WHERE ARE THE FREE MEN?
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2011 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Germinal: Marxismo e Educação em Debate |
Texto Completo: | https://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/article/view/9490 |
Resumo: | According to the Marxist Theory, it’s fundamental and indispensable to begin with the concrete category. Considering the bourgeois education or the capitalist school as a hegemonic vector aiming at the assertion of the revolutionary theory and practice turns a country’s policies naive. By using Marxism in education to overcome the narrow limits of bourgeois formal education, it is necessary to work according to the interests of a working-class, which is responsible for the society’s freedom. The foundation for a social transformation and a pedagogic reform is revolution instead of criticism. Reform or Revolution! |
id |
UFBA-10_1eac318790b97c4e7e829f1d17e6abf3 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.periodicos.ufba.br:article/9490 |
network_acronym_str |
UFBA-10 |
network_name_str |
Germinal: Marxismo e Educação em Debate |
repository_id_str |
|
spelling |
WHERE ARE THE FREE MEN?¿DÓNDE ESTÁN LOS HOMBRES LIBRES?Onde estão os homens livres?Classe operáriaeducaçãoreformarevoluçãoWorking-classeducationreformrevolution.Clase obreraeducaciónreformarevolución.According to the Marxist Theory, it’s fundamental and indispensable to begin with the concrete category. Considering the bourgeois education or the capitalist school as a hegemonic vector aiming at the assertion of the revolutionary theory and practice turns a country’s policies naive. By using Marxism in education to overcome the narrow limits of bourgeois formal education, it is necessary to work according to the interests of a working-class, which is responsible for the society’s freedom. The foundation for a social transformation and a pedagogic reform is revolution instead of criticism. Reform or Revolution!Para el marxismo es fundamental e indispensable comenzar por lo concreto. Pensar la educación burguesa o la escuela capitalista como vector hegemónicamente direccionado a la afirmación de la teoría y de las prácticas revolucionarias es pensar de forma infantil la política mayor de un país. Al utilizar el marxismo en la educación para superar los estrechos límites de la educación formal burguesa es necesario trabajar según los intereses de la clase obrera, partidaria de la liberación de toda la sociedad. Es la revolución y no la crítica el fundamento de la transformación social y de la reforma pedagógica. ¡Reforma o Revolución!Para o marxismo é fundamental e indispensável começar pelo concreto. Pensar a educação burguesa ou a escola capitalista como vetor hegemonicamente voltado à afirmação da teoria e da prática revolucionárias é pensar de forma infantil a política maior de um país. Ao utilizarmos o marxismo na educação para superar os estreitos limites da educação formal burguesa é preciso trabalhar segundo os interesses da classe operária, fautora da libertação de toda a sociedade. É a revolução e não a crítica o fundamento da transformação social e da reforma pedagógica. Reforma ou Revolução!Universidade Federal da Bahia2011-05-07info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/article/view/949010.9771/gmed.v3i1.9490Germinal: marxismo e educação em debate; v. 3 n. 1 (2011): LUTA DE CLASSES, EDUCAÇÃO E REVOLUÇÃO; 15-422175-5604reponame:Germinal: Marxismo e Educação em Debateinstname:Universidade Federal da Bahia (UFBA)instacron:UFBAporhttps://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/article/view/9490/6914Copyright (c) 2018 Germinal: Marxismo e Educação em Debateinfo:eu-repo/semantics/openAccessFreitas, Francisco Máuri de Carvalho2017-10-19T15:49:39Zoai:ojs.periodicos.ufba.br:article/9490Revistahttps://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/PUBhttps://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/oairevistagerminal@ufba.br2175-56042175-5604opendoar:2017-10-19T15:49:39Germinal: Marxismo e Educação em Debate - Universidade Federal da Bahia (UFBA)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
WHERE ARE THE FREE MEN? ¿DÓNDE ESTÁN LOS HOMBRES LIBRES? Onde estão os homens livres? |
title |
WHERE ARE THE FREE MEN? |
spellingShingle |
WHERE ARE THE FREE MEN? Freitas, Francisco Máuri de Carvalho Classe operária educação reforma revolução Working-class education reform revolution. Clase obrera educación reforma revolución. |
title_short |
WHERE ARE THE FREE MEN? |
title_full |
WHERE ARE THE FREE MEN? |
title_fullStr |
WHERE ARE THE FREE MEN? |
title_full_unstemmed |
WHERE ARE THE FREE MEN? |
title_sort |
WHERE ARE THE FREE MEN? |
author |
Freitas, Francisco Máuri de Carvalho |
author_facet |
Freitas, Francisco Máuri de Carvalho |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Freitas, Francisco Máuri de Carvalho |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Classe operária educação reforma revolução Working-class education reform revolution. Clase obrera educación reforma revolución. |
topic |
Classe operária educação reforma revolução Working-class education reform revolution. Clase obrera educación reforma revolución. |
description |
According to the Marxist Theory, it’s fundamental and indispensable to begin with the concrete category. Considering the bourgeois education or the capitalist school as a hegemonic vector aiming at the assertion of the revolutionary theory and practice turns a country’s policies naive. By using Marxism in education to overcome the narrow limits of bourgeois formal education, it is necessary to work according to the interests of a working-class, which is responsible for the society’s freedom. The foundation for a social transformation and a pedagogic reform is revolution instead of criticism. Reform or Revolution! |
publishDate |
2011 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2011-05-07 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/article/view/9490 10.9771/gmed.v3i1.9490 |
url |
https://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/article/view/9490 |
identifier_str_mv |
10.9771/gmed.v3i1.9490 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/article/view/9490/6914 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2018 Germinal: Marxismo e Educação em Debate info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2018 Germinal: Marxismo e Educação em Debate |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal da Bahia |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal da Bahia |
dc.source.none.fl_str_mv |
Germinal: marxismo e educação em debate; v. 3 n. 1 (2011): LUTA DE CLASSES, EDUCAÇÃO E REVOLUÇÃO; 15-42 2175-5604 reponame:Germinal: Marxismo e Educação em Debate instname:Universidade Federal da Bahia (UFBA) instacron:UFBA |
instname_str |
Universidade Federal da Bahia (UFBA) |
instacron_str |
UFBA |
institution |
UFBA |
reponame_str |
Germinal: Marxismo e Educação em Debate |
collection |
Germinal: Marxismo e Educação em Debate |
repository.name.fl_str_mv |
Germinal: Marxismo e Educação em Debate - Universidade Federal da Bahia (UFBA) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistagerminal@ufba.br |
_version_ |
1798313515867439104 |