Vídeos no youtube como influenciadores no consumo de maquiagem pelas mulheres
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2017 |
Tipo de documento: | Trabalho de conclusão de curso |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) |
Texto Completo: | http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/36892 |
Resumo: | This study aimed to analyze the role that makeup videos shared in Youtube have in the behavior of makeup consumption by women. The literature review approached consumer behavior, as well as the purchasing decision process and the variables that support decision making. The classification of the research about the objectives is exploratory with a qualitative approach, but about the procedures, It is a bibliographical and field research, in which the survey of the primary data was performed by interviews and the data analysis was performed by the analysis of content. The research result was that, the consumers showed up with a profile of daily usage of makeup, with high level of its products' consumption, a meticulous buying behavior and an obstinated demand for cost-benefit. Regarding the role of Youtube in the purchasing behavior of these consumers, it was identified the usage of social media as the main source of information in the purchasing decision process, what changed the way of the makeup's consumption by the woman, by allowing the easy access to information about products and about their usage. |
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Vídeos no youtube como influenciadores no consumo de maquiagem pelas mulheresComportamento do consumidorMaquiagemYoutubeThis study aimed to analyze the role that makeup videos shared in Youtube have in the behavior of makeup consumption by women. The literature review approached consumer behavior, as well as the purchasing decision process and the variables that support decision making. The classification of the research about the objectives is exploratory with a qualitative approach, but about the procedures, It is a bibliographical and field research, in which the survey of the primary data was performed by interviews and the data analysis was performed by the analysis of content. The research result was that, the consumers showed up with a profile of daily usage of makeup, with high level of its products' consumption, a meticulous buying behavior and an obstinated demand for cost-benefit. Regarding the role of Youtube in the purchasing behavior of these consumers, it was identified the usage of social media as the main source of information in the purchasing decision process, what changed the way of the makeup's consumption by the woman, by allowing the easy access to information about products and about their usage.Este estudo teve como objetivo analisar o papel que os vídeos sobre maquiagem compartilhados no Youtube têm no comportamento de consumo de maquiagem pelas mulheres. A revisão da literatura abordou o comportamento do consumidor, bem como o processo de decisão de compra e as variáveis que moldam a tomada de decisão. A classificação da pesquisa quanto aos objetivos é de cunho exploratório com abordagem qualitativa, quanto aos procedimentos trata-se de uma pesquisa bibliográfica e de campo, o levantamento dos dados primários foi realizado por meio de entrevistas e análise de dados foi realizada através da análise de conteúdo. Como resultado, as consumidoras apresentaram um perfil de uso diário de maquiagem, com alto nível de consumo de produtos, um comportamento de compra minucioso e uma procura obstinada por custo benefício. Referente ao papel do Youtube no comportamento de compra dessas consumidoras, foi identificado o uso da mídia social como principal fonte de informação no processo de decisão de compra e que mudou a forma de consumo de maquiagem pela mulher, possibilitando o fácil acesso a informação sobre produtos e acerca do uso desses produtos.Silva, Áurio Lúcio Leocádio daRolim, Jhessyka Iris Ferreira2018-11-06T14:45:34Z2018-11-06T14:45:34Z2017info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisapplication/pdfROLIM, Jhessyka Iris Ferreira. Vídeos no youtube como influenciadores no consumo de maquiagem pelas mulheres. 2017. 71 f. Trabalho de Conclusão de Curso (graduação em Administração) - Universidade Federal do Ceará, Faculdade de Economia, Administração, Atuária e Contabilidade, Fortaleza, 2017.http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/36892porreponame:Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)instname:Universidade Federal do Ceará (UFC)instacron:UFCinfo:eu-repo/semantics/openAccess2019-01-28T17:23:08Zoai:repositorio.ufc.br:riufc/36892Repositório InstitucionalPUBhttp://www.repositorio.ufc.br/ri-oai/requestbu@ufc.br || repositorio@ufc.bropendoar:2024-09-11T18:33:14.733910Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) - Universidade Federal do Ceará (UFC)false |
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