Comunicação Organizacional, Sociedade da Informação e o Folkmarketing: Uma Integração de Aspectos Históricos e Estratégicos
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Data de Publicação: | 2022 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Internacional de Folkcomunicação |
Texto Completo: | https://revistas.uepg.br/index.php/folkcom/article/view/20575 |
Resumo: | The present study analyzes intersections between Organizational Communication and Folkmarketing through historical elements of the formation of a construct focused on the communicational role as a relevant factor for organizations in the image aspect. In view of this, the path taken by this field is exposed not only in Brazil, but also in the United States, a country that is one of the precursors in this practice. The evolution of Organizational Communication in the country in the final years of the Military Regime is incisively demonstrated, as well as the new consumer behavior of that time. The role played by Folkmarketing and its integration with elements of the field that involves communication in organizations is raised with emphasis, leaving evidence at the end of the work, the decisive role of Folkmarketing as an effective and affective strategy with the consumer public increasingly aware and demanding in the current scenario of the Information Society. |
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Comunicação Organizacional, Sociedade da Informação e o Folkmarketing: Uma Integração de Aspectos Históricos e Estratégicos The present study analyzes intersections between Organizational Communication and Folkmarketing through historical elements of the formation of a construct focused on the communicational role as a relevant factor for organizations in the image aspect. In view of this, the path taken by this field is exposed not only in Brazil, but also in the United States, a country that is one of the precursors in this practice. The evolution of Organizational Communication in the country in the final years of the Military Regime is incisively demonstrated, as well as the new consumer behavior of that time. The role played by Folkmarketing and its integration with elements of the field that involves communication in organizations is raised with emphasis, leaving evidence at the end of the work, the decisive role of Folkmarketing as an effective and affective strategy with the consumer public increasingly aware and demanding in the current scenario of the Information Society. El presente estudio analiza las intersecciones entre la Comunicación Organizacional y el Folkmarketing a través de elementos históricos de la formación de un constructo enfocado en el rol comunicacional como factor relevante para las organizaciones en términos de imagen. Ante ello, se expone el camino recorrido por este campo no sólo en Brasil, sino también en los Estados Unidos, país que es uno de los precursores en esta práctica. Se demuestra de manera incisiva la evolución de la Comunicación Organizacional en el país en los años finales del Régimen Militar, así como el nuevo comportamiento consumista de la época. Se destaca con énfasis el papel que juega el Folkmarketing y su integración con elementos del campo que involucra la comunicación en las organizaciones, dejando evidencia al final del trabajo, el papel decisivo del Folkmarketing como estrategia eficaz y afectiva con el público consumidor cada vez más consciente y exigentes en el actual escenario de la Sociedad de la Información.O presente estudo analisa intersecções entre a Comunicação Organizacional e o Folkmarketing por meio de elementos históricos da formação de um constructo voltado ao papel comunicacional como fator de relevo às organizações no quesito imagem. Diante disso, é exposto o caminho trilhado por este campo não só no Brasil, mas também nos Estados Unidos, país que é um dos precursores nessa prática. Demonstra-se de modo incisivo a evolução da Comunicação Organizacional no país nos anos finais do Regime Militar, bem como o novo comportamento do consumidor de então. É levantado com ênfase o papel desempenhado pelo Folkmarketing e sua integração com elementos da seara que envolve a comunicação nas organizações, restando evidenciado ao término do trabalho, o decisivo papel do Folkmarketing como estratégia efetiva e afetiva junto ao público consumidor cada vez consciente e exigente no atual cenário da Sociedade da Informação. Editora UEPG2022-07-23info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/xmlhttps://revistas.uepg.br/index.php/folkcom/article/view/2057510.5212/RIF.v.20.i44.0009Revista Internacional de Folkcomunicação; v. 20 n. 44 (2022): Dossiê: Estratégias de Folkmarketing na sociedade contemporânea; 159-1721807-496010.5212/RIF.v.20.i44.00010015reponame:Revista Internacional de Folkcomunicaçãoinstname:Universidade Estadual de Ponta Grossa (UEPG)instacron:UEPGporhttps://revistas.uepg.br/index.php/folkcom/article/view/20575/209209216840https://revistas.uepg.br/index.php/folkcom/article/view/20575/209209216846Copyright (c) 2022 Revista Internacional de Folkcomunicaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessProcópio, Pedro Paulo2023-05-25T13:47:47Zoai:uepg.br:article/20575Revistahttp://www.revistas.uepg.br/index.php?journal=folkcomPUBhttp://www.revistas.uepg.br/index.php/folkcom/oairevistafolkcom@uepg.br||sergiogadini@yahoo.com.br1807-49601807-4960opendoar:2023-05-25T13:47:47Revista Internacional de Folkcomunicação - Universidade Estadual de Ponta Grossa (UEPG)false |
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