MARXISM, FIELD AND EDUCATION
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2012 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Germinal: Marxismo e Educação em Debate |
Texto Completo: | https://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/article/view/9451 |
Resumo: | The struggle of the peasant for access to land is known to us, however, in this work we are willing to reflect on the historical process that culminated in this situation, from Marxist readings. Thus, the list just Marxism, and education as ideological apparatus in favor of the capitalist state. Here we discuss the process of primitive accumulation, which drove the field’s man forced to sell their labor power in large industrial cities, leading to a new social order imposed by capital. To maintain this order, the bourgeoisie has launched and resorting to various tricks, including laws, which prevented during the period of primitive accumulation, the return to the field, labor laws, which have been modified and has been throughout history and remain in force and education, that figure, so far as the state ideological apparatus that causes individuals to see their integration into the process of capitalist exploitation as something natural. |
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MARXISM, FIELD AND EDUCATIONMARXISMO, CAMPO Y EDUCACIÓNMARXISMO, CAMPO E EDUCAÇÃOMarxismprimitive accumulationfield of education.Marxismoacumulación primitivaeducación de el campo.Marxismoacumulação primitivaeducação do campo.The struggle of the peasant for access to land is known to us, however, in this work we are willing to reflect on the historical process that culminated in this situation, from Marxist readings. Thus, the list just Marxism, and education as ideological apparatus in favor of the capitalist state. Here we discuss the process of primitive accumulation, which drove the field’s man forced to sell their labor power in large industrial cities, leading to a new social order imposed by capital. To maintain this order, the bourgeoisie has launched and resorting to various tricks, including laws, which prevented during the period of primitive accumulation, the return to the field, labor laws, which have been modified and has been throughout history and remain in force and education, that figure, so far as the state ideological apparatus that causes individuals to see their integration into the process of capitalist exploitation as something natural.La lucha de los campesinos por el acceso a la tierra es conocido por nosotros, sin embargo, en este trabajo que estamos dispuestos a reflexionar sobre el proceso histórico que culminó en esta situación, a partir de lecturas marxistas. Por lo tanto, la lista sólo el marxismo, y la educación como aparato ideológico a favor del Estado capitalista. Aquí discutimos el proceso de acumulación primitiva, que conducía el hombre de la tierra ven obligados a vender su fuerza de trabajo en las grandes ciudades industriales, generando así un nuevo orden social impuesto por el capital. Para mantener este orden, la burguesía ha puesto en marcha y recurrir a diversos trucos, incluidas las leyes que impiden que durante el período de la acumulación primitiva, la vuelta al campo, las leyes laborales, que se han modificado y ha sido en la historia y siguen siendo en vigor y la educación, esa cifra, la medida en que el aparato ideológico del Estado que hace que las personas ven su integración en el proceso de la explotación capitalista como algo natural.A luta do homem do campo pelo acesso à terra nos é conhecida, contudo, neste trabalho nos dispomos a refletir sobre o processo histórico que culminou nesta situação, a partir de leituras marxistas. Desta maneira, relacionaremos o marxismo, campo e a educação enquanto aparelho ideológico em favor do Estado capitalista. Discutimos aqui o processo de acumulação primitiva, que expulsou o homem da terra o obrigando a vender sua força de trabalho nas grandes cidades industriais, gerando assim, uma nova ordem social imposta pelo capital. Para a manutenção desta ordem, a burguesia lançou e vem lançando mão de diversos artifícios, dentre eles leis que impediam, no período da acumulação primitiva, o retorno ao campo, leis trabalhistas, que foram e vem sendo modificadas no decorrer da história e que permanecem em vigência e a educação, que figura, até o presente momento, como aparelho ideológico do Estado que faz com os indivíduos vejam sua integração ao processo de exploração do capital como algo natural.Universidade Federal da Bahia2012-06-22info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado pelos Paresapplication/pdfhttps://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/article/view/945110.9771/gmed.v3i2.9451Germinal: marxismo e educação em debate; v. 3 n. 2 (2011): HISTÓRIA, TRABALHO E EDUCAÇÃO; 36-452175-5604reponame:Germinal: Marxismo e Educação em Debateinstname:Universidade Federal da Bahia (UFBA)instacron:UFBAporhttps://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/article/view/9451/6883Copyright (c) 2018 Germinal: Marxismo e Educação em Debateinfo:eu-repo/semantics/openAccessNeto, Luiz BezerraBasso, Jaqueline Daniela2017-10-19T15:49:57Zoai:ojs.periodicos.ufba.br:article/9451Revistahttps://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/PUBhttps://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/oairevistagerminal@ufba.br2175-56042175-5604opendoar:2017-10-19T15:49:57Germinal: Marxismo e Educação em Debate - Universidade Federal da Bahia (UFBA)false |
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