Fidelização a marca: uma investigação no mercado de sapatos femininos

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Costa, Matheus de Albuquerque Ribeiro de Sá
Data de Publicação: 2014
Tipo de documento: Trabalho de conclusão de curso
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)
Texto Completo: http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/27453
Resumo: This study focuses on the market for women's shoes, which has relevant importance to Brazil, considering that it is the fourth biggest consumer market of footwear in the world, with an annual consumption of 4.1 pairs per inhabitant, which is 78% higher than the world average and that women's consumption is even higher, an average of 5.7 pairs per inhabitants. This study have like general objective know if there is loyalty to the brand of women's shoes, and like specific objectives identify the profile of women's shoe buyer, the process of buying shoes for woman and factors that influence in your buying decision. Therefore, based on the theoretical background, was prepared a questionnaire consisting of 23 questions and was made available to the consumers on the internt using social network. Was obtained337 answers. The resoluts shows that there is no brand loyalty from most of the respondents.
id UFC-7_77bfd966091148e4e911bab1a1737c52
oai_identifier_str oai:repositorio.ufc.br:riufc/27453
network_acronym_str UFC-7
network_name_str Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)
repository_id_str
spelling Fidelização a marca: uma investigação no mercado de sapatos femininosClientes - LealdadeMarca de produtosCalçados - Indústria - BrasilThis study focuses on the market for women's shoes, which has relevant importance to Brazil, considering that it is the fourth biggest consumer market of footwear in the world, with an annual consumption of 4.1 pairs per inhabitant, which is 78% higher than the world average and that women's consumption is even higher, an average of 5.7 pairs per inhabitants. This study have like general objective know if there is loyalty to the brand of women's shoes, and like specific objectives identify the profile of women's shoe buyer, the process of buying shoes for woman and factors that influence in your buying decision. Therefore, based on the theoretical background, was prepared a questionnaire consisting of 23 questions and was made available to the consumers on the internt using social network. Was obtained337 answers. The resoluts shows that there is no brand loyalty from most of the respondents.Este estudo tem como foco o mercado de calçados femininos, que tem relevante importância para o Brasil, tendo em vista que ele é o quarto maior mercado consumidor de calçados do mundo, com um consumo anual de 4,1 pares por habitante que é 78% maior que a média mundial e que consumo feminino é ainda maior, uma média anual de 5,7 pares por habitantes. Este trabalho tem como objetivo geral saber se há fidelidade à marca no mercado de sapatos femininos, e como objetivos específicos identificar o perfil da compradora de sapato feminino, o processo de compra de sapato pela mulher e os fatores que influenciam na sua decisão de compra. Para tanto, com base no referencial teórico, foi elaborado um questionário composto por 23 perguntas e disponibilizado para as consumidoras na internet por meio de rede sociais. Obteve-se 337 respostas. Os resultados que mostram que não há fidelidade à marca de sapatos parte da maioria das respondentes.Romero, Cláudia Buhamra AbreuCosta, Matheus de Albuquerque Ribeiro de Sá2017-11-09T19:36:23Z2017-11-09T19:36:23Z2014info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisapplication/pdfCOSTA, Matheus de Albuquerque Ribeiro de Sá. Fidelização a marca: uma investigação no mercado de sapatos femininos. 2014. 77 f. TCC (graduação em Administração) - Universidade Federal do Ceará, Faculdade de Economia, Administração, Atuária e Contabilidade, Fortaleza-CE, 2014.http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/27453porreponame:Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)instname:Universidade Federal do Ceará (UFC)instacron:UFCinfo:eu-repo/semantics/openAccess2019-01-25T13:23:33Zoai:repositorio.ufc.br:riufc/27453Repositório InstitucionalPUBhttp://www.repositorio.ufc.br/ri-oai/requestbu@ufc.br || repositorio@ufc.bropendoar:2024-09-11T18:18:39.586983Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) - Universidade Federal do Ceará (UFC)false
dc.title.none.fl_str_mv Fidelização a marca: uma investigação no mercado de sapatos femininos
title Fidelização a marca: uma investigação no mercado de sapatos femininos
spellingShingle Fidelização a marca: uma investigação no mercado de sapatos femininos
Costa, Matheus de Albuquerque Ribeiro de Sá
Clientes - Lealdade
Marca de produtos
Calçados - Indústria - Brasil
title_short Fidelização a marca: uma investigação no mercado de sapatos femininos
title_full Fidelização a marca: uma investigação no mercado de sapatos femininos
title_fullStr Fidelização a marca: uma investigação no mercado de sapatos femininos
title_full_unstemmed Fidelização a marca: uma investigação no mercado de sapatos femininos
title_sort Fidelização a marca: uma investigação no mercado de sapatos femininos
author Costa, Matheus de Albuquerque Ribeiro de Sá
author_facet Costa, Matheus de Albuquerque Ribeiro de Sá
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Romero, Cláudia Buhamra Abreu
dc.contributor.author.fl_str_mv Costa, Matheus de Albuquerque Ribeiro de Sá
dc.subject.por.fl_str_mv Clientes - Lealdade
Marca de produtos
Calçados - Indústria - Brasil
topic Clientes - Lealdade
Marca de produtos
Calçados - Indústria - Brasil
description This study focuses on the market for women's shoes, which has relevant importance to Brazil, considering that it is the fourth biggest consumer market of footwear in the world, with an annual consumption of 4.1 pairs per inhabitant, which is 78% higher than the world average and that women's consumption is even higher, an average of 5.7 pairs per inhabitants. This study have like general objective know if there is loyalty to the brand of women's shoes, and like specific objectives identify the profile of women's shoe buyer, the process of buying shoes for woman and factors that influence in your buying decision. Therefore, based on the theoretical background, was prepared a questionnaire consisting of 23 questions and was made available to the consumers on the internt using social network. Was obtained337 answers. The resoluts shows that there is no brand loyalty from most of the respondents.
publishDate 2014
dc.date.none.fl_str_mv 2014
2017-11-09T19:36:23Z
2017-11-09T19:36:23Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
format bachelorThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv COSTA, Matheus de Albuquerque Ribeiro de Sá. Fidelização a marca: uma investigação no mercado de sapatos femininos. 2014. 77 f. TCC (graduação em Administração) - Universidade Federal do Ceará, Faculdade de Economia, Administração, Atuária e Contabilidade, Fortaleza-CE, 2014.
http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/27453
identifier_str_mv COSTA, Matheus de Albuquerque Ribeiro de Sá. Fidelização a marca: uma investigação no mercado de sapatos femininos. 2014. 77 f. TCC (graduação em Administração) - Universidade Federal do Ceará, Faculdade de Economia, Administração, Atuária e Contabilidade, Fortaleza-CE, 2014.
url http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/27453
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)
instname:Universidade Federal do Ceará (UFC)
instacron:UFC
instname_str Universidade Federal do Ceará (UFC)
instacron_str UFC
institution UFC
reponame_str Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)
collection Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)
repository.name.fl_str_mv Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) - Universidade Federal do Ceará (UFC)
repository.mail.fl_str_mv bu@ufc.br || repositorio@ufc.br
_version_ 1813028749793296384