Formação professores: política e profissionalização

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Mercado, Luís Paulo Leopoldo
Data de Publicação: 2004
Outros Autores: Kullok, Maísa Brandão Gomes
Tipo de documento: Livro
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Institucional da Universidade Federal de Alagoas (UFAL)
Texto Completo: http://www.repositorio.ufal.br/handle/riufal/1297
Resumo: Addresses the training of education professionals, their problems, their difficulties, and their occupational diseases will not have to interfere with or to contribute to a change in the educational situation of the country. Discusses teacher education in the modern world, the teachers of the crisis and the issue of professionalization in today's society and presents issues related to the Initial Training and Continuing Teacher Education. Chapters: Teacher education: policy and vocational training; continuing education: a building space of knowledge needed for youth and adult educator; Distance education in teacher training; An approach on Information and Communication Technologies in teacher education; The social role of the university: reflections on teacher training; Chat as a pedagogical tool in learning and teaching work; An experience in training teachers in the distance: the TV course at the School and Today's Challenges; Reflecting on the ongoing training of adult education teachers in the city of Maceio; The affectivity as a mediator in the formation process of literacy of young people and adults; Recent policies for the training of teachers of basic education in Brazil; Training of teachers in service: undergraduate degree in Pedagogy distance of Ufal.
id UFAL_9f11bed6e9a99e04f46c9109fac8cdcc
oai_identifier_str oai:www.repositorio.ufal.br:riufal/1297
network_acronym_str UFAL
network_name_str Repositório Institucional da Universidade Federal de Alagoas (UFAL)
repository_id_str
spelling Formação professores: política e profissionalizaçãoEducaçãoProfessores – FormaçãoPolítica educacionalCNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAOAddresses the training of education professionals, their problems, their difficulties, and their occupational diseases will not have to interfere with or to contribute to a change in the educational situation of the country. Discusses teacher education in the modern world, the teachers of the crisis and the issue of professionalization in today's society and presents issues related to the Initial Training and Continuing Teacher Education. Chapters: Teacher education: policy and vocational training; continuing education: a building space of knowledge needed for youth and adult educator; Distance education in teacher training; An approach on Information and Communication Technologies in teacher education; The social role of the university: reflections on teacher training; Chat as a pedagogical tool in learning and teaching work; An experience in training teachers in the distance: the TV course at the School and Today's Challenges; Reflecting on the ongoing training of adult education teachers in the city of Maceio; The affectivity as a mediator in the formation process of literacy of young people and adults; Recent policies for the training of teachers of basic education in Brazil; Training of teachers in service: undergraduate degree in Pedagogy distance of Ufal.Aborda a formação dos profissionais da educação, seus problemas, suas dificuldades, e suas doenças ocupacionais não teremos como interferir nem como contribuir para uma mudança no quadro educacional do país. Discute a formação do professor no mundo moderno, a crise do professorado e a questão da sua profissionalização na sociedade atual e apresenta questões relacionadas à Formação Inicial e à Formação Continuada de Professores. Capítulos: Formação de professores: política e profissionalização; Formação continuada: um espaço de construção de saberes necessários ao educador de jovens e adultos; Educação a distância na formação de professores;Uma abordagem sobre as Tecnologias da Informação e Comunicação na formação do professor;O papel social da universidade: reflexões acerca da formação do professor; Chat como ferramenta pedagógica na aprendizagem e no trabalho docente; Uma experiência em formação de professores a distância: o curso TV na Escola e os Desafios de Hoje; Refletindo sobre a formação continuada dos professores da EJA no município de Maceió; A afetividade como mediação no processo formativo para alfabetizadores de pessoas jovens e adultas;As políticas recentes para a formação dos professores da educação básica no Brasil; Formação de professores em serviço: curso de graduação em Pedagogia a distância da Ufal.Editora da Universidade Federal de AlagoasBrasilEDUFAL2016-04-15T13:33:07Z2016-04-152016-04-15T13:33:07Z2004info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bookapplication/pdfMERCADO, Luís Paulo Leopoldo; KULLOK, Maísa Brandão Gomes (Org.). Formação de professores: política e profissionalização. Maceió: PPGE/CEDU : EDUFAL, 2004. ISBN 85-7177-202-185-7177-206-1http://www.repositorio.ufal.br/handle/riufal/1297porMercado, Luís Paulo LeopoldoKullok, Maísa Brandão Gomesinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Institucional da Universidade Federal de Alagoas (UFAL)instname:Universidade Federal de Alagoas (UFAL)instacron:UFAL2018-03-22T21:10:33Zoai:www.repositorio.ufal.br:riufal/1297Repositório InstitucionalPUBhttp://www.repositorio.ufal.br/oai/requestri@sibi.ufal.bropendoar:2018-03-22T21:10:33Repositório Institucional da Universidade Federal de Alagoas (UFAL) - Universidade Federal de Alagoas (UFAL)false
dc.title.none.fl_str_mv Formação professores: política e profissionalização
title Formação professores: política e profissionalização
spellingShingle Formação professores: política e profissionalização
Mercado, Luís Paulo Leopoldo
Educação
Professores – Formação
Política educacional
CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO
title_short Formação professores: política e profissionalização
title_full Formação professores: política e profissionalização
title_fullStr Formação professores: política e profissionalização
title_full_unstemmed Formação professores: política e profissionalização
title_sort Formação professores: política e profissionalização
author Mercado, Luís Paulo Leopoldo
author_facet Mercado, Luís Paulo Leopoldo
Kullok, Maísa Brandão Gomes
author_role author
author2 Kullok, Maísa Brandão Gomes
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Mercado, Luís Paulo Leopoldo
Kullok, Maísa Brandão Gomes
dc.subject.por.fl_str_mv Educação
Professores – Formação
Política educacional
CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO
topic Educação
Professores – Formação
Política educacional
CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO
description Addresses the training of education professionals, their problems, their difficulties, and their occupational diseases will not have to interfere with or to contribute to a change in the educational situation of the country. Discusses teacher education in the modern world, the teachers of the crisis and the issue of professionalization in today's society and presents issues related to the Initial Training and Continuing Teacher Education. Chapters: Teacher education: policy and vocational training; continuing education: a building space of knowledge needed for youth and adult educator; Distance education in teacher training; An approach on Information and Communication Technologies in teacher education; The social role of the university: reflections on teacher training; Chat as a pedagogical tool in learning and teaching work; An experience in training teachers in the distance: the TV course at the School and Today's Challenges; Reflecting on the ongoing training of adult education teachers in the city of Maceio; The affectivity as a mediator in the formation process of literacy of young people and adults; Recent policies for the training of teachers of basic education in Brazil; Training of teachers in service: undergraduate degree in Pedagogy distance of Ufal.
publishDate 2004
dc.date.none.fl_str_mv 2004
2016-04-15T13:33:07Z
2016-04-15
2016-04-15T13:33:07Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/book
format book
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv MERCADO, Luís Paulo Leopoldo; KULLOK, Maísa Brandão Gomes (Org.). Formação de professores: política e profissionalização. Maceió: PPGE/CEDU : EDUFAL, 2004. ISBN 85-7177-202-1
85-7177-206-1
http://www.repositorio.ufal.br/handle/riufal/1297
identifier_str_mv MERCADO, Luís Paulo Leopoldo; KULLOK, Maísa Brandão Gomes (Org.). Formação de professores: política e profissionalização. Maceió: PPGE/CEDU : EDUFAL, 2004. ISBN 85-7177-202-1
85-7177-206-1
url http://www.repositorio.ufal.br/handle/riufal/1297
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Editora da Universidade Federal de Alagoas
Brasil
EDUFAL
publisher.none.fl_str_mv Editora da Universidade Federal de Alagoas
Brasil
EDUFAL
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Institucional da Universidade Federal de Alagoas (UFAL)
instname:Universidade Federal de Alagoas (UFAL)
instacron:UFAL
instname_str Universidade Federal de Alagoas (UFAL)
instacron_str UFAL
institution UFAL
reponame_str Repositório Institucional da Universidade Federal de Alagoas (UFAL)
collection Repositório Institucional da Universidade Federal de Alagoas (UFAL)
repository.name.fl_str_mv Repositório Institucional da Universidade Federal de Alagoas (UFAL) - Universidade Federal de Alagoas (UFAL)
repository.mail.fl_str_mv ri@sibi.ufal.br
_version_ 1748233739730681856