Nation brand: as diferenças percebidas entre o made in China e o created in China

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Aragão, Gabriel
Data de Publicação: 2018
Tipo de documento: Trabalho de conclusão de curso
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)
Texto Completo: http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/38713
Resumo: Mainland China is a global global industry, called "factory of the world", related to the development of a project and a social change of its own world. It is a major trading company in Brazil when the portfolio is made and a billions of dollars are made in Latin America in the coming years. The objective of this study was to investigate the position of Brazilian consumers in relation to the concepts Made in China and Created in China. The study had an online and face-to-face questionnaire application to 184 college students. The study identified for most respondents the differences between products made in China by Chinese and foreign brands. In addition, differences can also be found between the output character types when used in your home country.
id UFC-7_499a7e08912f50e134431deae6ce77ff
oai_identifier_str oai:repositorio.ufc.br:riufc/38713
network_acronym_str UFC-7
network_name_str Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)
repository_id_str
spelling Nation brand: as diferenças percebidas entre o made in China e o created in ChinaNation BrandingMade in ChinaCreated in ChinaMainland China is a global global industry, called "factory of the world", related to the development of a project and a social change of its own world. It is a major trading company in Brazil when the portfolio is made and a billions of dollars are made in Latin America in the coming years. The objective of this study was to investigate the position of Brazilian consumers in relation to the concepts Made in China and Created in China. The study had an online and face-to-face questionnaire application to 184 college students. The study identified for most respondents the differences between products made in China by Chinese and foreign brands. In addition, differences can also be found between the output character types when used in your home country.A ascensão da China como grande potência industrial global, a chamada “fábrica do mundo”, acompanhada de um célere desenvolvimento econômico e social alterou seu papel no mundo de forma profunda. Ela é a maior parceira comercial do Brasil tanto em importações quando em exportações e pretende investir dezenas de bilhões de dólares na América Latina nos próximos anos. O objetivo deste estudo foi investigar qual a posição dos consumidores brasileiros em relação aos conceitos Made in China e Created in China. O estudo contou com a aplicação de questionário on-line e presencial a 184 estudantes universitários. O estudo identificou que, para a maior parte dos entrevistados, existem diferenças entre a qualidade dos produtos fabricados na China por marcas chinesas e estrangeiras. Além disso, também apontou existir diferenças entre a qualidade dos produtos dessas marcas quando produzidos em seu país de origem.Romero, Cláudia Buhamra AbreuAragão, Gabriel2019-01-08T13:38:43Z2019-01-08T13:38:43Z2018info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisapplication/pdfARAGÃO, Gabriel. Nation brand: as diferenças percebidas entre o made in China e o created in China. 2018. 99 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Administração) - Faculdade de Economia, Administração, Atuária e Contabilidade, Universidade Federal do Ceará, Fortaleza, 2018.http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/38713porreponame:Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)instname:Universidade Federal do Ceará (UFC)instacron:UFCinfo:eu-repo/semantics/openAccess2022-06-24T23:04:46Zoai:repositorio.ufc.br:riufc/38713Repositório InstitucionalPUBhttp://www.repositorio.ufc.br/ri-oai/requestbu@ufc.br || repositorio@ufc.bropendoar:2024-09-11T18:36:49.340491Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) - Universidade Federal do Ceará (UFC)false
dc.title.none.fl_str_mv Nation brand: as diferenças percebidas entre o made in China e o created in China
title Nation brand: as diferenças percebidas entre o made in China e o created in China
spellingShingle Nation brand: as diferenças percebidas entre o made in China e o created in China
Aragão, Gabriel
Nation Branding
Made in China
Created in China
title_short Nation brand: as diferenças percebidas entre o made in China e o created in China
title_full Nation brand: as diferenças percebidas entre o made in China e o created in China
title_fullStr Nation brand: as diferenças percebidas entre o made in China e o created in China
title_full_unstemmed Nation brand: as diferenças percebidas entre o made in China e o created in China
title_sort Nation brand: as diferenças percebidas entre o made in China e o created in China
author Aragão, Gabriel
author_facet Aragão, Gabriel
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Romero, Cláudia Buhamra Abreu
dc.contributor.author.fl_str_mv Aragão, Gabriel
dc.subject.por.fl_str_mv Nation Branding
Made in China
Created in China
topic Nation Branding
Made in China
Created in China
description Mainland China is a global global industry, called "factory of the world", related to the development of a project and a social change of its own world. It is a major trading company in Brazil when the portfolio is made and a billions of dollars are made in Latin America in the coming years. The objective of this study was to investigate the position of Brazilian consumers in relation to the concepts Made in China and Created in China. The study had an online and face-to-face questionnaire application to 184 college students. The study identified for most respondents the differences between products made in China by Chinese and foreign brands. In addition, differences can also be found between the output character types when used in your home country.
publishDate 2018
dc.date.none.fl_str_mv 2018
2019-01-08T13:38:43Z
2019-01-08T13:38:43Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
format bachelorThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv ARAGÃO, Gabriel. Nation brand: as diferenças percebidas entre o made in China e o created in China. 2018. 99 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Administração) - Faculdade de Economia, Administração, Atuária e Contabilidade, Universidade Federal do Ceará, Fortaleza, 2018.
http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/38713
identifier_str_mv ARAGÃO, Gabriel. Nation brand: as diferenças percebidas entre o made in China e o created in China. 2018. 99 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Administração) - Faculdade de Economia, Administração, Atuária e Contabilidade, Universidade Federal do Ceará, Fortaleza, 2018.
url http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/38713
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)
instname:Universidade Federal do Ceará (UFC)
instacron:UFC
instname_str Universidade Federal do Ceará (UFC)
instacron_str UFC
institution UFC
reponame_str Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)
collection Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)
repository.name.fl_str_mv Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) - Universidade Federal do Ceará (UFC)
repository.mail.fl_str_mv bu@ufc.br || repositorio@ufc.br
_version_ 1813028876762218496