TOP MANAGEMENT SUPPORT TO CLIMATE CHANGE
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2014 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Contextus (Fortaleza. Online) |
Texto Completo: | http://periodicos.ufc.br/contextus/article/view/32176 |
Resumo: | The article theme is the Corporate Climate Change and aims to identify whether there is top management support to the companies’ attitudes related to the climate change, with a comparison between two groups of enterprises, “Brazil” and “S&P 500 MZ”, using the Carbon Disclosure Project database. It was used a methodology of a descriptive nature based on secondary data collection, which was done through literature review and the observation of the CDP’s questionnaires. It was observed that 62% of the Brazilian companies and 66% of the American corporations analyzed stated that they have an executive body with overall responsibility for dealing with climate change. |
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TOP MANAGEMENT SUPPORT TO CLIMATE CHANGECOMPROMISO DE ALTA GERENCIA CON RESPECTO AL CAMBIO CLIMÁTICOCOMPROMETIMENTO DA ALTA ADMINISTRAÇÃO COM RELAÇÃO ÀS MUDANÇAS CLIMÁTICAS TOP MANAGEMENT SUPPORT TO CLIMATE CHANGE COMPROMISO DE ALTA GERENCIA CON RESPECTO AL CAMBIO CLIMÁTICOClimate ChangeOrganizational attitudesTop Management SupportBrazilUSA.Cambio ClimáticoActitudes OrganizacionalesCompromiso de la Alta DirecciónBrasilEE.UU.Mudanças ClimáticasAtitudes OrganizacionaisComprometimento da Alta AdministraçãoBrasilEUA.The article theme is the Corporate Climate Change and aims to identify whether there is top management support to the companies’ attitudes related to the climate change, with a comparison between two groups of enterprises, “Brazil” and “S&P 500 MZ”, using the Carbon Disclosure Project database. It was used a methodology of a descriptive nature based on secondary data collection, which was done through literature review and the observation of the CDP’s questionnaires. It was observed that 62% of the Brazilian companies and 66% of the American corporations analyzed stated that they have an executive body with overall responsibility for dealing with climate change.Este artículo tiene como tema las actitudes organizacionales relacionadas con el cambio climático (Corporate Climate Change). Su objetivo es identificar si existe el compromiso de la alta dirección con as actitudes empresariales hacia el cambio climático, por medio de una comparación de los resultados de los grupos de "Brasil" y "S & P 500 MZ" que figuran en la base de datos de la ONG Carbon Disclosure Project. Este es un estudio descriptivo basado en el análisis de datos secundarios. La recolección de datos se realizó por revisión de la literatura y informaciones obtenidas por medio de un cuestionario elaborado por la Carbon Disclosure Project. Se observó que el 62 % de las empresas de Brasil y el 66 % de las corporaciones Estadounidenses dicen que han hecho un comité ejecutivo designado para hacer frente al cambio climático.Este artigo tem como tema as atitudes organizacionais relacionadas às mudanças climáticas (Corporate Climate Change). Seu objetivo é identificar se há comprometimento da Alta Administração nas atitudes corporativas com respeito às mudanças climáticas, comparando os resultados dos grupos “Brazil” e “S&P 500 M-Z” contidos no banco de dados da ONG Carbon Disclosure Project. Como metodologia foi utilizada uma pesquisa descritiva baseada em análise de dados secundários. A coleta dos dados foi feita por meio de revisão bibliográfica e informações conseguidas no questionário formulado pela Carbon Disclosure Project. Observou-se que 62% das empresas brasileiras e 66% de corporações norte-americanas analisadas dizem possuir um corpo ou comitê executivo designado para lidar com as mudanças climáticas.FEAAC/UFC2014-10-06info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://periodicos.ufc.br/contextus/article/view/3217610.19094/contextus.v12i2.32176Contextus - Contemporary Journal of Economics and Management; Vol 12 No 2: mai/ago 2014; 7-37Contextus – Revista Contemporánea de Economía y Gestión; Vol. 12 Núm. 2: mai/ago 2014; 7-37Contextus – Revista Contemporânea de Economia e Gestão; v. 12 n. 2: mai/ago 2014; 7-372178-92581678-2089reponame:Contextus (Fortaleza. Online)instname:Universidade Federal do Ceará (UFC)instacron:UFCporhttp://periodicos.ufc.br/contextus/article/view/32176/72474Copyright (c) 2014 Revista: apenas para a 1a. publicaçãohttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessNeto, Siqueira de MoraisPereira, Maurício Fernandes2021-11-22T12:13:21Zoai:periodicos.ufc:article/32176Revistahttp://periodicos.ufc.br/contextusPUBhttp://periodicos.ufc.br/contextus/oairevistacontextus@ufc.br2178-92581678-2089opendoar:2021-11-22T12:13:21Contextus (Fortaleza. Online) - Universidade Federal do Ceará (UFC)false |
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