O tratamento dos gêneros textuais em um livro didático do ensino fundamental

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Nascimento, Lucélia Lopes
Data de Publicação: 2002
Tipo de documento: Capítulo de livro
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)
Texto Completo: http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/52107
Resumo: This study has for purpose to do an analysis of the didactic proposal of the book Analysis, Language and Thought (ALP), in the area of Portuguese Language destined to the students’ of the 5a series of the Fundamental Teaching teaching II. We intended, through this analysis, to observe like the authors, Maria Cócco and Marcos Haller, they apply the concept of textual gender proposed by the Parameters National Curriculares (PCNs) elaborated by MEC. For that, texts were selected, which are inserted in the following units: Unit I - Places and people; Unit II - The time through the time; Unit III - Curiosities. It is worth to stand out that inside of each unit, we will just consider the understanding parts and textual production, taking into account the choice of the genres and their exploration forms.
id UFC-7_dde7f3993f5df6fbb7b948b4c8a60558
oai_identifier_str oai:repositorio.ufc.br:riufc/52107
network_acronym_str UFC-7
network_name_str Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)
repository_id_str
spelling O tratamento dos gêneros textuais em um livro didático do ensino fundamentalGênero textualPortuguêsEnsinoThis study has for purpose to do an analysis of the didactic proposal of the book Analysis, Language and Thought (ALP), in the area of Portuguese Language destined to the students’ of the 5a series of the Fundamental Teaching teaching II. We intended, through this analysis, to observe like the authors, Maria Cócco and Marcos Haller, they apply the concept of textual gender proposed by the Parameters National Curriculares (PCNs) elaborated by MEC. For that, texts were selected, which are inserted in the following units: Unit I - Places and people; Unit II - The time through the time; Unit III - Curiosities. It is worth to stand out that inside of each unit, we will just consider the understanding parts and textual production, taking into account the choice of the genres and their exploration forms.UFC2020-06-03T17:31:59Z2020-06-03T17:31:59Z2002info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bookPartapplication/pdfNASCIMENTO, Lucélia Lopes. O tratamento dos gêneros textuais em um livro didático do ensino fundamental. Pesquisas em lingüística e literatura: descrição, aplicação, ensino. Fortaleza: Universidade Federal do Ceará-GELNE, 2002. p.457-459.85-960478-0-3http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/52107Nascimento, Lucélia Lopesinfo:eu-repo/semantics/openAccessporreponame:Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)instname:Universidade Federal do Ceará (UFC)instacron:UFC2023-11-20T17:18:26Zoai:repositorio.ufc.br:riufc/52107Repositório InstitucionalPUBhttp://www.repositorio.ufc.br/ri-oai/requestbu@ufc.br || repositorio@ufc.bropendoar:2024-09-11T18:47:35.242133Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) - Universidade Federal do Ceará (UFC)false
dc.title.none.fl_str_mv O tratamento dos gêneros textuais em um livro didático do ensino fundamental
title O tratamento dos gêneros textuais em um livro didático do ensino fundamental
spellingShingle O tratamento dos gêneros textuais em um livro didático do ensino fundamental
Nascimento, Lucélia Lopes
Gênero textual
Português
Ensino
title_short O tratamento dos gêneros textuais em um livro didático do ensino fundamental
title_full O tratamento dos gêneros textuais em um livro didático do ensino fundamental
title_fullStr O tratamento dos gêneros textuais em um livro didático do ensino fundamental
title_full_unstemmed O tratamento dos gêneros textuais em um livro didático do ensino fundamental
title_sort O tratamento dos gêneros textuais em um livro didático do ensino fundamental
author Nascimento, Lucélia Lopes
author_facet Nascimento, Lucélia Lopes
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Nascimento, Lucélia Lopes
dc.subject.por.fl_str_mv Gênero textual
Português
Ensino
topic Gênero textual
Português
Ensino
description This study has for purpose to do an analysis of the didactic proposal of the book Analysis, Language and Thought (ALP), in the area of Portuguese Language destined to the students’ of the 5a series of the Fundamental Teaching teaching II. We intended, through this analysis, to observe like the authors, Maria Cócco and Marcos Haller, they apply the concept of textual gender proposed by the Parameters National Curriculares (PCNs) elaborated by MEC. For that, texts were selected, which are inserted in the following units: Unit I - Places and people; Unit II - The time through the time; Unit III - Curiosities. It is worth to stand out that inside of each unit, we will just consider the understanding parts and textual production, taking into account the choice of the genres and their exploration forms.
publishDate 2002
dc.date.none.fl_str_mv 2002
2020-06-03T17:31:59Z
2020-06-03T17:31:59Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/bookPart
format bookPart
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv NASCIMENTO, Lucélia Lopes. O tratamento dos gêneros textuais em um livro didático do ensino fundamental. Pesquisas em lingüística e literatura: descrição, aplicação, ensino. Fortaleza: Universidade Federal do Ceará-GELNE, 2002. p.457-459.
85-960478-0-3
http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/52107
identifier_str_mv NASCIMENTO, Lucélia Lopes. O tratamento dos gêneros textuais em um livro didático do ensino fundamental. Pesquisas em lingüística e literatura: descrição, aplicação, ensino. Fortaleza: Universidade Federal do Ceará-GELNE, 2002. p.457-459.
85-960478-0-3
url http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/52107
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv UFC
publisher.none.fl_str_mv UFC
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)
instname:Universidade Federal do Ceará (UFC)
instacron:UFC
instname_str Universidade Federal do Ceará (UFC)
instacron_str UFC
institution UFC
reponame_str Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)
collection Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)
repository.name.fl_str_mv Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) - Universidade Federal do Ceará (UFC)
repository.mail.fl_str_mv bu@ufc.br || repositorio@ufc.br
_version_ 1813028725022785536