Fidelização a marca: uma investigação no mercado de sapatos femininos
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2014 |
Tipo de documento: | Trabalho de conclusão de curso |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) |
Texto Completo: | http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/27453 |
Resumo: | This study focuses on the market for women's shoes, which has relevant importance to Brazil, considering that it is the fourth biggest consumer market of footwear in the world, with an annual consumption of 4.1 pairs per inhabitant, which is 78% higher than the world average and that women's consumption is even higher, an average of 5.7 pairs per inhabitants. This study have like general objective know if there is loyalty to the brand of women's shoes, and like specific objectives identify the profile of women's shoe buyer, the process of buying shoes for woman and factors that influence in your buying decision. Therefore, based on the theoretical background, was prepared a questionnaire consisting of 23 questions and was made available to the consumers on the internt using social network. Was obtained337 answers. The resoluts shows that there is no brand loyalty from most of the respondents. |
id |
UFC-7_77bfd966091148e4e911bab1a1737c52 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.ufc.br:riufc/27453 |
network_acronym_str |
UFC-7 |
network_name_str |
Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) |
repository_id_str |
|
spelling |
Fidelização a marca: uma investigação no mercado de sapatos femininosClientes - LealdadeMarca de produtosCalçados - Indústria - BrasilThis study focuses on the market for women's shoes, which has relevant importance to Brazil, considering that it is the fourth biggest consumer market of footwear in the world, with an annual consumption of 4.1 pairs per inhabitant, which is 78% higher than the world average and that women's consumption is even higher, an average of 5.7 pairs per inhabitants. This study have like general objective know if there is loyalty to the brand of women's shoes, and like specific objectives identify the profile of women's shoe buyer, the process of buying shoes for woman and factors that influence in your buying decision. Therefore, based on the theoretical background, was prepared a questionnaire consisting of 23 questions and was made available to the consumers on the internt using social network. Was obtained337 answers. The resoluts shows that there is no brand loyalty from most of the respondents.Este estudo tem como foco o mercado de calçados femininos, que tem relevante importância para o Brasil, tendo em vista que ele é o quarto maior mercado consumidor de calçados do mundo, com um consumo anual de 4,1 pares por habitante que é 78% maior que a média mundial e que consumo feminino é ainda maior, uma média anual de 5,7 pares por habitantes. Este trabalho tem como objetivo geral saber se há fidelidade à marca no mercado de sapatos femininos, e como objetivos específicos identificar o perfil da compradora de sapato feminino, o processo de compra de sapato pela mulher e os fatores que influenciam na sua decisão de compra. Para tanto, com base no referencial teórico, foi elaborado um questionário composto por 23 perguntas e disponibilizado para as consumidoras na internet por meio de rede sociais. Obteve-se 337 respostas. Os resultados que mostram que não há fidelidade à marca de sapatos parte da maioria das respondentes.Romero, Cláudia Buhamra AbreuCosta, Matheus de Albuquerque Ribeiro de Sá2017-11-09T19:36:23Z2017-11-09T19:36:23Z2014info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisapplication/pdfCOSTA, Matheus de Albuquerque Ribeiro de Sá. Fidelização a marca: uma investigação no mercado de sapatos femininos. 2014. 77 f. TCC (graduação em Administração) - Universidade Federal do Ceará, Faculdade de Economia, Administração, Atuária e Contabilidade, Fortaleza-CE, 2014.http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/27453porreponame:Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)instname:Universidade Federal do Ceará (UFC)instacron:UFCinfo:eu-repo/semantics/openAccess2019-01-25T13:23:33Zoai:repositorio.ufc.br:riufc/27453Repositório InstitucionalPUBhttp://www.repositorio.ufc.br/ri-oai/requestbu@ufc.br || repositorio@ufc.bropendoar:2024-09-11T18:18:39.586983Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) - Universidade Federal do Ceará (UFC)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Fidelização a marca: uma investigação no mercado de sapatos femininos |
title |
Fidelização a marca: uma investigação no mercado de sapatos femininos |
spellingShingle |
Fidelização a marca: uma investigação no mercado de sapatos femininos Costa, Matheus de Albuquerque Ribeiro de Sá Clientes - Lealdade Marca de produtos Calçados - Indústria - Brasil |
title_short |
Fidelização a marca: uma investigação no mercado de sapatos femininos |
title_full |
Fidelização a marca: uma investigação no mercado de sapatos femininos |
title_fullStr |
Fidelização a marca: uma investigação no mercado de sapatos femininos |
title_full_unstemmed |
Fidelização a marca: uma investigação no mercado de sapatos femininos |
title_sort |
Fidelização a marca: uma investigação no mercado de sapatos femininos |
author |
Costa, Matheus de Albuquerque Ribeiro de Sá |
author_facet |
Costa, Matheus de Albuquerque Ribeiro de Sá |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Romero, Cláudia Buhamra Abreu |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Costa, Matheus de Albuquerque Ribeiro de Sá |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Clientes - Lealdade Marca de produtos Calçados - Indústria - Brasil |
topic |
Clientes - Lealdade Marca de produtos Calçados - Indústria - Brasil |
description |
This study focuses on the market for women's shoes, which has relevant importance to Brazil, considering that it is the fourth biggest consumer market of footwear in the world, with an annual consumption of 4.1 pairs per inhabitant, which is 78% higher than the world average and that women's consumption is even higher, an average of 5.7 pairs per inhabitants. This study have like general objective know if there is loyalty to the brand of women's shoes, and like specific objectives identify the profile of women's shoe buyer, the process of buying shoes for woman and factors that influence in your buying decision. Therefore, based on the theoretical background, was prepared a questionnaire consisting of 23 questions and was made available to the consumers on the internt using social network. Was obtained337 answers. The resoluts shows that there is no brand loyalty from most of the respondents. |
publishDate |
2014 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2014 2017-11-09T19:36:23Z 2017-11-09T19:36:23Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
format |
bachelorThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
COSTA, Matheus de Albuquerque Ribeiro de Sá. Fidelização a marca: uma investigação no mercado de sapatos femininos. 2014. 77 f. TCC (graduação em Administração) - Universidade Federal do Ceará, Faculdade de Economia, Administração, Atuária e Contabilidade, Fortaleza-CE, 2014. http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/27453 |
identifier_str_mv |
COSTA, Matheus de Albuquerque Ribeiro de Sá. Fidelização a marca: uma investigação no mercado de sapatos femininos. 2014. 77 f. TCC (graduação em Administração) - Universidade Federal do Ceará, Faculdade de Economia, Administração, Atuária e Contabilidade, Fortaleza-CE, 2014. |
url |
http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/27453 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) instname:Universidade Federal do Ceará (UFC) instacron:UFC |
instname_str |
Universidade Federal do Ceará (UFC) |
instacron_str |
UFC |
institution |
UFC |
reponame_str |
Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) |
collection |
Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) - Universidade Federal do Ceará (UFC) |
repository.mail.fl_str_mv |
bu@ufc.br || repositorio@ufc.br |
_version_ |
1813028749793296384 |