Trajetória da formação continuada do PROEJA - IFPA

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Lira, Carla Andreza Amaral Lopes
Data de Publicação: 2011
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)
dARK ID: ark:/83112/001300001nnqk
Texto Completo: http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/16053
Resumo: This article aims primarily to provide a historical overview of lato sensu post-graduate course on Professional Basic Education for Youth and Adults (Educação para Jovens e Adultos - EJA)at the Federal Institute of Education, Science and Technology of Pará (IFPA). Besides the writings of specialized authors, we use as theoretical support the reports made by the coordinators at the end of each course. We describe the historical context of the implementation of the EJA National Programme for Integration of Professional Education to Basic Education (PROEJA)as well as we investigate the formation of teachers for this federal program focusing on how the process took place in the institution object of research.
id UFC-7_82a74cec7b73317809bb7b6a073ed280
oai_identifier_str oai:repositorio.ufc.br:riufc/16053
network_acronym_str UFC-7
network_name_str Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)
repository_id_str
spelling Trajetória da formação continuada do PROEJA - IFPATrajetória históricaFormação Continuada do ProfessorPROEJA/IFPAThis article aims primarily to provide a historical overview of lato sensu post-graduate course on Professional Basic Education for Youth and Adults (Educação para Jovens e Adultos - EJA)at the Federal Institute of Education, Science and Technology of Pará (IFPA). Besides the writings of specialized authors, we use as theoretical support the reports made by the coordinators at the end of each course. We describe the historical context of the implementation of the EJA National Programme for Integration of Professional Education to Basic Education (PROEJA)as well as we investigate the formation of teachers for this federal program focusing on how the process took place in the institution object of research.Este artigo visa primeiramente fornecer um apanhado histórico do Programa de Pós-Graduação Lato Sensu em Educação Profissional Integrada à Educação Básica na modalidade Educação de Jovens e Adultos (EJA) do Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Pará (IFPA). Além dos escritos de autores especializados, utilizaremos como suporte teórico os relatórios circunstanciados realizados pela coordenação ao final de cada turma. Traçaremos também um contexto histórico da implementação do Programa Nacional de Integração da Educação Profissional à Educação Básica na modalidade EJA (PROEJA), bem como contextualizaremos a formação de professores para este programa federal, focalizando como se deu o processo na instituição objeto da pesquisa.Revista Educação em Debate2016-04-04T23:16:16Z2016-04-04T23:16:16Z2011info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfLIRA, Carla Andreza Amaral Lopes. Trajetória da formação continuada do PROEJA - IFPA. Revista Educação em Debate, Fortaleza, Ano 33, v.1, n. 61, p. 104-120, 2011.0102-1117 (impresso)http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/16053ark:/83112/001300001nnqkLira, Carla Andreza Amaral Lopesinfo:eu-repo/semantics/openAccessporreponame:Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)instname:Universidade Federal do Ceará (UFC)instacron:UFC2023-12-07T19:45:22Zoai:repositorio.ufc.br:riufc/16053Repositório InstitucionalPUBhttp://www.repositorio.ufc.br/ri-oai/requestbu@ufc.br || repositorio@ufc.bropendoar:2024-09-11T18:49:50.250147Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) - Universidade Federal do Ceará (UFC)false
dc.title.none.fl_str_mv Trajetória da formação continuada do PROEJA - IFPA
title Trajetória da formação continuada do PROEJA - IFPA
spellingShingle Trajetória da formação continuada do PROEJA - IFPA
Lira, Carla Andreza Amaral Lopes
Trajetória histórica
Formação Continuada do Professor
PROEJA/IFPA
title_short Trajetória da formação continuada do PROEJA - IFPA
title_full Trajetória da formação continuada do PROEJA - IFPA
title_fullStr Trajetória da formação continuada do PROEJA - IFPA
title_full_unstemmed Trajetória da formação continuada do PROEJA - IFPA
title_sort Trajetória da formação continuada do PROEJA - IFPA
author Lira, Carla Andreza Amaral Lopes
author_facet Lira, Carla Andreza Amaral Lopes
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Lira, Carla Andreza Amaral Lopes
dc.subject.por.fl_str_mv Trajetória histórica
Formação Continuada do Professor
PROEJA/IFPA
topic Trajetória histórica
Formação Continuada do Professor
PROEJA/IFPA
description This article aims primarily to provide a historical overview of lato sensu post-graduate course on Professional Basic Education for Youth and Adults (Educação para Jovens e Adultos - EJA)at the Federal Institute of Education, Science and Technology of Pará (IFPA). Besides the writings of specialized authors, we use as theoretical support the reports made by the coordinators at the end of each course. We describe the historical context of the implementation of the EJA National Programme for Integration of Professional Education to Basic Education (PROEJA)as well as we investigate the formation of teachers for this federal program focusing on how the process took place in the institution object of research.
publishDate 2011
dc.date.none.fl_str_mv 2011
2016-04-04T23:16:16Z
2016-04-04T23:16:16Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv LIRA, Carla Andreza Amaral Lopes. Trajetória da formação continuada do PROEJA - IFPA. Revista Educação em Debate, Fortaleza, Ano 33, v.1, n. 61, p. 104-120, 2011.
0102-1117 (impresso)
http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/16053
dc.identifier.dark.fl_str_mv ark:/83112/001300001nnqk
identifier_str_mv LIRA, Carla Andreza Amaral Lopes. Trajetória da formação continuada do PROEJA - IFPA. Revista Educação em Debate, Fortaleza, Ano 33, v.1, n. 61, p. 104-120, 2011.
0102-1117 (impresso)
ark:/83112/001300001nnqk
url http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/16053
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Revista Educação em Debate
publisher.none.fl_str_mv Revista Educação em Debate
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)
instname:Universidade Federal do Ceará (UFC)
instacron:UFC
instname_str Universidade Federal do Ceará (UFC)
instacron_str UFC
institution UFC
reponame_str Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)
collection Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)
repository.name.fl_str_mv Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) - Universidade Federal do Ceará (UFC)
repository.mail.fl_str_mv bu@ufc.br || repositorio@ufc.br
_version_ 1818373991412269056