SCHOOL AND TEACHER’S VALORIZATION ON THE CAPITALISM: WHAT VALUE IS IMPLICIT?

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Ramos, Géssica Priscila
Data de Publicação: 2013
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Germinal: Marxismo e Educação em Debate
Texto Completo: https://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/article/view/9642
Resumo: Starting from in the dialectical and historical materialism, this article discusses the fundamentals “valorization of the school and the teacher” in capitalism, consequently accomplishing conceptual notes to subsidize the evaluation of discourses and politics on the theme. It points to the fact that, to valuate them we must look for the foundations that sustain them, in other words, the type of “value” that is implicit, and its practical implications for the materialization of the valorization proposed in referred social context, to evaluate politics that go towards that direction. 
id UFBA-10_1f6c15bf0c918df10a92f11f9df38220
oai_identifier_str oai:ojs.periodicos.ufba.br:article/9642
network_acronym_str UFBA-10
network_name_str Germinal: Marxismo e Educação em Debate
repository_id_str
spelling SCHOOL AND TEACHER’S VALORIZATION ON THE CAPITALISM: WHAT VALUE IS IMPLICIT?VALORIZACIÓN DE LA ESCUELA Y DE MAESTRO EN EL CAPITALISMO: ¿QUÉ VALOR ESTÁ EN JUEGO?A VALORIZAÇÃO DA ESCOLA E DO PROFESSOR NO CAPITALISMO: QUE VALOR ESTÁ EM JOGO?valorização da escola e do professorpolítica educacionalCapitalismorelação escolatrabalho e sociedade.School and teacher’s valorizationCapitalismSchoolwork and society relationshipDialectical and historical materialism.Escuela y valorización de maestroCapitalismoRelación educacióntrabajo y sociedadMaterialismo histórico y dialéctico.Starting from in the dialectical and historical materialism, this article discusses the fundamentals “valorization of the school and the teacher” in capitalism, consequently accomplishing conceptual notes to subsidize the evaluation of discourses and politics on the theme. It points to the fact that, to valuate them we must look for the foundations that sustain them, in other words, the type of “value” that is implicit, and its practical implications for the materialization of the valorization proposed in referred social context, to evaluate politics that go towards that direction. Empezando el materialismo histórico y dialéctico, este artículo describe los fundamentos de la “la valorización de la escuela y el maestro” en el capitalismo, por lo tanto, la realización de notas conceptuales para apoyar la evaluación de los discursos y las políticas sobre el tema. Apunta al hecho que, para evaluar ellos, debemos tener en cuenta las bases que las sustentan, es decir, del tipo de “valor” que está en juego, y sus implicaciones prácticas para la aplicación de la valoración propuesta en este contexto social. Resumo: Com base no materialismo histórico-dialético, este artigo discute o tema “valorização da escola e do professor”, realizando apontamentos conceituais para subsidiar a avaliação de políticas educacionais sobre o tema. Acena para o fato de que, para se avaliar políticas que caminham nessa direção, há que se buscar os fundamentos que as sustentam, ou seja, o tipo de “valor” que está em jogo, e suas implicações práticas para a concretização da valorização proposta no referido contexto social. Universidade Federal da Bahia2013-10-10info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado pelos ParesRevisão analítica de literaturaAnalytical review of the literature.Revisión analítica de la literatura.application/pdfhttps://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/article/view/964210.9771/gmed.v5i1.9642Germinal: marxismo e educação em debate; v. 5 n. 1 (2013): EDUCAÇÃO E EMANCIPAÇÃO HUMANA; 146-1582175-5604reponame:Germinal: Marxismo e Educação em Debateinstname:Universidade Federal da Bahia (UFBA)instacron:UFBAporhttps://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/article/view/9642/7056Copyright (c) 2018 Germinal: Marxismo e Educação em Debateinfo:eu-repo/semantics/openAccessRamos, Géssica Priscila2017-10-19T15:50:57Zoai:ojs.periodicos.ufba.br:article/9642Revistahttps://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/PUBhttps://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/oairevistagerminal@ufba.br2175-56042175-5604opendoar:2017-10-19T15:50:57Germinal: Marxismo e Educação em Debate - Universidade Federal da Bahia (UFBA)false
dc.title.none.fl_str_mv SCHOOL AND TEACHER’S VALORIZATION ON THE CAPITALISM: WHAT VALUE IS IMPLICIT?
VALORIZACIÓN DE LA ESCUELA Y DE MAESTRO EN EL CAPITALISMO: ¿QUÉ VALOR ESTÁ EN JUEGO?
A VALORIZAÇÃO DA ESCOLA E DO PROFESSOR NO CAPITALISMO: QUE VALOR ESTÁ EM JOGO?
title SCHOOL AND TEACHER’S VALORIZATION ON THE CAPITALISM: WHAT VALUE IS IMPLICIT?
spellingShingle SCHOOL AND TEACHER’S VALORIZATION ON THE CAPITALISM: WHAT VALUE IS IMPLICIT?
Ramos, Géssica Priscila
valorização da escola e do professor
política educacional
Capitalismo
relação escola
trabalho e sociedade.
School and teacher’s valorization
Capitalism
School
work and society relationship
Dialectical and historical materialism.
Escuela y valorización de maestro
Capitalismo
Relación educación
trabajo y sociedad
Materialismo histórico y dialéctico.
title_short SCHOOL AND TEACHER’S VALORIZATION ON THE CAPITALISM: WHAT VALUE IS IMPLICIT?
title_full SCHOOL AND TEACHER’S VALORIZATION ON THE CAPITALISM: WHAT VALUE IS IMPLICIT?
title_fullStr SCHOOL AND TEACHER’S VALORIZATION ON THE CAPITALISM: WHAT VALUE IS IMPLICIT?
title_full_unstemmed SCHOOL AND TEACHER’S VALORIZATION ON THE CAPITALISM: WHAT VALUE IS IMPLICIT?
title_sort SCHOOL AND TEACHER’S VALORIZATION ON THE CAPITALISM: WHAT VALUE IS IMPLICIT?
author Ramos, Géssica Priscila
author_facet Ramos, Géssica Priscila
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Ramos, Géssica Priscila
dc.subject.por.fl_str_mv valorização da escola e do professor
política educacional
Capitalismo
relação escola
trabalho e sociedade.
School and teacher’s valorization
Capitalism
School
work and society relationship
Dialectical and historical materialism.
Escuela y valorización de maestro
Capitalismo
Relación educación
trabajo y sociedad
Materialismo histórico y dialéctico.
topic valorização da escola e do professor
política educacional
Capitalismo
relação escola
trabalho e sociedade.
School and teacher’s valorization
Capitalism
School
work and society relationship
Dialectical and historical materialism.
Escuela y valorización de maestro
Capitalismo
Relación educación
trabajo y sociedad
Materialismo histórico y dialéctico.
description Starting from in the dialectical and historical materialism, this article discusses the fundamentals “valorization of the school and the teacher” in capitalism, consequently accomplishing conceptual notes to subsidize the evaluation of discourses and politics on the theme. It points to the fact that, to valuate them we must look for the foundations that sustain them, in other words, the type of “value” that is implicit, and its practical implications for the materialization of the valorization proposed in referred social context, to evaluate politics that go towards that direction. 
publishDate 2013
dc.date.none.fl_str_mv 2013-10-10
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Avaliado pelos Pares
Revisão analítica de literatura
Analytical review of the literature.
Revisión analítica de la literatura.
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/article/view/9642
10.9771/gmed.v5i1.9642
url https://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/article/view/9642
identifier_str_mv 10.9771/gmed.v5i1.9642
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/article/view/9642/7056
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2018 Germinal: Marxismo e Educação em Debate
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2018 Germinal: Marxismo e Educação em Debate
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal da Bahia
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal da Bahia
dc.source.none.fl_str_mv Germinal: marxismo e educação em debate; v. 5 n. 1 (2013): EDUCAÇÃO E EMANCIPAÇÃO HUMANA; 146-158
2175-5604
reponame:Germinal: Marxismo e Educação em Debate
instname:Universidade Federal da Bahia (UFBA)
instacron:UFBA
instname_str Universidade Federal da Bahia (UFBA)
instacron_str UFBA
institution UFBA
reponame_str Germinal: Marxismo e Educação em Debate
collection Germinal: Marxismo e Educação em Debate
repository.name.fl_str_mv Germinal: Marxismo e Educação em Debate - Universidade Federal da Bahia (UFBA)
repository.mail.fl_str_mv revistagerminal@ufba.br
_version_ 1798313516262752256