Vitrinismo: o visual merchandising das vitrines como estratégia de vendas das ourivesarias e joalherias na cidade de Parintins-AM
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Data de Publicação: | 2024 |
Tipo de documento: | Trabalho de conclusão de curso |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UFAM |
Texto Completo: | http://riu.ufam.edu.br/handle/prefix/7484 |
Resumo: | Visual merchandising consists of a set of strategic techniques aimed at the purchasing decision-making process and increasing sales of a product. This study's main objective is to investigate the visual merchandising applied in the showcase as a sales strategy for jewelry stores in the city of Parintins-Am. The methodology was composed of a qualitative approach, using bibliographical and field research as procedural methods. The instrument used for data collection comprised a structured interview, being applied to 3 owners of jewelry/goldsmith shops in local businesses in the municipality of Parintins-Am. After carrying out the field research, the collected data underwent content analysis. The results demonstrate that the visual merchandising applied in the windows is used as a sales strategy for goldsmiths in the city of Parintins-AM through the visibility of the products on display, presenting a comfortable environment with appropriate colors and lighting. Such aspects attract customers, as well as influencing the decision to buy a product, giving them the opportunity to choose and obtain the best experiences. Therefore, it can be concluded that visual merchandising is a fundamental Marketing strategy for companies today, as it establishes the brand and identity of the business, transmits values, builds customer loyalty and contributes to increased sales of a product. |
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Vitrinismo: o visual merchandising das vitrines como estratégia de vendas das ourivesarias e joalherias na cidade de Parintins-AMWindow dressing: visual merchandising in windows as a sales strategy for goldsmiths and jewelry stores in the city of Parintins-AMVisual merchandisingVitrinesEstratégiaVendasOurivesariasCIENCIAS HUMANAS : ADMINISTRAÇÃO..Visual merchandising consists of a set of strategic techniques aimed at the purchasing decision-making process and increasing sales of a product. This study's main objective is to investigate the visual merchandising applied in the showcase as a sales strategy for jewelry stores in the city of Parintins-Am. The methodology was composed of a qualitative approach, using bibliographical and field research as procedural methods. The instrument used for data collection comprised a structured interview, being applied to 3 owners of jewelry/goldsmith shops in local businesses in the municipality of Parintins-Am. After carrying out the field research, the collected data underwent content analysis. The results demonstrate that the visual merchandising applied in the windows is used as a sales strategy for goldsmiths in the city of Parintins-AM through the visibility of the products on display, presenting a comfortable environment with appropriate colors and lighting. Such aspects attract customers, as well as influencing the decision to buy a product, giving them the opportunity to choose and obtain the best experiences. Therefore, it can be concluded that visual merchandising is a fundamental Marketing strategy for companies today, as it establishes the brand and identity of the business, transmits values, builds customer loyalty and contributes to increased sales of a product.O visual merchandising consiste em um conjunto de técnicas estratégicas voltadas para o processo decisório de compra e aumento das vendas de um produto. Este estudo tem como objetivo principal investigar o visual merchandising aplicado na vitrine como estratégia de vendas das joalherias do município de Parintins-Am. A metodologia foi composta por uma abordagem qualitativa, tendo como métodos de procedimento a pesquisa bibliográfica e de campo. O instrumento utilizado para coleta de dados compreendeu em uma entrevista estruturada, sendo aplicada a 3 proprietários de joalherias/ourivesarias do comércio local do município de Parintins-Am. Após a realização da pesquisa de campo, os dados coletados passaram por uma análise de conteúdo. Os resultados demonstram que o visual merchandising aplicado nas vitrines é utilizado como estratégia de vendas das ourivesarias do município de Parintins-AM por meio da visibilidade dos produtos expostos, apresentando um ambiente confortável com cores e iluminação adequadas. Tais aspectos atraem clientes, assim como influenciam na decisão de comprar um produto, oportunizando-os a escolher e obter as melhores experiências. Assim, conclui-se que o visual merchandising é uma estratégia do Marketing fundamental para as empresas na atualidade, pois estabeleça a marca e identidade do negócio, transmite valores, fideliza clientes e contribui para o aumento das vendas de um produto.4NãoBrasilICSEZ - Instituto de Ciências Sociais, Educação e Zootecnia (Parintins)Parintins (AM)Administração - Bacharelado - ParintinsAndrade, Francisco Alcicley Vasconceloshttp://lattes.cnpq.br/0258554992455560Pontes, Raimundo Vitor Ramoshttp://lattes.cnpq.br/7279679205067049Gaspar, Ligiane de Almeidahttp://lattes.cnpq.br/5670566997177609Santos, Thomaz Pinheiro2024-08-05T21:25:32Z2024-08-05T21:25:32Z2024-07-26info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesishttp://riu.ufam.edu.br/handle/prefix/7484porhttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Institucional da UFAMinstname:Universidade Federal do Amazonas (UFAM)instacron:UFAM2024-08-05T21:26:39Zoai:localhost:prefix/7484Repositório InstitucionalPUBhttp://riu.ufam.edu.br/oai/requestopendoar:2024-08-05T21:26:39Repositório Institucional da UFAM - Universidade Federal do Amazonas (UFAM)false |
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