Desenvolvimento de personagens em pixel art para jogos digitais

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Martins, João Paulo Araújo
Data de Publicação: 2018
Tipo de documento: Trabalho de conclusão de curso
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)
Texto Completo: http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/47391
Resumo: The following work presents a proposal of a methodology of production of pixel artcharacters to be used in video games, with the intent of serving as a guide that canbe used by whomever wishes to create game characters using pixel art. The proposal was produced from a research of historical character about the usage of characters and of the pixel art technique in the video game medium, so it could be understood the importance of these areas. A further research for other less specific available methodologies was made, which were then utilized as basis for the creation of a new one, exemplified in this work by a character made using this process. Between the results reached, were developed both the methodology and the character used as an example. In the case of the character, it was done based on platforming games of the Nintendo Entertainment System console, or on a game that emulates the console limitations. As a conclusion, was observed the importance of not neglecting steps and some future work ideas that can be done using this work as a basis.
id UFC-7_4f26140e885c7efb324f8b0413bc592c
oai_identifier_str oai:repositorio.ufc.br:riufc/47391
network_acronym_str UFC-7
network_name_str Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)
repository_id_str
spelling Desenvolvimento de personagens em pixel art para jogos digitaisPixel art character development for digital gamesPixel artPersonagensProcessoThe following work presents a proposal of a methodology of production of pixel artcharacters to be used in video games, with the intent of serving as a guide that canbe used by whomever wishes to create game characters using pixel art. The proposal was produced from a research of historical character about the usage of characters and of the pixel art technique in the video game medium, so it could be understood the importance of these areas. A further research for other less specific available methodologies was made, which were then utilized as basis for the creation of a new one, exemplified in this work by a character made using this process. Between the results reached, were developed both the methodology and the character used as an example. In the case of the character, it was done based on platforming games of the Nintendo Entertainment System console, or on a game that emulates the console limitations. As a conclusion, was observed the importance of not neglecting steps and some future work ideas that can be done using this work as a basis.O trabalho apresenta uma proposta de metodologia de producao de personagens em pixel art para uso em jogos eletronicos, com o intuito de servir como um guia que possa ser usado por quem possa se interessar em criar personagens para jogos utilizando de pixel art. A proposta foi feita a partir de uma pesquisa de carater historico da utilizacao de personagens e da tecnica pixel art na midia dos jogos eletronicos, para que se entendesse a importancia dessas areas. Depois foi realizada uma pesquisa por outras metodologias menos especificas disponiveis, que posteriormente foram utilizadas como base para a criacao de uma propria, que e apresentada neste trabalho, exemplificada por um personagem feito usando deste processo. Dentre os resultados alcancados, foi desenvolvido tanto a metodologia quanto o personagem utilizado como estudo de caso. No caso do personagem, ele foi feito baseado nos jogos de plataforma do console Nintendo Entertainment System, ou em um jogo que emule as limitacoes do console. Como conclusao, foi observada a importancia de nao se negligenciar etapas e algumas ideias de trabalhos futuros que podem ser feitos a partir deste trabalho.Chicca Junior, Natal AnacletoMartins, João Paulo Araújo2019-11-04T17:01:50Z2019-11-04T17:01:50Z2018info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisapplication/pdfMARTINS, João Paulo Araújo. Desenvolvimento de personagens em pixel art para jogos digitais. 2018. 43 f. Monografia (Graduação em Sistemas e Mídias Digitais) - Universidade Federal do Ceará, Fortaleza, 2018.http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/47391porreponame:Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)instname:Universidade Federal do Ceará (UFC)instacron:UFCinfo:eu-repo/semantics/openAccess2019-11-04T17:02:42Zoai:repositorio.ufc.br:riufc/47391Repositório InstitucionalPUBhttp://www.repositorio.ufc.br/ri-oai/requestbu@ufc.br || repositorio@ufc.bropendoar:2024-09-11T18:42:14.057562Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) - Universidade Federal do Ceará (UFC)false
dc.title.none.fl_str_mv Desenvolvimento de personagens em pixel art para jogos digitais
Pixel art character development for digital games
title Desenvolvimento de personagens em pixel art para jogos digitais
spellingShingle Desenvolvimento de personagens em pixel art para jogos digitais
Martins, João Paulo Araújo
Pixel art
Personagens
Processo
title_short Desenvolvimento de personagens em pixel art para jogos digitais
title_full Desenvolvimento de personagens em pixel art para jogos digitais
title_fullStr Desenvolvimento de personagens em pixel art para jogos digitais
title_full_unstemmed Desenvolvimento de personagens em pixel art para jogos digitais
title_sort Desenvolvimento de personagens em pixel art para jogos digitais
author Martins, João Paulo Araújo
author_facet Martins, João Paulo Araújo
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Chicca Junior, Natal Anacleto
dc.contributor.author.fl_str_mv Martins, João Paulo Araújo
dc.subject.por.fl_str_mv Pixel art
Personagens
Processo
topic Pixel art
Personagens
Processo
description The following work presents a proposal of a methodology of production of pixel artcharacters to be used in video games, with the intent of serving as a guide that canbe used by whomever wishes to create game characters using pixel art. The proposal was produced from a research of historical character about the usage of characters and of the pixel art technique in the video game medium, so it could be understood the importance of these areas. A further research for other less specific available methodologies was made, which were then utilized as basis for the creation of a new one, exemplified in this work by a character made using this process. Between the results reached, were developed both the methodology and the character used as an example. In the case of the character, it was done based on platforming games of the Nintendo Entertainment System console, or on a game that emulates the console limitations. As a conclusion, was observed the importance of not neglecting steps and some future work ideas that can be done using this work as a basis.
publishDate 2018
dc.date.none.fl_str_mv 2018
2019-11-04T17:01:50Z
2019-11-04T17:01:50Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
format bachelorThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv MARTINS, João Paulo Araújo. Desenvolvimento de personagens em pixel art para jogos digitais. 2018. 43 f. Monografia (Graduação em Sistemas e Mídias Digitais) - Universidade Federal do Ceará, Fortaleza, 2018.
http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/47391
identifier_str_mv MARTINS, João Paulo Araújo. Desenvolvimento de personagens em pixel art para jogos digitais. 2018. 43 f. Monografia (Graduação em Sistemas e Mídias Digitais) - Universidade Federal do Ceará, Fortaleza, 2018.
url http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/47391
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)
instname:Universidade Federal do Ceará (UFC)
instacron:UFC
instname_str Universidade Federal do Ceará (UFC)
instacron_str UFC
institution UFC
reponame_str Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)
collection Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)
repository.name.fl_str_mv Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) - Universidade Federal do Ceará (UFC)
repository.mail.fl_str_mv bu@ufc.br || repositorio@ufc.br
_version_ 1813028912905584640