WHERE ARE THE FREE MEN?

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Freitas, Francisco Máuri de Carvalho
Data de Publicação: 2011
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Germinal: Marxismo e Educação em Debate
Texto Completo: https://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/article/view/9490
Resumo: According to the Marxist Theory, it’s fundamental and indispensable to begin with the concrete category. Considering the bourgeois education or the capitalist school as a hegemonic vector aiming at the assertion of the revolutionary theory and practice turns a country’s policies naive. By using Marxism in education to overcome the narrow limits of bourgeois formal education, it is necessary to work according to the interests of a working-class, which is responsible for the society’s freedom. The foundation for a social transformation and a pedagogic reform is revolution instead of criticism. Reform or Revolution!
id UFBA-10_1eac318790b97c4e7e829f1d17e6abf3
oai_identifier_str oai:ojs.periodicos.ufba.br:article/9490
network_acronym_str UFBA-10
network_name_str Germinal: Marxismo e Educação em Debate
repository_id_str
spelling WHERE ARE THE FREE MEN?¿DÓNDE ESTÁN LOS HOMBRES LIBRES?Onde estão os homens livres?Classe operáriaeducaçãoreformarevoluçãoWorking-classeducationreformrevolution.Clase obreraeducaciónreformarevolución.According to the Marxist Theory, it’s fundamental and indispensable to begin with the concrete category. Considering the bourgeois education or the capitalist school as a hegemonic vector aiming at the assertion of the revolutionary theory and practice turns a country’s policies naive. By using Marxism in education to overcome the narrow limits of bourgeois formal education, it is necessary to work according to the interests of a working-class, which is responsible for the society’s freedom. The foundation for a social transformation and a pedagogic reform is revolution instead of criticism. Reform or Revolution!Para el marxismo es fundamental e indispensable comenzar por lo concreto. Pensar la educación burguesa o la escuela capitalista como vector hegemónicamente direccionado a la afirmación de la teoría y de las prácticas revolucionarias es pensar de forma infantil la política mayor de un país. Al utilizar el marxismo en la educación para superar los estrechos límites de la educación formal burguesa es necesario trabajar según los intereses de la clase obrera, partidaria de la liberación de toda la sociedad. Es la revolución y no la crítica el fundamento de la transformación social y de la reforma pedagógica. ¡Reforma o Revolución!Para o marxismo é fundamental e indispensável começar pelo concreto. Pensar a educação burguesa ou a escola capitalista como vetor hegemonicamente voltado à afirmação da teoria e da prática revolucionárias é pensar de forma infantil a política maior de um país. Ao utilizarmos o marxismo na educação para superar os estreitos limites da educação formal burguesa é preciso trabalhar segundo os interesses da classe operária, fautora da libertação de toda a sociedade. É a revolução e não a crítica o fundamento da transformação social e da reforma pedagógica. Reforma ou Revolução!Universidade Federal da Bahia2011-05-07info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/article/view/949010.9771/gmed.v3i1.9490Germinal: marxismo e educação em debate; v. 3 n. 1 (2011): LUTA DE CLASSES, EDUCAÇÃO E REVOLUÇÃO; 15-422175-5604reponame:Germinal: Marxismo e Educação em Debateinstname:Universidade Federal da Bahia (UFBA)instacron:UFBAporhttps://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/article/view/9490/6914Copyright (c) 2018 Germinal: Marxismo e Educação em Debateinfo:eu-repo/semantics/openAccessFreitas, Francisco Máuri de Carvalho2017-10-19T15:49:39Zoai:ojs.periodicos.ufba.br:article/9490Revistahttps://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/PUBhttps://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/oairevistagerminal@ufba.br2175-56042175-5604opendoar:2017-10-19T15:49:39Germinal: Marxismo e Educação em Debate - Universidade Federal da Bahia (UFBA)false
dc.title.none.fl_str_mv WHERE ARE THE FREE MEN?
¿DÓNDE ESTÁN LOS HOMBRES LIBRES?
Onde estão os homens livres?
title WHERE ARE THE FREE MEN?
spellingShingle WHERE ARE THE FREE MEN?
Freitas, Francisco Máuri de Carvalho
Classe operária
educação
reforma
revolução
Working-class
education
reform
revolution.
Clase obrera
educación
reforma
revolución.
title_short WHERE ARE THE FREE MEN?
title_full WHERE ARE THE FREE MEN?
title_fullStr WHERE ARE THE FREE MEN?
title_full_unstemmed WHERE ARE THE FREE MEN?
title_sort WHERE ARE THE FREE MEN?
author Freitas, Francisco Máuri de Carvalho
author_facet Freitas, Francisco Máuri de Carvalho
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Freitas, Francisco Máuri de Carvalho
dc.subject.por.fl_str_mv Classe operária
educação
reforma
revolução
Working-class
education
reform
revolution.
Clase obrera
educación
reforma
revolución.
topic Classe operária
educação
reforma
revolução
Working-class
education
reform
revolution.
Clase obrera
educación
reforma
revolución.
description According to the Marxist Theory, it’s fundamental and indispensable to begin with the concrete category. Considering the bourgeois education or the capitalist school as a hegemonic vector aiming at the assertion of the revolutionary theory and practice turns a country’s policies naive. By using Marxism in education to overcome the narrow limits of bourgeois formal education, it is necessary to work according to the interests of a working-class, which is responsible for the society’s freedom. The foundation for a social transformation and a pedagogic reform is revolution instead of criticism. Reform or Revolution!
publishDate 2011
dc.date.none.fl_str_mv 2011-05-07
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/article/view/9490
10.9771/gmed.v3i1.9490
url https://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/article/view/9490
identifier_str_mv 10.9771/gmed.v3i1.9490
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/article/view/9490/6914
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2018 Germinal: Marxismo e Educação em Debate
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2018 Germinal: Marxismo e Educação em Debate
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal da Bahia
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal da Bahia
dc.source.none.fl_str_mv Germinal: marxismo e educação em debate; v. 3 n. 1 (2011): LUTA DE CLASSES, EDUCAÇÃO E REVOLUÇÃO; 15-42
2175-5604
reponame:Germinal: Marxismo e Educação em Debate
instname:Universidade Federal da Bahia (UFBA)
instacron:UFBA
instname_str Universidade Federal da Bahia (UFBA)
instacron_str UFBA
institution UFBA
reponame_str Germinal: Marxismo e Educação em Debate
collection Germinal: Marxismo e Educação em Debate
repository.name.fl_str_mv Germinal: Marxismo e Educação em Debate - Universidade Federal da Bahia (UFBA)
repository.mail.fl_str_mv revistagerminal@ufba.br
_version_ 1798313515867439104