em foco instname:Universidade do Estado de Minas Gerais (UEMG) instacron:UEMG |
instname_str |
Universidade do Estado de Minas Gerais (UEMG) |
instacron_str |
UEMG |
institution |
UEMG |
reponame_str |
Educação em foco |
collection |
Educação em foco |
repository.name.fl_str_mv |
Educação em foco - Universidade do Estado de Minas Gerais (UEMG) |
repository.mail.fl_str_mv |
revista.educacaoemfoco@uemg.br |
_version_ |
1822180448613171200 |
dc.identifier.doi.none.fl_str_mv |
10.36704/eef.v26i50.7601 |