Nation brand: as diferenças percebidas entre o made in China e o created in China
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2018 |
Tipo de documento: | Trabalho de conclusão de curso |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) |
Texto Completo: | http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/38713 |
Resumo: | Mainland China is a global global industry, called "factory of the world", related to the development of a project and a social change of its own world. It is a major trading company in Brazil when the portfolio is made and a billions of dollars are made in Latin America in the coming years. The objective of this study was to investigate the position of Brazilian consumers in relation to the concepts Made in China and Created in China. The study had an online and face-to-face questionnaire application to 184 college students. The study identified for most respondents the differences between products made in China by Chinese and foreign brands. In addition, differences can also be found between the output character types when used in your home country. |
id |
UFC-7_499a7e08912f50e134431deae6ce77ff |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.ufc.br:riufc/38713 |
network_acronym_str |
UFC-7 |
network_name_str |
Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) |
repository_id_str |
|
spelling |
Nation brand: as diferenças percebidas entre o made in China e o created in ChinaNation BrandingMade in ChinaCreated in ChinaMainland China is a global global industry, called "factory of the world", related to the development of a project and a social change of its own world. It is a major trading company in Brazil when the portfolio is made and a billions of dollars are made in Latin America in the coming years. The objective of this study was to investigate the position of Brazilian consumers in relation to the concepts Made in China and Created in China. The study had an online and face-to-face questionnaire application to 184 college students. The study identified for most respondents the differences between products made in China by Chinese and foreign brands. In addition, differences can also be found between the output character types when used in your home country.A ascensão da China como grande potência industrial global, a chamada “fábrica do mundo”, acompanhada de um célere desenvolvimento econômico e social alterou seu papel no mundo de forma profunda. Ela é a maior parceira comercial do Brasil tanto em importações quando em exportações e pretende investir dezenas de bilhões de dólares na América Latina nos próximos anos. O objetivo deste estudo foi investigar qual a posição dos consumidores brasileiros em relação aos conceitos Made in China e Created in China. O estudo contou com a aplicação de questionário on-line e presencial a 184 estudantes universitários. O estudo identificou que, para a maior parte dos entrevistados, existem diferenças entre a qualidade dos produtos fabricados na China por marcas chinesas e estrangeiras. Além disso, também apontou existir diferenças entre a qualidade dos produtos dessas marcas quando produzidos em seu país de origem.Romero, Cláudia Buhamra AbreuAragão, Gabriel2019-01-08T13:38:43Z2019-01-08T13:38:43Z2018info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisapplication/pdfARAGÃO, Gabriel. Nation brand: as diferenças percebidas entre o made in China e o created in China. 2018. 99 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Administração) - Faculdade de Economia, Administração, Atuária e Contabilidade, Universidade Federal do Ceará, Fortaleza, 2018.http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/38713porreponame:Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)instname:Universidade Federal do Ceará (UFC)instacron:UFCinfo:eu-repo/semantics/openAccess2022-06-24T23:04:46Zoai:repositorio.ufc.br:riufc/38713Repositório InstitucionalPUBhttp://www.repositorio.ufc.br/ri-oai/requestbu@ufc.br || repositorio@ufc.bropendoar:2024-09-11T18:36:49.340491Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) - Universidade Federal do Ceará (UFC)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Nation brand: as diferenças percebidas entre o made in China e o created in China |
title |
Nation brand: as diferenças percebidas entre o made in China e o created in China |
spellingShingle |
Nation brand: as diferenças percebidas entre o made in China e o created in China Aragão, Gabriel Nation Branding Made in China Created in China |
title_short |
Nation brand: as diferenças percebidas entre o made in China e o created in China |
title_full |
Nation brand: as diferenças percebidas entre o made in China e o created in China |
title_fullStr |
Nation brand: as diferenças percebidas entre o made in China e o created in China |
title_full_unstemmed |
Nation brand: as diferenças percebidas entre o made in China e o created in China |
title_sort |
Nation brand: as diferenças percebidas entre o made in China e o created in China |
author |
Aragão, Gabriel |
author_facet |
Aragão, Gabriel |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Romero, Cláudia Buhamra Abreu |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Aragão, Gabriel |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Nation Branding Made in China Created in China |
topic |
Nation Branding Made in China Created in China |
description |
Mainland China is a global global industry, called "factory of the world", related to the development of a project and a social change of its own world. It is a major trading company in Brazil when the portfolio is made and a billions of dollars are made in Latin America in the coming years. The objective of this study was to investigate the position of Brazilian consumers in relation to the concepts Made in China and Created in China. The study had an online and face-to-face questionnaire application to 184 college students. The study identified for most respondents the differences between products made in China by Chinese and foreign brands. In addition, differences can also be found between the output character types when used in your home country. |
publishDate |
2018 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2018 2019-01-08T13:38:43Z 2019-01-08T13:38:43Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
format |
bachelorThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
ARAGÃO, Gabriel. Nation brand: as diferenças percebidas entre o made in China e o created in China. 2018. 99 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Administração) - Faculdade de Economia, Administração, Atuária e Contabilidade, Universidade Federal do Ceará, Fortaleza, 2018. http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/38713 |
identifier_str_mv |
ARAGÃO, Gabriel. Nation brand: as diferenças percebidas entre o made in China e o created in China. 2018. 99 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Administração) - Faculdade de Economia, Administração, Atuária e Contabilidade, Universidade Federal do Ceará, Fortaleza, 2018. |
url |
http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/38713 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) instname:Universidade Federal do Ceará (UFC) instacron:UFC |
instname_str |
Universidade Federal do Ceará (UFC) |
instacron_str |
UFC |
institution |
UFC |
reponame_str |
Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) |
collection |
Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) - Universidade Federal do Ceará (UFC) |
repository.mail.fl_str_mv |
bu@ufc.br || repositorio@ufc.br |
_version_ |
1813028876762218496 |