Public policies: right to learn and formative assessment
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Data de Publicação: | 2017 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Práxis Educativa (Online) |
Texto Completo: | https://revistas.uepg.br/index.php/praxiseducativa/article/view/8193 |
Resumo: | This paper deals with the right to learn in school type education and considers the assessment as assurance of teaching and learning quality. It deals with the current evaluation processes and discriminatory misconceptions of merely summative assessments, which tend to qualify students. This text evaluates the punitive bias of meritocratic grading of learning and argues that only formative assessment can ensure the right to learn. Keywords: Assessment. School education. Formative assessment. Right to learn. |
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Public policies: right to learn and formative assessmentPolíticas públicas: derecho a aprender y evaluación formativaPolíticas públicas: direito de aprender e avaliação formativaThis paper deals with the right to learn in school type education and considers the assessment as assurance of teaching and learning quality. It deals with the current evaluation processes and discriminatory misconceptions of merely summative assessments, which tend to qualify students. This text evaluates the punitive bias of meritocratic grading of learning and argues that only formative assessment can ensure the right to learn. Keywords: Assessment. School education. Formative assessment. Right to learn.El artículo trata del derecho de aprender en la educación en el entorno escolar y considera la evaluación como garantía de calidad de la enseñanza y del aprendizaje. Trata de los procesos de evaluación corrientes y conceptos erróneos discriminatorios de evaluaciones meramente acumulativa, que tienden a clasificar a los estudiantes. El texto evalúa el sesgo punitivo de notaciones meritocráticas de aprendizaje y argumenta que sólo la evaluación formativa puede garantizar el derecho a aprender. Palabras clave: Evaluación. La educación escolar. Evaluación formativa. El derecho a aprender.Este artigo trata do direito de aprender no ensino de tipo escolar e considera a avaliação como garantia da qualidade do ensino e da aprendizagem. Ele trata dos processos avaliativos correntes e dos equívocos discriminatórios de avaliações meramente somativas, tendencialmente classificatórias dos alunos. Este texto avalia o viés punitivo das notações meritocráticas da aprendizagem e sustenta que somente a avaliação formativa pode garantir o direito de aprender. Palavras-chave: Avaliação. Educação escolar. Avalição formativa. Direito de aprender.Universidade Estadual de Ponta Grossa2017-03-21info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.uepg.br/index.php/praxiseducativa/article/view/819310.5212/PraxEduc.v.11i3.0002Práxis Educativa; Vol. 11 No. 3 (2016): Dossiê: Políticas de Avaliação e Currículo; 561-576Práxis Educativa; Vol. 11 Núm. 3 (2016): Dossiê: Políticas de Avaliação e Currículo; 561-576Práxis Educativa; V. 11 N. 3 (2016): Dossiê: Políticas de Avaliação e Currículo; 561-576Práxis Educativa; v. 11 n. 3 (2016): Dossiê: Políticas de Avaliação e Currículo; 561-5761809-43091809-403110.5212/PraxEduc.v.11i3reponame:Práxis Educativa (Online)instname:Universidade Estadual de Ponta Grossa (UEPG)instacron:UEPGporhttps://revistas.uepg.br/index.php/praxiseducativa/article/view/8193/5211Copyright (c) 2016 Práxis Educativainfo:eu-repo/semantics/openAccessChizzotti, Antonio2020-04-07T13:30:35Zoai:uepg.br:article/8193Revistahttp://www.revistas2.uepg.br/index.php/praxiseducativaPUBhttps://revistas2.uepg.br/index.php/praxiseducativa/oaipraxiseducativa@uepg.br||praxiseducativa@uepg.br1809-43091809-4031opendoar:2020-04-07T13:30:35Práxis Educativa (Online) - Universidade Estadual de Ponta Grossa (UEPG)false |
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