Folkmarketing itineraries:: memories, stories and experiences
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Internacional de Folkcomunicação |
Texto Completo: | https://revistas.uepg.br/index.php/folkcom/article/view/20585 |
Resumo: | This essay intends to bring a memorialistic journey and the evolutions that the Folkmarketing theory has gone through during its 24 (twenty-four) years of existence. Based on a bibliographic review, we seek to understand how the theory construction process took place and the studies on its applicability in public and private organizations. We also postulate, briefly build the bibliometry of the theory and its genealogy. The present essay seeks, at the end of this journey, to open up new possibilities and instigate studies on the current applicability of the theory. |
id |
UEPG-29_541f7c8619791a7dfab6d6a6cb8f77c2 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:uepg.br:article/20585 |
network_acronym_str |
UEPG-29 |
network_name_str |
Revista Internacional de Folkcomunicação |
repository_id_str |
|
spelling |
Folkmarketing itineraries:: memories, stories and experiencesItinerarios de Folkmarketing:: recuerdos, historias y experienciasItinerários do Folkmarketing:: memórias, histórias e vivênciasThis essay intends to bring a memorialistic journey and the evolutions that the Folkmarketing theory has gone through during its 24 (twenty-four) years of existence. Based on a bibliographic review, we seek to understand how the theory construction process took place and the studies on its applicability in public and private organizations. We also postulate, briefly build the bibliometry of the theory and its genealogy. The present essay seeks, at the end of this journey, to open up new possibilities and instigate studies on the current applicability of the theory.Este ensayo pretende traer un recorrido memorialístico y las evoluciones que ha atravesado la teoría del Folkmarketing durante sus 24 (veinticuatro) años de existencia. Con base en una revisión bibliográfica, buscamos comprender cómo se dio el proceso de construcción de la teoría y los estudios sobre su aplicabilidad en organizaciones públicas y privadas. También postulamos, construimos brevemente la bibliometría de la teoría y su genealogía. El presente ensayo busca, al final de este recorrido, abrir nuevas posibilidades e instigar estudios sobre la aplicabilidad actual de la teoría.Este ensaio pretende trazer um percurso memorialístico e das evoluções que a teoria do Folkmarketing passou durante seus 24 (vinte e quatro) anos de existência. A partir de uma revisão bibliográfica buscamos entender como se deu o processo de construção da teoria e os estudos sobre as suas aplicabilidades em organizações públicas e privadas. Postulamos ainda, construir brevemente a bibliometria da teoria e a sua genealogia. O presente ensaio busca ao final deste caminhar, abrir novas possibilidades e instigar estudos sobre as aplicabilidades atuais da teoria.Editora UEPG2022-07-23info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/xmlhttps://revistas.uepg.br/index.php/folkcom/article/view/2058510.5212/RIF.v.20.i44.0001Revista Internacional de Folkcomunicação; v. 20 n. 44 (2022): Dossiê: Estratégias de Folkmarketing na sociedade contemporânea; 13-291807-496010.5212/RIF.v.20.i44.00010015reponame:Revista Internacional de Folkcomunicaçãoinstname:Universidade Estadual de Ponta Grossa (UEPG)instacron:UEPGporhttps://revistas.uepg.br/index.php/folkcom/article/view/20585/209209216822https://revistas.uepg.br/index.php/folkcom/article/view/20585/209209216824Copyright (c) 2022 Revista Internacional de Folkcomunicaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessJansen, EudoMaux, Suelly 2022-07-23T20:15:20Zoai:uepg.br:article/20585Revistahttp://www.revistas.uepg.br/index.php?journal=folkcomPUBhttp://www.revistas.uepg.br/index.php/folkcom/oairevistafolkcom@uepg.br||sergiogadini@yahoo.com.br1807-49601807-4960opendoar:2022-07-23T20:15:20Revista Internacional de Folkcomunicação - Universidade Estadual de Ponta Grossa (UEPG)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Folkmarketing itineraries:: memories, stories and experiences Itinerarios de Folkmarketing:: recuerdos, historias y experiencias Itinerários do Folkmarketing:: memórias, histórias e vivências |
title |
Folkmarketing itineraries:: memories, stories and experiences |
spellingShingle |
Folkmarketing itineraries:: memories, stories and experiences Jansen, Eudo |
title_short |
Folkmarketing itineraries:: memories, stories and experiences |
title_full |
Folkmarketing itineraries:: memories, stories and experiences |
title_fullStr |
Folkmarketing itineraries:: memories, stories and experiences |
title_full_unstemmed |
Folkmarketing itineraries:: memories, stories and experiences |
title_sort |
Folkmarketing itineraries:: memories, stories and experiences |
author |
Jansen, Eudo |
author_facet |
Jansen, Eudo Maux, Suelly |
author_role |
author |
author2 |
Maux, Suelly |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Jansen, Eudo Maux, Suelly |
description |
This essay intends to bring a memorialistic journey and the evolutions that the Folkmarketing theory has gone through during its 24 (twenty-four) years of existence. Based on a bibliographic review, we seek to understand how the theory construction process took place and the studies on its applicability in public and private organizations. We also postulate, briefly build the bibliometry of the theory and its genealogy. The present essay seeks, at the end of this journey, to open up new possibilities and instigate studies on the current applicability of the theory. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-07-23 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.uepg.br/index.php/folkcom/article/view/20585 10.5212/RIF.v.20.i44.0001 |
url |
https://revistas.uepg.br/index.php/folkcom/article/view/20585 |
identifier_str_mv |
10.5212/RIF.v.20.i44.0001 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.uepg.br/index.php/folkcom/article/view/20585/209209216822 https://revistas.uepg.br/index.php/folkcom/article/view/20585/209209216824 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2022 Revista Internacional de Folkcomunicação info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2022 Revista Internacional de Folkcomunicação |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf text/xml |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Editora UEPG |
publisher.none.fl_str_mv |
Editora UEPG |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Internacional de Folkcomunicação; v. 20 n. 44 (2022): Dossiê: Estratégias de Folkmarketing na sociedade contemporânea; 13-29 1807-4960 10.5212/RIF.v.20.i44.00010015 reponame:Revista Internacional de Folkcomunicação instname:Universidade Estadual de Ponta Grossa (UEPG) instacron:UEPG |
instname_str |
Universidade Estadual de Ponta Grossa (UEPG) |
instacron_str |
UEPG |
institution |
UEPG |
reponame_str |
Revista Internacional de Folkcomunicação |
collection |
Revista Internacional de Folkcomunicação |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Internacional de Folkcomunicação - Universidade Estadual de Ponta Grossa (UEPG) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistafolkcom@uepg.br||sergiogadini@yahoo.com.br |
_version_ |
1799317372181413888 |