Mania and epithymia in Plato: a study of Phaedrus and Banquet
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2014 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Argumentos : Revista de Filosofia (Online) |
Texto Completo: | http://periodicos.ufc.br/argumentos/article/view/19070 |
Resumo: | Plato in the Phaedrus dialogue, presents Eros in the role of an irrational force that has a connection with mania (delirium), whose various forms, according to the second speech of Socrates, are not all negative. In the Banquet, Eros takes a special way, a constitutive dimension as epithymia (Wish). Indeed, the notion of Eros as both positive form of mania, as of epithymia has a prominent place in the philosophy of Plato, it takes the role of a key driver of human life, including there in the very philosophical activity. |
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Mania and epithymia in Plato: a study of Phaedrus and BanquetMania e epithymia em Platão: um estudo do Fedro e BanqueteEros. Mania. Epithymia. Plato.Eros. Mania. Epithymia. Platão.Plato in the Phaedrus dialogue, presents Eros in the role of an irrational force that has a connection with mania (delirium), whose various forms, according to the second speech of Socrates, are not all negative. In the Banquet, Eros takes a special way, a constitutive dimension as epithymia (Wish). Indeed, the notion of Eros as both positive form of mania, as of epithymia has a prominent place in the philosophy of Plato, it takes the role of a key driver of human life, including there in the very philosophical activity. Platão, no diálogo Fedro, apresenta Eros no papel de uma força irracional que possui ligação com a manía (delírio), cujas diversas formas, de acordo com o segundo discurso de Socrátes, não são todas negativas. No Banquete, Eros assume, de forma particular, uma dimensão constitutiva como epithymia (Desejo). Com efeito, a noção de Eros tanto como forma positiva de manía, quanto de epithymia tem um lugar de destaque na filosofia de Platão, pois adquire o papel de motor essencial da vida humana, incluindo- se aí a própria atividade filosófica. Universidade Federal do Ceará2014-07-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://periodicos.ufc.br/argumentos/article/view/19070Argumentos - Revista de Filosofia; No 12Argumentos - Periódico de Filosofia; Núm. 12Argumentos - Revista de Filosofia; n. 121984-42551984-4247reponame:Argumentos : Revista de Filosofia (Online)instname:Universidade Federal do Ceará (UFC)instacron:UFCporhttp://periodicos.ufc.br/argumentos/article/view/19070/29788Copyright (c) 2017 Argumentosinfo:eu-repo/semantics/openAccessJunior, Adail Pereira Carvalho2021-07-23T16:49:37Zoai:periodicos.ufc:article/19070Revistahttp://www.filosofia.ufc.br/argumentosPUBhttp://periodicos.ufc.br/argumentos/oaiargumentos@ufc.br||1984-42551984-4247opendoar:2021-07-23T16:49:37Argumentos : Revista de Filosofia (Online) - Universidade Federal do Ceará (UFC)false |
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Plato in the Phaedrus dialogue, presents Eros in the role of an irrational force that has a connection with mania (delirium), whose various forms, according to the second speech of Socrates, are not all negative. In the Banquet, Eros takes a special way, a constitutive dimension as epithymia (Wish). Indeed, the notion of Eros as both positive form of mania, as of epithymia has a prominent place in the philosophy of Plato, it takes the role of a key driver of human life, including there in the very philosophical activity. |
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