O tratamento dos gêneros textuais em um livro didático do ensino fundamental
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2002 |
Tipo de documento: | Capítulo de livro |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) |
Texto Completo: | http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/52107 |
Resumo: | This study has for purpose to do an analysis of the didactic proposal of the book Analysis, Language and Thought (ALP), in the area of Portuguese Language destined to the students’ of the 5a series of the Fundamental Teaching teaching II. We intended, through this analysis, to observe like the authors, Maria Cócco and Marcos Haller, they apply the concept of textual gender proposed by the Parameters National Curriculares (PCNs) elaborated by MEC. For that, texts were selected, which are inserted in the following units: Unit I - Places and people; Unit II - The time through the time; Unit III - Curiosities. It is worth to stand out that inside of each unit, we will just consider the understanding parts and textual production, taking into account the choice of the genres and their exploration forms. |
id |
UFC-7_dde7f3993f5df6fbb7b948b4c8a60558 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.ufc.br:riufc/52107 |
network_acronym_str |
UFC-7 |
network_name_str |
Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) |
repository_id_str |
|
spelling |
O tratamento dos gêneros textuais em um livro didático do ensino fundamentalGênero textualPortuguêsEnsinoThis study has for purpose to do an analysis of the didactic proposal of the book Analysis, Language and Thought (ALP), in the area of Portuguese Language destined to the students’ of the 5a series of the Fundamental Teaching teaching II. We intended, through this analysis, to observe like the authors, Maria Cócco and Marcos Haller, they apply the concept of textual gender proposed by the Parameters National Curriculares (PCNs) elaborated by MEC. For that, texts were selected, which are inserted in the following units: Unit I - Places and people; Unit II - The time through the time; Unit III - Curiosities. It is worth to stand out that inside of each unit, we will just consider the understanding parts and textual production, taking into account the choice of the genres and their exploration forms.UFC2020-06-03T17:31:59Z2020-06-03T17:31:59Z2002info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bookPartapplication/pdfNASCIMENTO, Lucélia Lopes. O tratamento dos gêneros textuais em um livro didático do ensino fundamental. Pesquisas em lingüística e literatura: descrição, aplicação, ensino. Fortaleza: Universidade Federal do Ceará-GELNE, 2002. p.457-459.85-960478-0-3http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/52107Nascimento, Lucélia Lopesinfo:eu-repo/semantics/openAccessporreponame:Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)instname:Universidade Federal do Ceará (UFC)instacron:UFC2023-11-20T17:18:26Zoai:repositorio.ufc.br:riufc/52107Repositório InstitucionalPUBhttp://www.repositorio.ufc.br/ri-oai/requestbu@ufc.br || repositorio@ufc.bropendoar:2024-09-11T18:47:35.242133Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) - Universidade Federal do Ceará (UFC)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
O tratamento dos gêneros textuais em um livro didático do ensino fundamental |
title |
O tratamento dos gêneros textuais em um livro didático do ensino fundamental |
spellingShingle |
O tratamento dos gêneros textuais em um livro didático do ensino fundamental Nascimento, Lucélia Lopes Gênero textual Português Ensino |
title_short |
O tratamento dos gêneros textuais em um livro didático do ensino fundamental |
title_full |
O tratamento dos gêneros textuais em um livro didático do ensino fundamental |
title_fullStr |
O tratamento dos gêneros textuais em um livro didático do ensino fundamental |
title_full_unstemmed |
O tratamento dos gêneros textuais em um livro didático do ensino fundamental |
title_sort |
O tratamento dos gêneros textuais em um livro didático do ensino fundamental |
author |
Nascimento, Lucélia Lopes |
author_facet |
Nascimento, Lucélia Lopes |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Nascimento, Lucélia Lopes |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Gênero textual Português Ensino |
topic |
Gênero textual Português Ensino |
description |
This study has for purpose to do an analysis of the didactic proposal of the book Analysis, Language and Thought (ALP), in the area of Portuguese Language destined to the students’ of the 5a series of the Fundamental Teaching teaching II. We intended, through this analysis, to observe like the authors, Maria Cócco and Marcos Haller, they apply the concept of textual gender proposed by the Parameters National Curriculares (PCNs) elaborated by MEC. For that, texts were selected, which are inserted in the following units: Unit I - Places and people; Unit II - The time through the time; Unit III - Curiosities. It is worth to stand out that inside of each unit, we will just consider the understanding parts and textual production, taking into account the choice of the genres and their exploration forms. |
publishDate |
2002 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2002 2020-06-03T17:31:59Z 2020-06-03T17:31:59Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/bookPart |
format |
bookPart |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
NASCIMENTO, Lucélia Lopes. O tratamento dos gêneros textuais em um livro didático do ensino fundamental. Pesquisas em lingüística e literatura: descrição, aplicação, ensino. Fortaleza: Universidade Federal do Ceará-GELNE, 2002. p.457-459. 85-960478-0-3 http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/52107 |
identifier_str_mv |
NASCIMENTO, Lucélia Lopes. O tratamento dos gêneros textuais em um livro didático do ensino fundamental. Pesquisas em lingüística e literatura: descrição, aplicação, ensino. Fortaleza: Universidade Federal do Ceará-GELNE, 2002. p.457-459. 85-960478-0-3 |
url |
http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/52107 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
UFC |
publisher.none.fl_str_mv |
UFC |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) instname:Universidade Federal do Ceará (UFC) instacron:UFC |
instname_str |
Universidade Federal do Ceará (UFC) |
instacron_str |
UFC |
institution |
UFC |
reponame_str |
Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) |
collection |
Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) - Universidade Federal do Ceará (UFC) |
repository.mail.fl_str_mv |
bu@ufc.br || repositorio@ufc.br |
_version_ |
1813028725022785536 |