Formação professores: política e profissionalização
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2004 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Livro |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da Universidade Federal de Alagoas (UFAL) |
Texto Completo: | http://www.repositorio.ufal.br/handle/riufal/1297 |
Resumo: | Addresses the training of education professionals, their problems, their difficulties, and their occupational diseases will not have to interfere with or to contribute to a change in the educational situation of the country. Discusses teacher education in the modern world, the teachers of the crisis and the issue of professionalization in today's society and presents issues related to the Initial Training and Continuing Teacher Education. Chapters: Teacher education: policy and vocational training; continuing education: a building space of knowledge needed for youth and adult educator; Distance education in teacher training; An approach on Information and Communication Technologies in teacher education; The social role of the university: reflections on teacher training; Chat as a pedagogical tool in learning and teaching work; An experience in training teachers in the distance: the TV course at the School and Today's Challenges; Reflecting on the ongoing training of adult education teachers in the city of Maceio; The affectivity as a mediator in the formation process of literacy of young people and adults; Recent policies for the training of teachers of basic education in Brazil; Training of teachers in service: undergraduate degree in Pedagogy distance of Ufal. |
id |
UFAL_9f11bed6e9a99e04f46c9109fac8cdcc |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:www.repositorio.ufal.br:riufal/1297 |
network_acronym_str |
UFAL |
network_name_str |
Repositório Institucional da Universidade Federal de Alagoas (UFAL) |
repository_id_str |
|
spelling |
Formação professores: política e profissionalizaçãoEducaçãoProfessores – FormaçãoPolítica educacionalCNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAOAddresses the training of education professionals, their problems, their difficulties, and their occupational diseases will not have to interfere with or to contribute to a change in the educational situation of the country. Discusses teacher education in the modern world, the teachers of the crisis and the issue of professionalization in today's society and presents issues related to the Initial Training and Continuing Teacher Education. Chapters: Teacher education: policy and vocational training; continuing education: a building space of knowledge needed for youth and adult educator; Distance education in teacher training; An approach on Information and Communication Technologies in teacher education; The social role of the university: reflections on teacher training; Chat as a pedagogical tool in learning and teaching work; An experience in training teachers in the distance: the TV course at the School and Today's Challenges; Reflecting on the ongoing training of adult education teachers in the city of Maceio; The affectivity as a mediator in the formation process of literacy of young people and adults; Recent policies for the training of teachers of basic education in Brazil; Training of teachers in service: undergraduate degree in Pedagogy distance of Ufal.Aborda a formação dos profissionais da educação, seus problemas, suas dificuldades, e suas doenças ocupacionais não teremos como interferir nem como contribuir para uma mudança no quadro educacional do país. Discute a formação do professor no mundo moderno, a crise do professorado e a questão da sua profissionalização na sociedade atual e apresenta questões relacionadas à Formação Inicial e à Formação Continuada de Professores. Capítulos: Formação de professores: política e profissionalização; Formação continuada: um espaço de construção de saberes necessários ao educador de jovens e adultos; Educação a distância na formação de professores;Uma abordagem sobre as Tecnologias da Informação e Comunicação na formação do professor;O papel social da universidade: reflexões acerca da formação do professor; Chat como ferramenta pedagógica na aprendizagem e no trabalho docente; Uma experiência em formação de professores a distância: o curso TV na Escola e os Desafios de Hoje; Refletindo sobre a formação continuada dos professores da EJA no município de Maceió; A afetividade como mediação no processo formativo para alfabetizadores de pessoas jovens e adultas;As políticas recentes para a formação dos professores da educação básica no Brasil; Formação de professores em serviço: curso de graduação em Pedagogia a distância da Ufal.Editora da Universidade Federal de AlagoasBrasilEDUFAL2016-04-15T13:33:07Z2016-04-152016-04-15T13:33:07Z2004info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bookapplication/pdfMERCADO, Luís Paulo Leopoldo; KULLOK, Maísa Brandão Gomes (Org.). Formação de professores: política e profissionalização. Maceió: PPGE/CEDU : EDUFAL, 2004. ISBN 85-7177-202-185-7177-206-1http://www.repositorio.ufal.br/handle/riufal/1297porMercado, Luís Paulo LeopoldoKullok, Maísa Brandão Gomesinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Institucional da Universidade Federal de Alagoas (UFAL)instname:Universidade Federal de Alagoas (UFAL)instacron:UFAL2018-03-22T21:10:33Zoai:www.repositorio.ufal.br:riufal/1297Repositório InstitucionalPUBhttp://www.repositorio.ufal.br/oai/requestri@sibi.ufal.bropendoar:2018-03-22T21:10:33Repositório Institucional da Universidade Federal de Alagoas (UFAL) - Universidade Federal de Alagoas (UFAL)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Formação professores: política e profissionalização |
title |
Formação professores: política e profissionalização |
spellingShingle |
Formação professores: política e profissionalização Mercado, Luís Paulo Leopoldo Educação Professores – Formação Política educacional CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO |
title_short |
Formação professores: política e profissionalização |
title_full |
Formação professores: política e profissionalização |
title_fullStr |
Formação professores: política e profissionalização |
title_full_unstemmed |
Formação professores: política e profissionalização |
title_sort |
Formação professores: política e profissionalização |
author |
Mercado, Luís Paulo Leopoldo |
author_facet |
Mercado, Luís Paulo Leopoldo Kullok, Maísa Brandão Gomes |
author_role |
author |
author2 |
Kullok, Maísa Brandão Gomes |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Mercado, Luís Paulo Leopoldo Kullok, Maísa Brandão Gomes |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Educação Professores – Formação Política educacional CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO |
topic |
Educação Professores – Formação Política educacional CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO |
description |
Addresses the training of education professionals, their problems, their difficulties, and their occupational diseases will not have to interfere with or to contribute to a change in the educational situation of the country. Discusses teacher education in the modern world, the teachers of the crisis and the issue of professionalization in today's society and presents issues related to the Initial Training and Continuing Teacher Education. Chapters: Teacher education: policy and vocational training; continuing education: a building space of knowledge needed for youth and adult educator; Distance education in teacher training; An approach on Information and Communication Technologies in teacher education; The social role of the university: reflections on teacher training; Chat as a pedagogical tool in learning and teaching work; An experience in training teachers in the distance: the TV course at the School and Today's Challenges; Reflecting on the ongoing training of adult education teachers in the city of Maceio; The affectivity as a mediator in the formation process of literacy of young people and adults; Recent policies for the training of teachers of basic education in Brazil; Training of teachers in service: undergraduate degree in Pedagogy distance of Ufal. |
publishDate |
2004 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2004 2016-04-15T13:33:07Z 2016-04-15 2016-04-15T13:33:07Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/book |
format |
book |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
MERCADO, Luís Paulo Leopoldo; KULLOK, Maísa Brandão Gomes (Org.). Formação de professores: política e profissionalização. Maceió: PPGE/CEDU : EDUFAL, 2004. ISBN 85-7177-202-1 85-7177-206-1 http://www.repositorio.ufal.br/handle/riufal/1297 |
identifier_str_mv |
MERCADO, Luís Paulo Leopoldo; KULLOK, Maísa Brandão Gomes (Org.). Formação de professores: política e profissionalização. Maceió: PPGE/CEDU : EDUFAL, 2004. ISBN 85-7177-202-1 85-7177-206-1 |
url |
http://www.repositorio.ufal.br/handle/riufal/1297 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Editora da Universidade Federal de Alagoas Brasil EDUFAL |
publisher.none.fl_str_mv |
Editora da Universidade Federal de Alagoas Brasil EDUFAL |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Institucional da Universidade Federal de Alagoas (UFAL) instname:Universidade Federal de Alagoas (UFAL) instacron:UFAL |
instname_str |
Universidade Federal de Alagoas (UFAL) |
instacron_str |
UFAL |
institution |
UFAL |
reponame_str |
Repositório Institucional da Universidade Federal de Alagoas (UFAL) |
collection |
Repositório Institucional da Universidade Federal de Alagoas (UFAL) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Institucional da Universidade Federal de Alagoas (UFAL) - Universidade Federal de Alagoas (UFAL) |
repository.mail.fl_str_mv |
ri@sibi.ufal.br |
_version_ |
1748233739730681856 |