Uma análise sobre o comportamento de consumidoras de maquiagem para mulheres afrodescendentes
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2019 |
Tipo de documento: | Trabalho de conclusão de curso |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) |
Texto Completo: | http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/50103 |
Resumo: | This course conclusion paper aims to understand the decision making process to purchase makeup for the afro-descendant female audience and what are the main sociocultural variables that influence them. To this end, we sought to analyze the stages of the decision making process of buying consumers of this type of cosmetics, who are the influencers in this buying decision process and how the socio-cultural variables (culture, family, reference groups, status and social class). ) influence your choices. This research is classified as exploratory and qualitative, developed based on bibliographic research and interviews conducted with 8 women of African descent and makeup consumers. The results indicate that during the purchase decision process, one of the main factors taken into consideration is the product characteristics, especially the suitability of the consumers skin tone, the price and the quality of the product. The Internet, mainly Youtube and Instagram, was cited as the main source of access to information about products, especially content and reviews posted by influencers are very popular. It was also verified that social class, status and reference group are the main factors of sociocultural influence, according to the analysis of the data collected with the responses of the consumers. |
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Uma análise sobre o comportamento de consumidoras de maquiagem para mulheres afrodescendentesComportamento do consumidorDecisão de compraFatores de influênciaMaquiagemPele negraThis course conclusion paper aims to understand the decision making process to purchase makeup for the afro-descendant female audience and what are the main sociocultural variables that influence them. To this end, we sought to analyze the stages of the decision making process of buying consumers of this type of cosmetics, who are the influencers in this buying decision process and how the socio-cultural variables (culture, family, reference groups, status and social class). ) influence your choices. This research is classified as exploratory and qualitative, developed based on bibliographic research and interviews conducted with 8 women of African descent and makeup consumers. The results indicate that during the purchase decision process, one of the main factors taken into consideration is the product characteristics, especially the suitability of the consumers skin tone, the price and the quality of the product. The Internet, mainly Youtube and Instagram, was cited as the main source of access to information about products, especially content and reviews posted by influencers are very popular. It was also verified that social class, status and reference group are the main factors of sociocultural influence, according to the analysis of the data collected with the responses of the consumers.O presente trabalho de conclusão de curso tem como objetivo geral compreender o processo de decisão de compra de maquiagem para o público feminino afrodescendente e quais as principais variáveis socioculturais que as influenciam. Para isso, buscou-se analisar as etapas do processo de decisão de compra de consumidoras deste tipo de cosméticos, quem são os influenciadores neste processo de decisão de compra e como as variáveis socioculturais (cultura, família, grupos de referência, status e classe social) influenciam suas escolhas. Essa pesquisa classifica-se como exploratória e qualitativa, desenvolvida com base em pesquisa bibliográfica e entrevistas realizadas com 8 mulheres afrodescendentes e consumidoras de maquiagem. Os resultados indicam que durante o processo de decisão de compra, um dos principais fatores levado em consideração são as características do produto, principalmente a adequação ao tom da pele das consumidoras, o preço e a qualidade do produto. A Internet, principalmente Youtube e Instagram, foi citada como principal fonte de acesso às informações acerca dos produtos, principalmente conteúdos e resenhas postadas pelos influenciadores são bastante procurados. Verificou-se ainda que a classe social, status e grupo de referências são os principais fatores de influência socioculturais, conforme a análise dos dados coletados com as respostas das consumidoras.Ferreira, Fabiana Nogueira HolandaFerreira, Érica Paula do Vale2020-02-14T17:56:12Z2020-02-14T17:56:12Z2019info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisapplication/pdfFERREIRA, Érica Paula do Vale. Uma análise sobre o comportamento de consumidoras de maquiagem para mulheres afrodescendentes. 2019. 75 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Administração) - Universidade Federal do Ceará, Faculdade de Economia, Administração, Atuária e Contabilidade, Fortaleza, 2019.http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/50103porreponame:Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)instname:Universidade Federal do Ceará (UFC)instacron:UFCinfo:eu-repo/semantics/openAccess2020-02-14T17:56:12Zoai:repositorio.ufc.br:riufc/50103Repositório InstitucionalPUBhttp://www.repositorio.ufc.br/ri-oai/requestbu@ufc.br || repositorio@ufc.bropendoar:2024-09-11T18:22:05.800309Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) - Universidade Federal do Ceará (UFC)false |
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