COMUNIDADE BOOKTUBER E SUA RELAÇÃO COM O INCENTIVO À LEITURA
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2020 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Communitas |
Texto Completo: | https://periodicos.ufac.br/index.php/COMMUNITAS/article/view/4308 |
Resumo: | This article aims to analyze the rapport between the booktuber community and the reading encouraging. Firstly, it seeks contextualize this community and the plataform on which the community is host. It was also necessary to define the contemporary reader profile in order of better understand his choices. Then, the text highlights the strategies used by booktubers which have an articulation with the reading encouraging. The exploratory research was carried out with the support of three different questionnaires. Through those questionnaires it was possible to evidence the positive impact of booktubers on their viewers, with regard to encouraging them as readers. |
id |
UFAC-2_7d0cf90814b7579020d4574350e18265 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/4308 |
network_acronym_str |
UFAC-2 |
network_name_str |
Communitas |
repository_id_str |
|
spelling |
COMUNIDADE BOOKTUBER E SUA RELAÇÃO COM O INCENTIVO À LEITURAIncentivo à leituraComunidade booktubeLeitor contemporâneoThis article aims to analyze the rapport between the booktuber community and the reading encouraging. Firstly, it seeks contextualize this community and the plataform on which the community is host. It was also necessary to define the contemporary reader profile in order of better understand his choices. Then, the text highlights the strategies used by booktubers which have an articulation with the reading encouraging. The exploratory research was carried out with the support of three different questionnaires. Through those questionnaires it was possible to evidence the positive impact of booktubers on their viewers, with regard to encouraging them as readers.Esse artigo propõe-se a analisar a relação da comunidade booktube com o incentivo à leitura. Em um primeiro momento, procura-se contextualizar essa comunidade e a plataforma na qual ela se hospeda. Foi também necessário traçar o perfil do leitor contemporâneo para assim, compreender melhor suas escolhas. Em seguida, o texto destaca as estratégias utilizadas pelos booktubers às quais apresentam uma articulação com o incentivo à leitura. A pesquisa exploratória foi feita com o apoio de três diferentes questionários, através desses últimos foi possível evidenciar o impacto positivo dos booktubers em seus espectadores, no que diz respeito a encorajá-los como leitores.Editora da Universidade Federal do Acre - EDUFAC2020-12-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufac.br/index.php/COMMUNITAS/article/view/4308Communitas; v. 4 n. 8 (2020): DESDOBRAMENTOS: PAISAGENS LITERÁRIAS NO SÉCULO XXI; 199-219Communitas; Vol. 4 No. 8 (2020): DESDOBRAMENTOS: PAISAGENS LITERÁRIAS NO SÉCULO XXI; 199-219Revista Communitas; ##issue.vol## 4 ##issue.no## 8 (2020): DESDOBRAMENTOS: PAISAGENS LITERÁRIAS NO SÉCULO XXI; 199-2192526-5970reponame:Communitasinstname:Universidade Federal do Acre (UFAC)instacron:UFACporhttps://periodicos.ufac.br/index.php/COMMUNITAS/article/view/4308/2628Copyright (c) 2020 Communitasinfo:eu-repo/semantics/openAccessVieira de Oliveira Barbosa, Dianade Fátima Martins, Roberta Oliveira Ramos, Tânia Regina 2021-01-12T19:30:39Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/4308Revistahttps://periodicos.ufac.br/revista/index.php/COMMUNITASPUBhttps://periodicos.ufac.br/revista/index.php/COMMUNITAS/oairevistas@ufac.br || rafael.goncalves@ufac.br2526-59702526-5970opendoar:2021-01-12T19:30:39Communitas - Universidade Federal do Acre (UFAC)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
COMUNIDADE BOOKTUBER E SUA RELAÇÃO COM O INCENTIVO À LEITURA |
title |
COMUNIDADE BOOKTUBER E SUA RELAÇÃO COM O INCENTIVO À LEITURA |
spellingShingle |
COMUNIDADE BOOKTUBER E SUA RELAÇÃO COM O INCENTIVO À LEITURA Vieira de Oliveira Barbosa, Diana Incentivo à leitura Comunidade booktube Leitor contemporâneo |
title_short |
COMUNIDADE BOOKTUBER E SUA RELAÇÃO COM O INCENTIVO À LEITURA |
title_full |
COMUNIDADE BOOKTUBER E SUA RELAÇÃO COM O INCENTIVO À LEITURA |
title_fullStr |
COMUNIDADE BOOKTUBER E SUA RELAÇÃO COM O INCENTIVO À LEITURA |
title_full_unstemmed |
COMUNIDADE BOOKTUBER E SUA RELAÇÃO COM O INCENTIVO À LEITURA |
title_sort |
COMUNIDADE BOOKTUBER E SUA RELAÇÃO COM O INCENTIVO À LEITURA |
author |
Vieira de Oliveira Barbosa, Diana |
author_facet |
Vieira de Oliveira Barbosa, Diana de Fátima Martins, Roberta Oliveira Ramos, Tânia Regina |
author_role |
author |
author2 |
de Fátima Martins, Roberta Oliveira Ramos, Tânia Regina |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Vieira de Oliveira Barbosa, Diana de Fátima Martins, Roberta Oliveira Ramos, Tânia Regina |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Incentivo à leitura Comunidade booktube Leitor contemporâneo |
topic |
Incentivo à leitura Comunidade booktube Leitor contemporâneo |
description |
This article aims to analyze the rapport between the booktuber community and the reading encouraging. Firstly, it seeks contextualize this community and the plataform on which the community is host. It was also necessary to define the contemporary reader profile in order of better understand his choices. Then, the text highlights the strategies used by booktubers which have an articulation with the reading encouraging. The exploratory research was carried out with the support of three different questionnaires. Through those questionnaires it was possible to evidence the positive impact of booktubers on their viewers, with regard to encouraging them as readers. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-12-15 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufac.br/index.php/COMMUNITAS/article/view/4308 |
url |
https://periodicos.ufac.br/index.php/COMMUNITAS/article/view/4308 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufac.br/index.php/COMMUNITAS/article/view/4308/2628 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2020 Communitas info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2020 Communitas |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Editora da Universidade Federal do Acre - EDUFAC |
publisher.none.fl_str_mv |
Editora da Universidade Federal do Acre - EDUFAC |
dc.source.none.fl_str_mv |
Communitas; v. 4 n. 8 (2020): DESDOBRAMENTOS: PAISAGENS LITERÁRIAS NO SÉCULO XXI; 199-219 Communitas; Vol. 4 No. 8 (2020): DESDOBRAMENTOS: PAISAGENS LITERÁRIAS NO SÉCULO XXI; 199-219 Revista Communitas; ##issue.vol## 4 ##issue.no## 8 (2020): DESDOBRAMENTOS: PAISAGENS LITERÁRIAS NO SÉCULO XXI; 199-219 2526-5970 reponame:Communitas instname:Universidade Federal do Acre (UFAC) instacron:UFAC |
instname_str |
Universidade Federal do Acre (UFAC) |
instacron_str |
UFAC |
institution |
UFAC |
reponame_str |
Communitas |
collection |
Communitas |
repository.name.fl_str_mv |
Communitas - Universidade Federal do Acre (UFAC) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistas@ufac.br || rafael.goncalves@ufac.br |
_version_ |
1798313223609384960 |