THE RELEVANCE TO ADAPT CREATIVE MANAGEMENT TO IDENTITY OF THE INDIVIDUAL CREATIVE

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Muzzio, Henrique
Data de Publicação: 2015
Outros Autores: Paiva Júnior, Fernando Gomes de
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Contextus (Fortaleza. Online)
Texto Completo: http://periodicos.ufc.br/contextus/article/view/711
Resumo: The objective of this theoretical essay is to analyze the relationship between the individual and creative management. Defends itself an adaptation of a consistent management model with the nuances of organizational universe called creative economy. This symbolic space for creative production is revealed to be characterized by precarious jobs. The demand for attuning the identity of the creative worker with the culture of post-Fordist organizations leads to reflections about the potential for creative collaborations with technologies centered on the search for work policies adequate to the new logic of the market. This requires the formulation of systems that provide incentive for innovative solutions and allow for flexible hours and the open work environments that nurture creativity. The text makes a proposition to consolidate management of creative organizations aligned with the identity characteristics of the creative individual in three levels: individual, group and cultural.
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spelling THE RELEVANCE TO ADAPT CREATIVE MANAGEMENT TO IDENTITY OF THE INDIVIDUAL CREATIVELA IMPORTANCIA DE LA ADECUACIÓN ENTRE LA GESTIÓN CREATIVA Y LA IDENTIDAD DEL INDIVIDUO CREATIVOA PERTINÊNCIA DE ADEQUAÇÃO DA GESTÃO CRIATIVA À IDENTIDADE DO INDIVÍDUO CRIATIVOCreative economy. Identity. Management technology. Innovation. Creativity.Economía creativa. Identidad. Gestión creativa. Innovación. Creatividad.Economia criativa. Identidade. Gestão criativa. Inovação. Criatividade.The objective of this theoretical essay is to analyze the relationship between the individual and creative management. Defends itself an adaptation of a consistent management model with the nuances of organizational universe called creative economy. This symbolic space for creative production is revealed to be characterized by precarious jobs. The demand for attuning the identity of the creative worker with the culture of post-Fordist organizations leads to reflections about the potential for creative collaborations with technologies centered on the search for work policies adequate to the new logic of the market. This requires the formulation of systems that provide incentive for innovative solutions and allow for flexible hours and the open work environments that nurture creativity. The text makes a proposition to consolidate management of creative organizations aligned with the identity characteristics of the creative individual in three levels: individual, group and cultural.El objetivo de este estudio es analizar la relación entre el individuo creativo y la gestión organizacional. Se defiende una adaptación de un modelo de gestión coherente con los matices del universo organizacional de la llamada economía creativa. Este espacio simbólico de la producción creativa se reveló marcada por empleos precarios. La demanda por la afinación de la identidad de este trabajo creativo con la cultura de las organizaciones postfordistas conduce a una reflexión sobre el potencial de colaboraciones creativas con tecnologías de gestión centradas en la búsqueda de la adecuación de las políticas laborales a la nueva lógica del mercado. Esto requiere la formulación de la remuneración de fomento a las soluciones innovadoras, ofreciendo un horario flexible y entorno organizacional abierto a la creatividad. EL texto hace una propuesta para la consolidación de la gestión de las organizaciones creativas alineadas con las características identitarias de la persona creativa.O objetivo deste estudo é analisar a relação entre o indivíduo criativo e a gestão organizacional. Defende-se uma adequação de um modelo de gestão condizente com as nuances do universo organizacional da chamada economia criativa. Esse espaço simbólico de produção criativa se revela marcado por trabalhos precários. A demanda por afinação da identidade desse trabalhador criativo com a cultura das organizações pós-fordistas conduz a uma reflexão quanto às potencialidades de colaborações criativas com tecnologias de gestão centradas na busca por adequação das políticas de trabalho à nova lógica de mercado. Isso requer a formulação de sistemas de remuneração de incentivo às soluções inovadoras, disponibilização de horários flexíveis e ambiência organizacional aberta à criatividade. A partir de uma pesquisa bibliográfica, o texto faz uma proposição para a consolidação de uma gestão de organizações criativas alinhada com as características identitárias do indivíduo criativo nos níveis individual, grupal e cultural.FEAAC/UFC2015-12-17info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionPesquisa Bibliográficaapplication/pdfhttp://periodicos.ufc.br/contextus/article/view/71110.19094/contextus.v13i3.711Contextus - Contemporary Journal of Economics and Management; Vol 13 No 3: sep/dec 201; 139 - 155Contextus – Revista Contemporánea de Economía y Gestión; Vol. 13 Núm. 3: sep/dic 2015; 139 - 155Contextus – Revista Contemporânea de Economia e Gestão; v. 13 n. 3: set/dez 2015; 139 - 1552178-92581678-2089reponame:Contextus (Fortaleza. Online)instname:Universidade Federal do Ceará (UFC)instacron:UFCporhttp://periodicos.ufc.br/contextus/article/view/711/72537Copyright (c) 2015 Revista: apenas para a 1a. publicaçãohttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessMuzzio, HenriquePaiva Júnior, Fernando Gomes de2021-11-22T12:10:16Zoai:periodicos.ufc:article/32250Revistahttp://periodicos.ufc.br/contextusPUBhttp://periodicos.ufc.br/contextus/oairevistacontextus@ufc.br2178-92581678-2089opendoar:2021-11-22T12:10:16Contextus (Fortaleza. Online) - Universidade Federal do Ceará (UFC)false
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