Folkmarketing itineraries:: memories, stories and experiences

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Jansen, Eudo
Data de Publicação: 2022
Outros Autores: Maux, Suelly
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Internacional de Folkcomunicação
Texto Completo: https://revistas.uepg.br/index.php/folkcom/article/view/20585
Resumo: This essay intends to bring a memorialistic journey and the evolutions that the Folkmarketing theory has gone through during its 24 (twenty-four) years of existence. Based on a bibliographic review, we seek to understand how the theory construction process took place and the studies on its applicability in public and private organizations. We also postulate, briefly build the bibliometry of the theory and its genealogy. The present essay seeks, at the end of this journey, to open up new possibilities and instigate studies on the current applicability of the theory.
id UEPG-29_541f7c8619791a7dfab6d6a6cb8f77c2
oai_identifier_str oai:uepg.br:article/20585
network_acronym_str UEPG-29
network_name_str Revista Internacional de Folkcomunicação
repository_id_str
spelling Folkmarketing itineraries:: memories, stories and experiencesItinerarios de Folkmarketing:: recuerdos, historias y experienciasItinerários do Folkmarketing:: memórias, histórias e vivênciasThis essay intends to bring a memorialistic journey and the evolutions that the Folkmarketing theory has gone through during its 24 (twenty-four) years of existence. Based on a bibliographic review, we seek to understand how the theory construction process took place and the studies on its applicability in public and private organizations. We also postulate, briefly build the bibliometry of the theory and its genealogy. The present essay seeks, at the end of this journey, to open up new possibilities and instigate studies on the current applicability of the theory.Este ensayo pretende traer un recorrido memorialístico y las evoluciones que ha atravesado la teoría del Folkmarketing durante sus 24 (veinticuatro) años de existencia. Con base en una revisión bibliográfica, buscamos comprender cómo se dio el proceso de construcción de la teoría y los estudios sobre su aplicabilidad en organizaciones públicas y privadas. También postulamos, construimos brevemente la bibliometría de la teoría y su genealogía. El presente ensayo busca, al final de este recorrido, abrir nuevas posibilidades e instigar estudios sobre la aplicabilidad actual de la teoría.Este ensaio pretende trazer um percurso memorialístico e das evoluções que a teoria do Folkmarketing passou durante seus 24 (vinte e quatro) anos de existência. A partir de uma revisão bibliográfica buscamos entender como se deu o processo de construção da teoria e os estudos sobre as suas aplicabilidades em organizações públicas e privadas. Postulamos ainda, construir brevemente a bibliometria da teoria e a sua genealogia. O presente ensaio busca ao final deste caminhar, abrir novas possibilidades e instigar estudos sobre as aplicabilidades atuais da teoria.Editora UEPG2022-07-23info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/xmlhttps://revistas.uepg.br/index.php/folkcom/article/view/2058510.5212/RIF.v.20.i44.0001Revista Internacional de Folkcomunicação; v. 20 n. 44 (2022): Dossiê: Estratégias de Folkmarketing na sociedade contemporânea; 13-291807-496010.5212/RIF.v.20.i44.00010015reponame:Revista Internacional de Folkcomunicaçãoinstname:Universidade Estadual de Ponta Grossa (UEPG)instacron:UEPGporhttps://revistas.uepg.br/index.php/folkcom/article/view/20585/209209216822https://revistas.uepg.br/index.php/folkcom/article/view/20585/209209216824Copyright (c) 2022 Revista Internacional de Folkcomunicaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessJansen, EudoMaux, Suelly 2022-07-23T20:15:20Zoai:uepg.br:article/20585Revistahttp://www.revistas.uepg.br/index.php?journal=folkcomPUBhttp://www.revistas.uepg.br/index.php/folkcom/oairevistafolkcom@uepg.br||sergiogadini@yahoo.com.br1807-49601807-4960opendoar:2022-07-23T20:15:20Revista Internacional de Folkcomunicação - Universidade Estadual de Ponta Grossa (UEPG)false
dc.title.none.fl_str_mv Folkmarketing itineraries:: memories, stories and experiences
Itinerarios de Folkmarketing:: recuerdos, historias y experiencias
Itinerários do Folkmarketing:: memórias, histórias e vivências
title Folkmarketing itineraries:: memories, stories and experiences
spellingShingle Folkmarketing itineraries:: memories, stories and experiences
Jansen, Eudo
title_short Folkmarketing itineraries:: memories, stories and experiences
title_full Folkmarketing itineraries:: memories, stories and experiences
title_fullStr Folkmarketing itineraries:: memories, stories and experiences
title_full_unstemmed Folkmarketing itineraries:: memories, stories and experiences
title_sort Folkmarketing itineraries:: memories, stories and experiences
author Jansen, Eudo
author_facet Jansen, Eudo
Maux, Suelly
author_role author
author2 Maux, Suelly
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Jansen, Eudo
Maux, Suelly
description This essay intends to bring a memorialistic journey and the evolutions that the Folkmarketing theory has gone through during its 24 (twenty-four) years of existence. Based on a bibliographic review, we seek to understand how the theory construction process took place and the studies on its applicability in public and private organizations. We also postulate, briefly build the bibliometry of the theory and its genealogy. The present essay seeks, at the end of this journey, to open up new possibilities and instigate studies on the current applicability of the theory.
publishDate 2022
dc.date.none.fl_str_mv 2022-07-23
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistas.uepg.br/index.php/folkcom/article/view/20585
10.5212/RIF.v.20.i44.0001
url https://revistas.uepg.br/index.php/folkcom/article/view/20585
identifier_str_mv 10.5212/RIF.v.20.i44.0001
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.uepg.br/index.php/folkcom/article/view/20585/209209216822
https://revistas.uepg.br/index.php/folkcom/article/view/20585/209209216824
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2022 Revista Internacional de Folkcomunicação
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2022 Revista Internacional de Folkcomunicação
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
text/xml
dc.publisher.none.fl_str_mv Editora UEPG
publisher.none.fl_str_mv Editora UEPG
dc.source.none.fl_str_mv Revista Internacional de Folkcomunicação; v. 20 n. 44 (2022): Dossiê: Estratégias de Folkmarketing na sociedade contemporânea; 13-29
1807-4960
10.5212/RIF.v.20.i44.00010015
reponame:Revista Internacional de Folkcomunicação
instname:Universidade Estadual de Ponta Grossa (UEPG)
instacron:UEPG
instname_str Universidade Estadual de Ponta Grossa (UEPG)
instacron_str UEPG
institution UEPG
reponame_str Revista Internacional de Folkcomunicação
collection Revista Internacional de Folkcomunicação
repository.name.fl_str_mv Revista Internacional de Folkcomunicação - Universidade Estadual de Ponta Grossa (UEPG)
repository.mail.fl_str_mv revistafolkcom@uepg.br||sergiogadini@yahoo.com.br
_version_ 1799317372181413888