à escuta da infância

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: lopes, alessandra
Data de Publicação: 2018
Outros Autores: olarieta, beatriz fabiana, silva, carla
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Childhood & Philosophy (Rio de Janeiro. Online)
Texto Completo: https://www.e-publicacoes.uerj.br/childhood/article/view/37222
Resumo: In this dossiê we present ten texts that, from different perspectives, listen to the voice of childhood. Eight of them were selected from papers addressed at the IX Colloquium on Philosophy and Education, with the them "Philosophy and education in wandering: inventing school, childhood of thinking", held at the University of the State of Rio de Janeiro between 1 and 5 October of 2018. Regardless,  the discipline from which they develop their arguments and the practices that feed them, etc., all of them engage in the task of "listening to" childhood. We hope this dossiê gives good and stimulating resonances to our readers, allowing them to be opened to the childhood, the otherness and the diversity that this dossier contains.
id UERJ-22_ec54a05a5ce224de516e78aa432c949b
oai_identifier_str oai:ojs.www.e-publicacoes.uerj.br:article/37222
network_acronym_str UERJ-22
network_name_str Childhood & Philosophy (Rio de Janeiro. Online)
repository_id_str
spelling à escuta da infânciaescuchar a la infancialistening childhoodIn this dossiê we present ten texts that, from different perspectives, listen to the voice of childhood. Eight of them were selected from papers addressed at the IX Colloquium on Philosophy and Education, with the them "Philosophy and education in wandering: inventing school, childhood of thinking", held at the University of the State of Rio de Janeiro between 1 and 5 October of 2018. Regardless,  the discipline from which they develop their arguments and the practices that feed them, etc., all of them engage in the task of "listening to" childhood. We hope this dossiê gives good and stimulating resonances to our readers, allowing them to be opened to the childhood, the otherness and the diversity that this dossier contains.Neste dossiê nós apresentamos dez textos que, desde diferentes perspectivas, pensam a infância. Oito deles foram selecionados entre as comunicações apresentadas no IX Colóquio de Filosofia e Educação, cuja reflexão traz  “Filosofia e educação em errância: inventar escola, infâncias do pensar”, ocorrido na Universidade do Estado do Rio de Janeiro entre os dias 1 e 5 de outubro de 2018. Desses textos, dois procedem do fluxo normal da revista. Independentemente de sua procedência, quer dizer, de sua postura e da disciplina a partir da qual desenvolvem os seus argumentos, bem como das práticas que os alimentam, etc., todos eles se entregam à tarefa de “estar à escuta” da infância, de ficar tendidos a ela. Desejamos aos leitores(as)-escutadores(as) que este dossiê lhes deixe boas e estimulantes ressonâncias; que os deixe ser rompidos pela infância que convida à escuta de si e do outro num corpo só que comporta toda a diversidade que este dossiê convida.En este dossiê presentamos diez textos que, desde diferentes perspectivas, piensan la infancia. Ocho de ellos fueron presentados en el marco del IX Coloquio Internacional de Filosofia y Educación, celebrado en la Universidad del Estado de Río de Janeiro, del 1 al 5 de octubre de 2018. Otros dos proceden del flujo normal de la revista. Independientemente de su procedencia, es decir, de su postura y de la disciplina a partir de la cual desarrollan sus argumentos, así como de las prácticas que los alimentan, todos ellos se entregan a la tarea de "estar a la escucha" de la infancia, se entregan a ella. Deseamos a los lectores (as) de este dossier que les deje buenas y estimulantes resonancias; que les permita quebrarse por la infancia que invita a la escucha de sí y del otro en un único cuerpo que comporte toda la diversidad que este dossiê invita.Universidade do Estado do Rio de Janeiro2018-09-13info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.e-publicacoes.uerj.br/childhood/article/view/3722210.12957/childphilo.2018.37222childhood & philosophy; Vol. 14 Núm. 31 (2018): sep./dec.; 539-543childhood & philosophy; v. 14 n. 31 (2018): set./dez.; 539-543childhood & philosophy; Vol. 14 No. 31 (2018): sep./dec.; 539-5431984-5987reponame:Childhood & Philosophy (Rio de Janeiro. Online)instname:Universidade do Estado do Rio de Janeiro (UERJ)instacron:UERJporhttps://www.e-publicacoes.uerj.br/childhood/article/view/37222/26369Copyright (c) 2018 childhood & philosophyinfo:eu-repo/semantics/openAccesslopes, alessandraolarieta, beatriz fabianasilva, carla2020-01-22T15:01:13Zoai:ojs.www.e-publicacoes.uerj.br:article/37222Revistahttps://www.e-publicacoes.uerj.br/index.php/childhoodPUBhttps://www.e-publicacoes.uerj.br/index.php/childhood/oaiwokohan@gmail.com || wokohan@gmail.com1984-59871984-5987opendoar:2020-01-22T15:01:13Childhood & Philosophy (Rio de Janeiro. Online) - Universidade do Estado do Rio de Janeiro (UERJ)false
dc.title.none.fl_str_mv à escuta da infância
escuchar a la infancia
listening childhood
title à escuta da infância
spellingShingle à escuta da infância
lopes, alessandra
title_short à escuta da infância
title_full à escuta da infância
title_fullStr à escuta da infância
title_full_unstemmed à escuta da infância
title_sort à escuta da infância
author lopes, alessandra
author_facet lopes, alessandra
olarieta, beatriz fabiana
silva, carla
author_role author
author2 olarieta, beatriz fabiana
silva, carla
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv lopes, alessandra
olarieta, beatriz fabiana
silva, carla
description In this dossiê we present ten texts that, from different perspectives, listen to the voice of childhood. Eight of them were selected from papers addressed at the IX Colloquium on Philosophy and Education, with the them "Philosophy and education in wandering: inventing school, childhood of thinking", held at the University of the State of Rio de Janeiro between 1 and 5 October of 2018. Regardless,  the discipline from which they develop their arguments and the practices that feed them, etc., all of them engage in the task of "listening to" childhood. We hope this dossiê gives good and stimulating resonances to our readers, allowing them to be opened to the childhood, the otherness and the diversity that this dossier contains.
publishDate 2018
dc.date.none.fl_str_mv 2018-09-13
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.e-publicacoes.uerj.br/childhood/article/view/37222
10.12957/childphilo.2018.37222
url https://www.e-publicacoes.uerj.br/childhood/article/view/37222
identifier_str_mv 10.12957/childphilo.2018.37222
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.e-publicacoes.uerj.br/childhood/article/view/37222/26369
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2018 childhood & philosophy
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2018 childhood & philosophy
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade do Estado do Rio de Janeiro
publisher.none.fl_str_mv Universidade do Estado do Rio de Janeiro
dc.source.none.fl_str_mv childhood & philosophy; Vol. 14 Núm. 31 (2018): sep./dec.; 539-543
childhood & philosophy; v. 14 n. 31 (2018): set./dez.; 539-543
childhood & philosophy; Vol. 14 No. 31 (2018): sep./dec.; 539-543
1984-5987
reponame:Childhood & Philosophy (Rio de Janeiro. Online)
instname:Universidade do Estado do Rio de Janeiro (UERJ)
instacron:UERJ
instname_str Universidade do Estado do Rio de Janeiro (UERJ)
instacron_str UERJ
institution UERJ
reponame_str Childhood & Philosophy (Rio de Janeiro. Online)
collection Childhood & Philosophy (Rio de Janeiro. Online)
repository.name.fl_str_mv Childhood & Philosophy (Rio de Janeiro. Online) - Universidade do Estado do Rio de Janeiro (UERJ)
repository.mail.fl_str_mv wokohan@gmail.com || wokohan@gmail.com
_version_ 1799317591804608512