SCHOOL AND TEACHER’S VALORIZATION ON THE CAPITALISM: WHAT VALUE IS IMPLICIT?
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2013 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Germinal: Marxismo e Educação em Debate |
Texto Completo: | https://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/article/view/9642 |
Resumo: | Starting from in the dialectical and historical materialism, this article discusses the fundamentals “valorization of the school and the teacher” in capitalism, consequently accomplishing conceptual notes to subsidize the evaluation of discourses and politics on the theme. It points to the fact that, to valuate them we must look for the foundations that sustain them, in other words, the type of “value” that is implicit, and its practical implications for the materialization of the valorization proposed in referred social context, to evaluate politics that go towards that direction. |
id |
UFBA-10_1f6c15bf0c918df10a92f11f9df38220 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.periodicos.ufba.br:article/9642 |
network_acronym_str |
UFBA-10 |
network_name_str |
Germinal: Marxismo e Educação em Debate |
repository_id_str |
|
spelling |
SCHOOL AND TEACHER’S VALORIZATION ON THE CAPITALISM: WHAT VALUE IS IMPLICIT?VALORIZACIÓN DE LA ESCUELA Y DE MAESTRO EN EL CAPITALISMO: ¿QUÉ VALOR ESTÁ EN JUEGO?A VALORIZAÇÃO DA ESCOLA E DO PROFESSOR NO CAPITALISMO: QUE VALOR ESTÁ EM JOGO?valorização da escola e do professorpolítica educacionalCapitalismorelação escolatrabalho e sociedade.School and teacher’s valorizationCapitalismSchoolwork and society relationshipDialectical and historical materialism.Escuela y valorización de maestroCapitalismoRelación educacióntrabajo y sociedadMaterialismo histórico y dialéctico.Starting from in the dialectical and historical materialism, this article discusses the fundamentals “valorization of the school and the teacher” in capitalism, consequently accomplishing conceptual notes to subsidize the evaluation of discourses and politics on the theme. It points to the fact that, to valuate them we must look for the foundations that sustain them, in other words, the type of “value” that is implicit, and its practical implications for the materialization of the valorization proposed in referred social context, to evaluate politics that go towards that direction. Empezando el materialismo histórico y dialéctico, este artículo describe los fundamentos de la “la valorización de la escuela y el maestro” en el capitalismo, por lo tanto, la realización de notas conceptuales para apoyar la evaluación de los discursos y las políticas sobre el tema. Apunta al hecho que, para evaluar ellos, debemos tener en cuenta las bases que las sustentan, es decir, del tipo de “valor” que está en juego, y sus implicaciones prácticas para la aplicación de la valoración propuesta en este contexto social. Resumo: Com base no materialismo histórico-dialético, este artigo discute o tema “valorização da escola e do professor”, realizando apontamentos conceituais para subsidiar a avaliação de políticas educacionais sobre o tema. Acena para o fato de que, para se avaliar políticas que caminham nessa direção, há que se buscar os fundamentos que as sustentam, ou seja, o tipo de “valor” que está em jogo, e suas implicações práticas para a concretização da valorização proposta no referido contexto social. Universidade Federal da Bahia2013-10-10info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado pelos ParesRevisão analítica de literaturaAnalytical review of the literature.Revisión analítica de la literatura.application/pdfhttps://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/article/view/964210.9771/gmed.v5i1.9642Germinal: marxismo e educação em debate; v. 5 n. 1 (2013): EDUCAÇÃO E EMANCIPAÇÃO HUMANA; 146-1582175-5604reponame:Germinal: Marxismo e Educação em Debateinstname:Universidade Federal da Bahia (UFBA)instacron:UFBAporhttps://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/article/view/9642/7056Copyright (c) 2018 Germinal: Marxismo e Educação em Debateinfo:eu-repo/semantics/openAccessRamos, Géssica Priscila2017-10-19T15:50:57Zoai:ojs.periodicos.ufba.br:article/9642Revistahttps://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/PUBhttps://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/oairevistagerminal@ufba.br2175-56042175-5604opendoar:2017-10-19T15:50:57Germinal: Marxismo e Educação em Debate - Universidade Federal da Bahia (UFBA)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
SCHOOL AND TEACHER’S VALORIZATION ON THE CAPITALISM: WHAT VALUE IS IMPLICIT? VALORIZACIÓN DE LA ESCUELA Y DE MAESTRO EN EL CAPITALISMO: ¿QUÉ VALOR ESTÁ EN JUEGO? A VALORIZAÇÃO DA ESCOLA E DO PROFESSOR NO CAPITALISMO: QUE VALOR ESTÁ EM JOGO? |
title |
SCHOOL AND TEACHER’S VALORIZATION ON THE CAPITALISM: WHAT VALUE IS IMPLICIT? |
spellingShingle |
SCHOOL AND TEACHER’S VALORIZATION ON THE CAPITALISM: WHAT VALUE IS IMPLICIT? Ramos, Géssica Priscila valorização da escola e do professor política educacional Capitalismo relação escola trabalho e sociedade. School and teacher’s valorization Capitalism School work and society relationship Dialectical and historical materialism. Escuela y valorización de maestro Capitalismo Relación educación trabajo y sociedad Materialismo histórico y dialéctico. |
title_short |
SCHOOL AND TEACHER’S VALORIZATION ON THE CAPITALISM: WHAT VALUE IS IMPLICIT? |
title_full |
SCHOOL AND TEACHER’S VALORIZATION ON THE CAPITALISM: WHAT VALUE IS IMPLICIT? |
title_fullStr |
SCHOOL AND TEACHER’S VALORIZATION ON THE CAPITALISM: WHAT VALUE IS IMPLICIT? |
title_full_unstemmed |
SCHOOL AND TEACHER’S VALORIZATION ON THE CAPITALISM: WHAT VALUE IS IMPLICIT? |
title_sort |
SCHOOL AND TEACHER’S VALORIZATION ON THE CAPITALISM: WHAT VALUE IS IMPLICIT? |
author |
Ramos, Géssica Priscila |
author_facet |
Ramos, Géssica Priscila |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Ramos, Géssica Priscila |
dc.subject.por.fl_str_mv |
valorização da escola e do professor política educacional Capitalismo relação escola trabalho e sociedade. School and teacher’s valorization Capitalism School work and society relationship Dialectical and historical materialism. Escuela y valorización de maestro Capitalismo Relación educación trabajo y sociedad Materialismo histórico y dialéctico. |
topic |
valorização da escola e do professor política educacional Capitalismo relação escola trabalho e sociedade. School and teacher’s valorization Capitalism School work and society relationship Dialectical and historical materialism. Escuela y valorización de maestro Capitalismo Relación educación trabajo y sociedad Materialismo histórico y dialéctico. |
description |
Starting from in the dialectical and historical materialism, this article discusses the fundamentals “valorization of the school and the teacher” in capitalism, consequently accomplishing conceptual notes to subsidize the evaluation of discourses and politics on the theme. It points to the fact that, to valuate them we must look for the foundations that sustain them, in other words, the type of “value” that is implicit, and its practical implications for the materialization of the valorization proposed in referred social context, to evaluate politics that go towards that direction. |
publishDate |
2013 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2013-10-10 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Avaliado pelos Pares Revisão analítica de literatura Analytical review of the literature. Revisión analítica de la literatura. |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/article/view/9642 10.9771/gmed.v5i1.9642 |
url |
https://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/article/view/9642 |
identifier_str_mv |
10.9771/gmed.v5i1.9642 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/article/view/9642/7056 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2018 Germinal: Marxismo e Educação em Debate info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2018 Germinal: Marxismo e Educação em Debate |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal da Bahia |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal da Bahia |
dc.source.none.fl_str_mv |
Germinal: marxismo e educação em debate; v. 5 n. 1 (2013): EDUCAÇÃO E EMANCIPAÇÃO HUMANA; 146-158 2175-5604 reponame:Germinal: Marxismo e Educação em Debate instname:Universidade Federal da Bahia (UFBA) instacron:UFBA |
instname_str |
Universidade Federal da Bahia (UFBA) |
instacron_str |
UFBA |
institution |
UFBA |
reponame_str |
Germinal: Marxismo e Educação em Debate |
collection |
Germinal: Marxismo e Educação em Debate |
repository.name.fl_str_mv |
Germinal: Marxismo e Educação em Debate - Universidade Federal da Bahia (UFBA) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistagerminal@ufba.br |
_version_ |
1798313516262752256 |